2020-07-24, 11:12
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det obehagliga med artikeln är att det ses som självklart att det behövs en befolkningsökning.

Den drivande kraften för ett politiskt stöd är skuldsättningen hos stora delar av medelklassen. Utan befolkningsökning ingen värdestegring.

Det kommer att vara lika svårt att bryta det politiska stödet för invandringen som det var att bryta det politiska stödet för slavhandel. För stora "vested interests". Det kommer att krävas samma sak som då, att någon stark nation med vapenmakt, likgiltiga för svensk medelklass ruin, stoppar migrationen till Sverige och Europa.

I det sammanhanget tror jag Kina har en stor potential att få stöd av samhällsklasser i Europa som varken tillhör transferiatet eller har ångest inför tanken på drastiska prisfall på bostäder, mot att Kina lovar att med våld tvinga fram en stoppad migration och rentav med våld tvingar fram en återvandring.

Inte för att jag välkomnar Kina.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2020-07-24 kl. 11:20.
Citera
2020-07-24, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det obehagliga med artikeln är att det ses som självklart att det behövs en befolkningsökning. Varför afrikaner ska flytta till Europa förklararas inte. Det bara postuleras. Men det är väl som hittills att det internationella transatlantiska storkapitalet, Big Tech och Big Oil och Big Pharma hela tiden kräver allt större marknader och allt fler konsumenter så att de växlar som ställts ut på en hela tiden ökande avkastning på kapitalet ska kunna lösas in. Mer av samma kan man säga. Ja det är en sorts pyramidspel som inte kan eller får avbrytas verkar det som. Sjukt absolut. Artikeln i the Lancet har sin logik. Det är makten som talar. Den makt som ligger hos nätverken runt Wall Street och det demokratiska partieti USA. Där hittar vi hjärtat i det som brukar kallas den nya världsordningen.

Kanske är landet nu mättat med Somalier?

Den nya trenden är i alla fall Eritreaner, där 70% får sina upphållstillstånd beviljade, en pull-faktor i sig att skicka ner till släkten, sen blir det självspelande piano och tiotusentals nya medborgare.

Läste följande på wiki som stack ut från i övrigt faktabaserat innehåll.
Eritrea har återigen haft en period av stor utvandring. Många år av obligatorisk militärtjänstgöring för unga och arbetslöshet driver tusentals eritreaner att varje år riskera sina liv för att fly landet genom Sudan till Libyen och betala tusentals dollar till människosmugglare för att kunna ta den ofta livsfarliga färden över Medelhavet till Europa.
Men kanske har nåt att göra med Dawit Isaak, får vi inte loss honom ska vi minsann locka hit all kompetens ni har i landet som straff?

Märkligt är det, men Eritrianer verkar vara det nya svarta nu när endast 40% av Somalier får stanna.
Citera
2020-07-24, 11:20
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Menar du att det är den vetenskapliga studien som orsakar befolkningsökningen och att DN är medskyldiga genom att publicera en artikel om den?

På vilket sätt menar du att studien är ”skräp”? Menar du att DN ska censurera sådant som denna studie?
Tja, egentligen förväntar jag mig inte annat.
DN driver sin agenda, varför man publicerar en artikel om studien i fråga. Innehållet i studien har jag inga synpunkter på. Det är som sagt positivt att befolkningen minskar, men det är ju tragiskt att man ska behöva framhålla arbetskraftsinvandring från Afrika som en "lösning på problemet".

Det är att DN exponerar ett ämne som stödjer deras syn på invandringens omistlighet som sticker mig i ögonen. De publicerar ju aldrig något som visar på invandringens nackdelar, men varför skulle de göra det...?

Inget nytt under solen.
Citera
2020-07-24, 11:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tja, egentligen förväntar jag mig inte annat.
DN driver sin agenda, varför man publicerar en artikel om studien i fråga. Innehållet i studien har jag inga synpunkter på. Det är som sagt positivt att befolkningen minskar, men det är ju tragiskt att man ska behöva framhålla arbetskraftsinvandring från Afrika som en "lösning på problemet".

Det är att DN exponerar ett ämne som stödjer deras syn på invandringens omistlighet som sticker mig i ögonen. De publicerar ju aldrig något som visar på invandringens nackdelar, men varför skulle de göra det...?

