2020-07-24, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Aldrig sett på maken sån hämdgirig, skräckinjagande ondska.. uscha mig,, Möllervarning på Psykbitchen som terroriserade sina relationer. Hemskt och hon ska ha kallat sig troende. Pyttsan

Man kan tycka att dom som inte är intresserade av vad som föranledde mordet kunde lägga upp en ny tråd under rubrik "vi som tjatat om att vi tror att SD är mördaren 100 000 ggr" så kunde vi som är intresserade av varför det inte räckte att mörda henne utan att det gjordes med så ursinnigt våld att blodet stänkte ner ett anmärkningsvärt stort område slippa höra det evinnreliga tjatet.

Två av blodstänken vill jag minnas så långt bort som 7 respektive 10 med från där kroppen hittades.

Sannolikheten att det var Lenas alldeles blod som Guiness rekord-blod-skvätt 7 och 10 m från offret är +4 om man inte räknar med en nära anhörig.

7 och 10 m är så långt för en vätska att det krävs ett avsevärt mekaniskt tryck såtillvida man inte gör trovärdigt att blodets långa luftfärd fick hjälp av en avslagen köttbit/kroppsdel som hunden missade..

Troligt är att blodet var Lenas men stukits av mot växtdelarna av en flyende blodig mördare alt, att mördarens DNA överensstämmer med Lenas.

Eftersom blodstänksbilden och andra tecken tyder på en strid så innebär det att mördaren inte lämnat ett enda av dom 60 st blodspåren på BP om man bortser från nära anhörig och det gör man väl av trångsynt automatik?

.Aktbilaga 145 huvudprotokoll (8) pdfsid, 245. (Undersökningsprotokoll Platsundersökning)
Analys och slutsats
Undersökningen visar att anträffandeplats är den samma som brottsplatsen. I området finns rikligt med blodstänkbilder och tecken som tyder på en strid i området - bekräftas/redovisas tydligare i undersökningsprotokollet som upptar spårsäkringen i hela området

Aktbilaga 145 huvudprotokoll (8) Pdf sid 262.
Plats-Beskrivning-Säkrat av
5702/23383- I 8/S020 Växtdel - mt blodig vid kon I ca 7 meter från kroppen. Säkrat av Karin Sandgren.
5702/23383- l 8/S021 Växtdel - markerad av hund - mt blod Vid kon 2 ca I0 meter. Säkrat av Karin Sandgren.

--------------------
Stefan stämmer inte med någon som Lena under lång tid gjort så gränslöst illa att det motiverar dom 17 våldsamma slagen.

Våldet rimmar inte med dom känslor han trots Lenas galenskap visade henne. Mycket talar istället för att han misstolkade hennes besatthet av honom för fåfängt smickrande kärlek.

Hur kom det sig att SD vågade begå mordet så nära bostadsområdet? Och dessutom säga: "Dom kommer aldrig att klara upp det här mordet." ? Hur kom det sig att det tog flera dagar innan polisen fann LWs kropp (men det var inte polisen som hittade kroppen).

Själv är jag övertygad om att mordet var välplanerat, inte bara av SD utan också med hjälp av "insiders" inom rättsväsendet.

SD hade inte tur med mordhändelsen. Han visste att någon/några var behjälpliga med att fördröja polisinsatsen och att det svårligen kunde finnas spår som ledde till SD.

Att lämna en kropp så nära ett bostadsområde och inte hitta några spår är exceptionellt sällsynt samtidigt som SD säger sig vara säker på att mordet inte kommer att klaras upp. Lugn som en filbunke.

Jag hoppas Åkl kan knyta ihop händelser som binder SD till mordet. Händer det inte nästa vår så kommer det att ske senare. Tekniken går framåt.

Not: Tjatet om "SANNINGEN" : I Bibeln nämns ofta sanningen. Men det är inte alla som tror på Bibelns sanning.
Citera
2020-07-24, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har det framkommit vad det var för pinsamma bilder/filmer som J hade i sin telefon, som han var rädd skulle upptäckas vid en rättegång?
Fick hunden vara lös på Steffes tomt innan Lena försvann?

Nej det raderade materialet har inte kunnat återskapas ännu.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vilken vändning:
Är det J-rry som är MGM?
Troligen inte men hans passion för SD gör att han ljuger i polisförhör och rättegång.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har det framkommit vad det var för pinsamma bilder/filmer som J hade i sin telefon, som han var rädd skulle upptäckas vid en rättegång?
Fick hunden vara lös på Steffes tomt innan Lena försvann?
Det är en intressant fråga som jag har ställt tidigare utan att få svar på.
Citera
2020-07-24, 23:03
Medlem
Citat:
Då bekännande kristna önskar följa Bibelns lära och ha den som rättesnöre i livet blir de automatiskt annorlunda.
En del män skiljer på sexuella tjänster och kärlek.De älskar sin fru och har också älskarinna.

