Citat:
Jag anser inte att det är detsamma, såsom jag förklarade och exemplifierade.
Mord är något annat - då tar man avsiktligt livet av en oskyldig människa. I härvarande fall handlar det om självförsvar, om än ett offensivt självförsvar. När någon bryter sig in i ens hem, då är det inte att man misstänker dem för något brottsligt - då är det en brottslig handling som man inte vet var den slutar om man inte aktivt ingriper. Men, som den vänsterextremist Du är så vill Du hellre offra en oskyldig - kanske en kvinna - än att ge juridisk rätt att värna liv, hälsa och egendom med följa att en stackars kriminell råkar illa ut. Jag är av rakt motsatt åsikt.
Mord är något annat - då tar man avsiktligt livet av en oskyldig människa. I härvarande fall handlar det om självförsvar, om än ett offensivt självförsvar. När någon bryter sig in i ens hem, då är det inte att man misstänker dem för något brottsligt - då är det en brottslig handling som man inte vet var den slutar om man inte aktivt ingriper. Men, som den vänsterextremist Du är så vill Du hellre offra en oskyldig - kanske en kvinna - än att ge juridisk rätt att värna liv, hälsa och egendom med följa att en stackars kriminell råkar illa ut. Jag är av rakt motsatt åsikt.
Du hamnar i fängelse, om du skjuter en tjuv, sorry men så är svensk lag.
Jag var en gång med om att en mycket full granne, försökte ta sig in i mitt hem kl 3 på natten, av misstag, för han trodde i sin fylla att det var hans hem och att dörren bara "krånglade".
Skulle jag ha skjutit honom tycker du?
lever du i ett land där folk INTE springer runt och skjuter varandra för minsta lilla så behöver du itne var så satans rädd OM nu någon skulel göra inbrott i ditt hem, medvetet eller inte.
Alltså ska vi inte skjuta på folk. Tjuvar eller inte.
Citat:
Precis!
Vad blir bättre i samhället av att foster lättvindigt aborteras? Av att födelsetalen för svenska barn går ner år för år? Att ansvarslöshet belönas? Hur sexuell ansvarslöshet även leder till ökad spridning av sjukdomar? Det finns ett entydigt svar - precis ingenting blir bättre!
Vad blir bättre i samhället av att foster lättvindigt aborteras? Av att födelsetalen för svenska barn går ner år för år? Att ansvarslöshet belönas? Hur sexuell ansvarslöshet även leder till ökad spridning av sjukdomar? Det finns ett entydigt svar - precis ingenting blir bättre!
Massa saker blir bättre i samhället av att man rel. "lätt" kan reglera oönskad reproduktion.
Och du motsäger dig själv hela tiden.
För OM du nu får som du vill, att alla genast slutar ha sex av andra skäl än att reproducera sig i ett äktenskap, och absolut INGEN någonsin blir oönskad gravid, så lär ju födslotalen i Sverige på svenska barn (alla andra barn som lever och växer upp i Sverige är ju tydligen värdelösa) minska drastiskt. istället för att ligga på ett av Europas högst tal, som de gör idag.
Citat:
Graviditet är bara en liten detalj med fenomenet "ha barn".
Jag beklagar, men det är naturligtvis inget inkonsekvent med att konstatera att 100% av gravida är kvinnor, under det att 0% av gravida är män. Det kan möjligen betraktas som en av naturen, eller Gud, tillskapad orättvisa/ojämlikhet, men det finns inget konsekvent i detta, eller att dra korrekta slutsatser av detta basala förhållande. Som jag förklarat för Dig ett flertal gånger, så kan vi inte ha exakt lika lagstiftning för män och kvinnor när det gäller graviditeter och barnafödande, exempelvis är det betydligt ovanligare med moderskapsbestämning än faderskapsbestämning. Därför har vi inte PVC, utan MVC, vilket Du naturligtvis inte vill ändra på, även om det skulle kunna se ut som en inkonsekvens.
Spädbarn/ små barn ska överleva också, annars är reproduktionen inget faktum längre.
Så delat ansvar för den mänskliga reproduktionen via juridiken Uven, VAD skrev Kant nu igen?
""Handla endast efter den maxim genom vilken du tillika kan vilja att den blir en allmän lag"
Påtvingar man kvinnor en del av mänsklig reproduktion via lag, så kan man precis lika "glatt" påtvinga män andra delen.
Vill du tvinga någon, så får du endast lov göra det OM du kan tänka dig att tvånget blir en allmän lag.
dvs även gälla dig själv.
Du ska handla mot andra som du vill att de ska handla mot dig.
Same, same.