Inget nytt under solen.
Jag kan bara med häpnad konstatera att tråden har spårat ur totalt. Nu handlar tråden mest om ett antal personer som tycker att allt blir bra om vi blir mer nationalistiska och vinklar allting för att passa den bilden. De är precis som de som tror att invandringen kommer att lösa alla problem – fast tvärtom. Verklighet och fakta är ointressant. Det egna tyckandet betyder allt. Faktaresistens de luxe.

Artikeln handlar om demografi och INTE om lösning på några problem. Däremot är rubriken och delar av ingressen missvisande. Tråden skapar ett helt jävla narrativ av några enstaka ord som inte ens är relevanta. Ett sådant ”mediakrig” är ju helt oseriöst.
Citera
2020-07-24, 11:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Jag kan bara med häpnad konstatera att tråden har spårat ur totalt. Nu handlar tråden mest om ett antal personer som tycker att allt blir bra om vi blir mer nationalistiska och vinklar allting för att passa den bilden. De är precis som de som tror att invandringen kommer att lösa alla problem – fast tvärtom. Verklighet och fakta är ointressant. Det egna tyckandet betyder allt. Faktaresistens de luxe.

Artikeln handlar om demografi och INTE om lösning på några problem. Däremot är rubriken och delar av ingressen missvisande. Tråden skapar ett helt jävla narrativ av några enstaka ord som inte ens är relevanta. Ett sådant ”mediakrig” är ju helt oseriöst.
Vad har mina eventuellt felaktiga analyser med tråden som helhet att göra, menar du?

Jag uppfattar det som att det DN vill säga genom att referera till studien är att det är ett problem inte minst för ekonomin att befolkningen minskar eller ökar mer långsamt än tidigare i stora delar av världen, och att det problemet kan avhjälpas genom import av människor från Afrika, där befolkningsexplosionen är ett faktum. Jag kan mycket väl ha fel i detta, men å andra sidan — måste alla vara överens? Jag är jag och andra skribenter är andra skribenter.

Är någon betjänt av att "fakta" nyttjas för att legitimera fortsatt invandring från Afrika?
Citera
2020-07-24, 12:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad har mina eventuellt felaktiga analyser med tråden som helhet att göra, menar du?

Jag uppfattar det som att det DN vill säga genom att referera till studien är att det är ett problem inte minst för ekonomin att befolkningen minskar eller ökar mer långsamt än tidigare i stora delar av världen, och att det problemet kan avhjälpas genom import av människor från Afrika, där befolkningsexplosionen är ett faktum. Jag kan mycket väl ha fel i detta, men å andra sidan — måste alla vara överens? Jag är jag och andra skribenter är andra skribenter.

Är någon betjänt av att "fakta" nyttjas för att legitimera fortsatt invandring från Afrika?
Jag skrev inte om dig. Jag kan svårligen vara tydligare än jag var. I vissa fall är det klokast att ge upp och dra vidare. Lycka till med mediakriget i tråden!
Citera
2020-07-24, 12:48
Medlem
Citat:
Framför allt fult av DN att publicera en artikel om den här "studien", som givetvis har ett syfte. DN hade kunnat välja att inte slå upp det här skräpet. Nu får typerna som redan anser att invandring "behövs" vatten på sin kvarn.

Och, som du skriver — varför i hela jävla friden skulle snabb befolkningsökning vara ett självändamål? Det är tvärtom otroligt positivt om ökningen mattas av, eller om den avstannar helt. Och då ska man alltså sträva efter att fördela befolkningen mer jämnt över jorden, om nu nigerianer m.fl. fortsätter att yngla av sig i hejdlös takt? Vansinne.

Pyramidspel. Stämmer bra det. Om det är den globala kapitalismen som kräver (!) tillförsel av ny arbetskraft för att ändra regioner ska kunna konkurrera med t.ex. Kina, då är det på detta urbota system som det är fel. Det studien i The Lancet bekräftar är ju det som så många av oss redan påpekat ett otal gånger här och annorstädes: det är den uppblåsta luftpastej som är vår ekonomi som "kräver" arbetskraft utifrån. Och detta narrativ väljer DN att lyfta fram som något positivt.
Se även vad de skriver om Sverige, som tydligen ska klara sig hyfsat bra redan som det är — tack vare mindre restriktiva regler för invandring. Det är därför födslarna sakta stiger i antal. De nämner så klart heller inte att de "redan stigande" födslarna beror på att icke-svenskar bosatta här räknas som svenskar pga. svenskt medborgarskap.