Fast det är knappast könsbundet.
Citera
2020-07-24, 23:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Aldrig sett på maken sån hämdgirig, skräckinjagande ondska.. uscha mig,, Möllervarning på Psykbitchen som terroriserade sina relationer. Hemskt och hon ska ha kallat sig troende. Pyttsan

Man kan tycka att dom som inte är intresserade av vad som föranledde mordet kunde lägga upp en ny tråd under rubrik "vi som tjatat om att vi tror att SD är mördaren 100 000 ggr" så kunde vi som är intresserade av varför det inte räckte att mörda henne utan att det gjordes med så ursinnigt våld att blodet stänkte ner ett anmärkningsvärt stort område slippa höra det evinnreliga tjatet.

Två av blodstänken vill jag minnas så långt bort som 7 respektive 10 med från där kroppen hittades.

Sannolikheten att det var Lenas alldeles blod som Guiness rekord-blod-skvätt 7 och 10 m från offret är +4 om man inte räknar med en nära anhörig.

7 och 10 m är så långt för en vätska att det krävs ett avsevärt mekaniskt tryck såtillvida man inte gör trovärdigt att blodets långa luftfärd fick hjälp av en avslagen köttbit/kroppsdel som hunden missade..

Troligt är att blodet var Lenas men stukits av mot växtdelarna av en flyende blodig mördare alt, att mördarens DNA överensstämmer med Lenas.

Eftersom blodstänksbilden och andra tecken tyder på en strid så innebär det att mördaren inte lämnat ett enda av dom 60 st blodspåren på BP om man bortser från nära anhörig och det gör man väl av trångsynt automatik?

.Aktbilaga 145 huvudprotokoll (8) pdfsid, 245. (Undersökningsprotokoll Platsundersökning)
Analys och slutsats
Undersökningen visar att anträffandeplats är den samma som brottsplatsen. I området finns rikligt med blodstänkbilder och tecken som tyder på en strid i området - bekräftas/redovisas tydligare i undersökningsprotokollet som upptar spårsäkringen i hela området

5702/23383- I 8/S020 Växtdel - mt blodig vid kon I ca 7 meter från kroppen. Säkrat av Karin Sandgren.
5702/23383- l 8/S021 Växtdel - markerad av hund - mt blod Vid kon 2 ca I0 meter. Säkrat av Karin Sandgren.

--------------------
Stefan stämmer inte med någon som Lena under lång tid gjort så gränslöst illa att det motiverar dom 17 våldsamma slagen.

Våldet rimmar inte med dom känslor han trots Lenas galenskap visade henne. Mycket talar istället för att han misstolkade hennes besatthet av honom för fåfängt smickrande kärlek.

Jag förstår vem du försöker peka ut, allt för att det inte ska vara SD. Men i det här fallet kommer du ingen vart!!

Spår 10 m kan du glömma, spår 7 m är testat mot Lenas släktingar. Det är Lenas blod. Ingen annans!

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Jag kan inte hitta något om att man visuellt observerat stänk eller ens avstryk, utan det ser ut som det är hund som har markerat.

Aktbil 160 sid 97 kan du se att spåret från 7 meter (S020), är testat mot:

sid 104 alla dina misstänkta: NW och EW (även mot UW, TT, JH och förstås LW och SD)

På 10 meters spåret kunde man inte påvisa blod.

------------------------------------------------------------------------
Aktbil 160, sid 20
/S021 Växtdel - markerad av hund. Vid kon 2 ca 10 meter från kroppen
DNA Blod kunde inte påvisas.
-------------------------------------------------------------------------------
Aktbil 160, sid 109
/S020 Växtdel - markerad av hund. Vid kon 1 ca 7 meter frän kroppen
DNA Vid en förnyad analys av det tidigare undersökta området (se
delredovisning 2 daterad 2018-10-05) påvisades blod. Resultaten
talar extremt starkt för att blodet/DNA:! kommer från Lena
Wesström (Grad +4), om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting,
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Kon 1 och 2
Aktbil 145, sid 229

"Vi undersökte nu markytan utmed bullerplanket i sydlig riktning. Då markytan var så
täckt av växtlighet så fick vi här hjälp av hundförare (kriminalsökhund) i kombination
med visuell granskning. Hunden markerade på två platser se bild 11. "

Bild 11 = sekretess

Sydlig riktning, det ser ut som att gm kan ha antingen backat ut rundat planket, eller bara tagit några steg i den riktningen av okänd anledning, eftersom det kan även ha varit tillhygget som kommit åt marken.

https://kartor.eniro.se/?c=59.288861,15.187636&z=19&l=aerial&d={%22r%22:[[59.288906,15.186423,59.288819,15.186375]]}&g=59.289317,15.185935

----------------------------------------------------------------------------------------------
aktbil 145, sid 240

"Allmänt kan sägas att majoriteten av spår/gods som bedöms har med brottet att göra
anträffades / säkrades inom ett område runt kroppen, i en radie om ca 3 x 3 meter.
Några av spåren, markerande av kriminalsökhund, anträffades på marken utanför den ca
3 x 3 meter centrala radien runt kroppen, se spår S20-21 samt S24-25.
"

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Aktbil 145, sid 249:
"Gräset i området var högt, ca 40 > cm. Olika hundförare har vid olika tider sökt igenom
området. Olika markeringar som hundarna gjort har granskats och i några fall (S20-21,
S24-26) skickats till NFC för vidare undersökningar. "

---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Citera
2020-07-24, 23:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Analys och slutsats

--------------------

Blir din slutsats att HD är GM?
Citera
2020-07-24, 23:40
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:

Analys och slutsats

--------------------

Mycket bra. Jag har samma uppfattning om Lena som du. Icke att förglömma vilken egensinnig elak människa hon var. Någon ledsnade väl på det. Knullade runt i bygden. Då går det så till slut om man har otur. Jag har aldrig trott att Stefan gjort det.
Citera
2020-07-24, 23:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är en intressant fråga som jag har ställt tidigare utan att få svar på.

