Citat:
Ursprungligen postat av
Gina33
Hva skrev sønnen om sin mor og hvor? Han har en rar Facebook-profil. Men han lå i sengen da AEH ringte han, så han kan ikke ha kommet seg dit for å drepe henne på så kort tid tror jeg, og naboer kunne sett han og bilen hans så det er ikke sannsynlig.
Nei sønnen har ikke direkte skrevet om sin mor på sin FB side. Men han har skrevet om Mockingbird og bilder av blodige fingre/klør. Og Halloween. Folk her lurer på om det ligger et budskap bak, hvem Mockingbird er. Og om han hinter til mord. Det er mulig. Men det kan og være kunst. Jeg synes det er illevarslende, i allefall når det plutselig lignet. Og så moren dette, tenkte hun at han kalte henne Mockingbird. Følte hun det gjorde vondt. Ble hun veldig såret og trist. Noen påstår at det eksisterer et negativt kallenavn. Er det dette folk har sett når de beskrev henne som betenkt. Men jeg vet ikke hvor lenge før denne siden ble lagt ut.
Andre her har beskrevet innringing og autosvar når mobilen er hjemme. Det kan se ut til at en er hjemme. Altså løgn i avhør.
Jeg har tenkt litt rundt opplysning at drapshandlingen startet i andre. Der var en stige opp ute. Og så: hvem ville kommet seg til andre etasje usett eller i det minste uten at moren reagerte. Jo en i nær familie og venninner. Så dersom han har onde hensikter, så er han en av de som kunne gå opp i andre og snakke med henne. Hun kledde muligens på seg, eller gredde håret på badet. Noe sånt. Og så starter angrepet når hun kommer ut i gangen i andre. Eller sønnen kunne åpne altandøren etter avtale og slippe noen inn. Hun var påkledd, hun hadde mobilen på seg. Ingen så noen rundt huset eller i vinduer. Ingen biler. Ingenting. Men det er ikke fordi det ikke var noen. Noen tok henne og noen kjørte av gårde med henne.
Men dette er ikke annet enn et forsøk på å putte en av menneskene rundt henne inn i et scenario og se om puslespillet går opp. Jeg synes forsåvidt det gjør det, selv om det er ubehagelig å tenke ut disse stegene. Og en kan plusse på bilene ute i veien om en tenker at de var vakt eller noe i den dur. Men sønnen ville vel neppe legge mobilen feil sted. Der passer TH best inn fordi han la mobilen automatisk på sin plass.
En annen ting er at da kan det være mordet var tenkt utført i andre pga mindre innsyn enn stuer og kjøkken nede. Og lyder fra gangen om noen var utenfor.