Detta är ett fult sätt att sälja in mer invandring med hänvisning till en källa (studien i The Lancet). Inget annat.
Subversion. Härska genom att söndra. Så undergrävs stater och nationer.
Citera
2020-07-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Vad har tyskarna emot nazister? Och vem är denne någon i "någon ska tro"?

Var det inte oyto som skrev att ens relevans i debatten mer eller mindre förutsätter att man beskylls för antisemitism? Om inte annat så vore man i gott sällskap, med bl a MB och BLM; men de är färgstarka nog att komma undan med det.

Om man inte kritiserar banker, rovkapitalism, media, populärkultur, neoliberalism/-konservatism, marxism/kommunism/neomarxism, kolonialism, lobbyism, polisvåldsindustrin, det militärindustriella komplexets eviga krig, identitetspolitik/tribalism/nationalism, apartheid/rasism/DNA-mysticism - så går man säker. Kanske. All kritik av corporate power, Hollywood, Silicon Valleys nätcensur, aborter och ägande av musik och idrottslag, agenter, akademi, sexövergrepp/kompromat/underrätteslsetjänster, deep state, går förstås också bort. Men annars så kan du säga vad du vill. Inte om porrindustrin dock. Och könsstympning utan individens medgivande och djurs rätt att slippa ritualslakt, men det säger sig ju självt.

Ett aktuellt exempel är radiovärden Nick Cannon som i en bisats till sina utläggningar om vita som mindre än människor slant på tungan och sa något om judisk makt. När han kröp till korset i en intervju med en rabbi och en mängd servila löften om att lära om, fick han så mycket kritik från sina egna att han fick gnälla om det också. Alla möjliga invektiv om att vara en inautentisk svikare kastades mot honom från den egna ingruppen.

Hans varumärke är tydligen "Wild'n Out" vilket kanske rimmar illa med att be om ursäkt för tropes om att judar besitter en makt man själv illustrerar med att underkasta sig.

Att underkasta den egna gruppen i en etnohierarki är alltid problematiskt. Det öppnar upp för andra att vara mer ingruppslojala och därmed stiga i aktning på din bekostnad. En etnisk influencer tappar alltså i marknadsvärde och inflytande när inflytandet går ut på att få etnogruppen att acceptera underkastelse. Inflytandet förbrukas bokstavligen.
Citera
2020-07-24, 13:54
Medlem
Svensk galenskap?

Kan progressiv galenskap spridas genetiskt är frågan. Den mest svenska delstaten i det Liberala Imperiet är också den mest progressiva.

https://m.youtube.com/watch?v=c1b6VtaIqwA
Citera
2020-07-24, 14:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Svensk galenskap?

Kan progressiv galenskap spridas genetiskt är frågan. Den mest svenska delstaten i det Liberala Imperiet är också den mest progressiva.

https://m.youtube.com/watch?v=c1b6VtaIqwA

Utan att ha sett filmen är svaret nej. Selektion mot obefintligt riskmedvetande är för snabb för att kunna överleva i genpoolen mer än någon enstaka generation.
Citera
2020-07-24, 15:02
Medlem
stevenstillss avatar
Liten SvD-spaning igen. Sådär lite under radarn. Ingen ska tro att uppläxningarna av Danmark har upphört i svensk politik och i svenska medier. Idag en artikel i SvD som skrivits av TT (ägt till 80% av DN och SvD/Schibsted), ett TT som sin vana trogen går det svenska progressiva statens ärenden. Nu ska den svenska officiella coronapolitiken backas upp. SvD låter alltid TT stå ensamt för de fula jobben.

Det handlar nu om att ge den danska regeringen en känga för den regeringens lite tuffare coronalinje. Lockdowns ska det inte vara och skolor ska vara öppna. Det är liberalt anses det. Tydligen finns eller fanns det oenighet mellan den danska regeringen och den danska expertmyndigheten. En oenighet som nu måste exploateras. "Experter har avrått osv". TT och SvD tar här stöd av Berlingske Tidende som är Danmarks DN. Så talar de liberala kreaturen.

https://www.svd.se/experter-avradde-...ing-av-danmark
Senast redigerad av stevenstills 2020-07-24 kl. 15:04.
Citera
2020-07-24, 15:50
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:

Tråden har tappat fokus ibland. Men tråden är fortfarande relevant.

Ola Wong är till exempel en mainstream media personlighet som har uttalat att svenskar inte har stött massmigrationsprojektet.

Så småningom kommer vissa i mainstream media att säga att multikulturalism inte är bra. Frågan är hur lång tid det kommer att ta och vilken inverkan de kommer att få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in