Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Kaniner dör lätt av skräcken att bli jagade har jag hört nån gång.
SD var kanske rädd att barnen skulle bli ledsna och skylla på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Dina två sista rader; jag har också för mig att jag läst att JG:s hund hade sprungit lös flera
gånger och att SD då blivit arg över detta.
Som också Lonnrot skriver, så var det nog av omtanke om kaninerna och barnen
som SD blev upprörd över att hunden sprang lös och jagade kaninerna.
Den här händelsen borde ha hänt strax innan häktningen. Jag minns inte det exakta datumet för stormningen, men var det inte ca 27 augusti-19?
Nu är jag inte så säker på att SD på riktigt bryr sig om kaninerna. Han kallar ju dem för hoppråttor och skojade vid något tillfälle om att lägga kaninerna på grillen, vilket barn kan må mycket dåligt av att höra.
Men jag har också något vagt minne av att JG sa att SD inte tyckte att det var så roligt att Bella sprang in på grannarnas tomt. Och att det då inte var första gången det hände.
Samtidigt kan jag tänka att SD varit misstänkt en längre tid, att HD visserligen verkade vara på väg tillbaka, men nu började allt "komma ikapp". Det som först kändes som en lättnad, kanske inte bara var en lätt väg tillbaka. Inget var riktigt som vanligt?
Och med den spänningen i tillvaron, kan JGs dåliga koll på Bella blivit lite av droppen.
Om jag inte minns fel, tog SD upp det en gång till i en chatt med JG och "läxade" upp JG för incidenten.