Nu är jag nog lite för okoncentrerad för att svara på er fråga korrekt, men jag kan kanske bidra med en lite del:

Aktbil 150 sid 322:
Förhör med Jerry 4 sept -19

"Jerry uppfattar Stefan som rolig, intelligent, har kunskaper om mycket, ställer upp i vått o
torrt, hjälpsam, . Jerry vill tillägga att han aldrig sett Stefan arg förutom för 14 dgr sedan. Då
blev Stefan arg på Jerry. Jerrys hund sprang lös o jagade kaninen, Stefan blev då jättearg o
skällde ut Jerry. Stefan var väldigt saklig när han skällde på Jerry. Stefan visar inga känslor
förutom att vara glad o i vissa lägen är han oempatisk. Stefan har även sagt att han ej sörjt
Lena för allt är så mycket, han hinner ej. Stefan är manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor
."

Jag har för mig att jag har läst/hört att Jerry har berättat att det inte var första gången Bella sprang lös, och att det var befogat att SD blev arg enligt J*erry.
Citera
2020-07-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwind
Mycket bra. Jag har samma uppfattning om Lena som du. Icke att förglömma vilken egensinnig elak människa hon var. Någon ledsnade väl på det. Knullade runt i bygden. Då går det så till slut om man har otur. Jag har aldrig trott att Stefan gjort det.

Nej naturligt vis så är Stefan oskyldig i din värld. Lika barn leka bäst heter det ju.

Att Stefan är en vidrig värdelös liten skit som dessutom har en liten fling med kottsnaskaren Jerry har väl ingen betydelse. Men visst det var L som var den stora boven i detta drama ( not).

Jag har full förståelse att inte du tror att Stefan har gjort det. No brain no pain.
Citera
2020-07-25, 03:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu är jag nog lite för okoncentrerad för att svara på er fråga korrekt, men jag kan kanske bidra med en lite del:

Aktbil 150 sid 322:
Förhör med Jerry 4 sept -19

"Jerry uppfattar Stefan som rolig, intelligent, har kunskaper om mycket, ställer upp i vått o
torrt, hjälpsam, . Jerry vill tillägga att han aldrig sett Stefan arg förutom för 14 dgr sedan. Då
blev Stefan arg på Jerry. Jerrys hund sprang lös o jagade kaninen, Stefan blev då jättearg o
skällde ut Jerry. Stefan var väldigt saklig när han skällde på Jerry. Stefan visar inga känslor
förutom att vara glad o i vissa lägen är han oempatisk. Stefan har även sagt att han ej sörjt
Lena för allt är så mycket, han hinner ej. Stefan är manipulativ, sarkastisk, pratar i gåtor
."

Jag har för mig att jag har läst/hört att Jerry har berättat att det inte var första gången Bella sprang lös, och att det var befogat att SD blev arg enligt J*erry.

Kaniner dör lätt av skräcken att bli jagade har jag hört nån gång.

SD var kanske rädd att barnen skulle bli ledsna och skylla på honom.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-25 kl. 03:48.
Citera
2020-07-25, 09:00
Medlem
Citat:
Ja, det är helt otroligt att trots att L såg i ett bostadsområde 100 meter hemifrån, så var det ändå inte polisen som hittade L.Det kan va så som du antyder.Insiderbrott.
Biblen säger: Jag är vägen, sanningen och livet. Motivet att vara en troende människa är att man vill leva i renhet, helt nära Gud/Jesus.Bibeln visar oss vägen hur att leva livet som troende. Att spegla Guds kärlek till våra medmänniskor och även till sig själv.Den dagen närmar sig när jag åter finns bland de troende vännerna i min barndoms församling.En fantastisk gemenskap finns där.Man tar hand om varandra.Då kommer jag åter igen att köpa ett halsband med ett uppståndelsekors som man hade i ungdomen.

Nog finns det mycket för polisen att ta lärdom av i detta fall t ex att inte låta sig förledas av en till synes hjälpsam smilfink. Alla varningssignaler ringde när fjanten ville ha en kram av en kvinnlig polis och man kom på att han skulle kallas tillbaka och anhållas som misstänkt, men sen klantade jouråklagaren MB till det när han sa nej till utökad teknisk undersökning när krimtekniker tyckte det behövdes.

Den misstänkte har/hade för många polare i grishuset. Det finns synnerliga skäl att kontrollera hur mycket mer som missats i den bevisning som finns.

(Det blir fel när största delen av ditt inlägg handlar om Bibeln och din plan att köpa ett uppståndelsekors.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in