Citat:
nej, det är ju just det DU vill.
Så Du vill införa obligatoriskt moderskapserkännande för ogifta mödrar?
Ogifta kvinnor ska åka på hela smällen. Män som varit lika involverade ska få lov slippa.
Ogifta kivnnors brn ska också straffas hårt ekonomiskt, för att de varit så ansvarslösa att de blivit till i just en ogift sexakt.
Männen som varit betydligt mer ansvarslösa än dessa barn, och lika ansvarslösa som mödrarna, ska få slippa rubbet.
Är ju DIN politik, Uven remember?
Min politik är att kivnnor ( gifta eller ej) ska få välja själva om de vill utveckla ett konceptionsögonblick i sin livmoder i 9 månader eller ej.
Vill de detta, men är ogifta, och/ eller har en man/ pojkvän som inte alls vill, så ska de få den hjälp de behöver för att kunna klara detta barn på egen hand.
Citat:
Jaså, det påstår Du?
1) Kvinnor får fritt välja om hon vill ha sex, vem hon inte vill gifta sig med, om hon vill försöka bli gravid eller använda fungerande preventivmetoder osv. Sedan bör hon inte fritt få förfoga över någon annans liv, även om det råkar befinna sig på "fel" sida om bukhinnorna. Det är en sak att fritt bestämma över sitt eget liv, och en annan när det finns något annat liv inblandat. Vi får inte fritt behandla våra husdjur som vi vill ens.
2) Det är under nuvarande regler som män, med viss rätt, kan behandla kvinnor illa, eftersom abortmakten helt ligger hos henne. Exempel:
Hon: "Jag är gravid!"
Han: "Och? Blanda inte in mig. Du har fri aborträtt om Du inte vill ha barn. Jag är inte intresserad. Hej då!"
1) Kvinnor får fritt välja om hon vill ha sex, vem hon inte vill gifta sig med, om hon vill försöka bli gravid eller använda fungerande preventivmetoder osv. Sedan bör hon inte fritt få förfoga över någon annans liv, även om det råkar befinna sig på "fel" sida om bukhinnorna. Det är en sak att fritt bestämma över sitt eget liv, och en annan när det finns något annat liv inblandat. Vi får inte fritt behandla våra husdjur som vi vill ens.
2) Det är under nuvarande regler som män, med viss rätt, kan behandla kvinnor illa, eftersom abortmakten helt ligger hos henne. Exempel:
Hon: "Jag är gravid!"
Han: "Och? Blanda inte in mig. Du har fri aborträtt om Du inte vill ha barn. Jag är inte intresserad. Hej då!"
1) Nej det får hon ju inte, OM hon utsätts för detta konstanta hot, denna risk av oönskad reproduktion samt! Hela ansvaret, samt! dessutom tvingas göra det under erbarmliga ekonomiska villkor som du vill påtvinga barn födda utanför äktenskapet. ( för att tivnga morsan giofta sig med någon hon itne vill gifta sig med....
DIN politik.
2)
Hon: Jag är gravid!
Han: Ha ha!!! Got you!! Hej då!
Där finns ju nada av lag som förhindrar män från att dra från kvinnor eller sina tvångsförlösta barn.
Sånt vore ju "vulgärt"! enligt dig.
Citat:
Du är verkligen usel på att svara på frågor, men rätt duktig på att hävda att det inte är jag som svarar.
På a) svarar vi att långt ifrån alla får biverkningar och på b) svarar vi att det finns det inga konkreta uppgifter om.
Vad svarar Du?
På a) svarar vi att långt ifrån alla får biverkningar och på b) svarar vi att det finns det inga konkreta uppgifter om.
Vad svarar Du?
Biverkningar är existerande vid hormonbaserade preventivmedel.
Det är ett allvarligt problem för rätt många kvinnor.
Vissa dör också faktiskt av blodproppar ex. som är en av biverkningarna för vissa P-piller.
Du tycker inte dessa människor ska ha någon rätt till ett sexliv överhuvudtaget, eller hur Uven?
För ditt svar är ju....de som lider av biverkningar skiter vi i. Vi låtsas inte som de finns.....
Samma med fylla, folk som råkar glömma, folk som spyr upp pillret, män som råkar riva sönder kondomen, Män som tycker det är "kul" att försöka lura på oönskad graviditet på kvinnor.....
vi låtsas som dessa inte finns....
de är ju ändå bara kvinnor som drabbas ha ha!!
Eller hur Uven?
Senast redigerad av Merapi 2020-07-25 kl. 10:01.
Senast redigerad av Merapi 2020-07-25 kl. 10:01.