2020-07-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
ABC nyheter 26.06.2020

"Kripos kaller inn nytt i vitne i Hagen-saken"

"Jeg ble lettet da de kontaktet meg. Jeg vet jo hva jeg har sett, og jeg hadde ikke stått frem med dette dersom jeg ikke var helt sikker på hva jeg så, sier hun"

For alt vi vet så jobber politiet med hypotesen om at AEH er i livet - åsted er staget
Tror du har fått poenget ditt frem. Nå driver du bare med spamming.
Du evner heller ikke svare på enkle ting; som det jeg etterspurte ang din 100% utelukkelse av TH som noe som helst involvert part i forsvinningen. (Satte det litt mer på spissen nå.)
Synes du dal gå tilbake i tenkeboksen og utelukke TT fullstendig i saken, da kan du komme tilbake og spørre hva folk synes om hypotesen din. Du har etterspurt synspunkter, og står strippet tilbake. På tide å se på noe nytt kanskje?
Citera
2020-07-23, 20:18
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Tror du har fått poenget ditt frem. Nå driver du bare med spamming.
Du evner heller ikke svare på enkle ting; som det jeg etterspurte ang din 100% utelukkelse av TH som noe som helst involvert part i forsvinningen. (Satte det litt mer på spissen nå.)
Synes du dal gå tilbake i tenkeboksen og utelukke TT fullstendig i saken, da kan du komme tilbake og spørre hva folk synes om hypotesen din. Du har etterspurt synspunkter, og står strippet tilbake. På tide å se på noe nytt kanskje?
Å så skummelt - be meg om å holde meg unna til jeg har skiftet mening..

Jeg er ikke pliktig til å svare på noen spørsmål på dette forumet
At noen mener TH er skyldig blir helt opp til dem

Jeg har forsøkt å lage teorier angående at TH utførte handlingen selv. Men - retten mente faktisk at TH hadde alibi - tiden går..

Teorien angående AEH's flukt er meget gjennomtenkt - baserer seg på all kritisk informasjon om saken
Citera
2020-07-23, 20:22
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

Jeg har forsøkt å lage teorier angående at TH utførte handlingen selv. Men - retten mente faktisk at TH hadde alibi - tiden går..

Teorien angående AEH's flukt er meget gjennomtenkt - baserer seg på all kritisk informasjon om saken

kek
Citera
2020-07-23, 20:34
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Du menar att th haft ett alarm på tfn som påmint honom varje heltimme eller fem över? Verkar ju lite rubbat... Han kanske hade ett gökur på kontoret, som han förlitade sig på...? :-). Eller en kyrkklocka i byn vars timslag han kan höra?

Det är lite extra pikant att han missar sitt eget magiska klockslag när han är ute o går då o når fram till p-huset först tio minuter efter ideal tid. Och att AE råkar ha samma favoritminut på heltimmen.

Stageing av hettemannen är förstås möjligt. Särkilt om han liknar telefonmannen... Men det är helt vettlöst som idé. Vad man skulle kunna kalla en ”smoking gun”... :-). Fattigmansatrapp när fingerade kidnappningsfordon är en praktisk omöjlighet?

Nånting är mystiskt med 06-minuten, ja. Nåt förbiseende. Nån planerad spontanitet. Kanske en uttröttad hjärnas försök att lita till alarm som påminnelse för att inte tappa tråden? Trött efter en vaken natt? Ja, kanske.
TH er gammel skøyteløper og absolutt vant til stoppeklokke og rundetider.

Det kan være så enkelt at 0906 var et startskudd for alt som skjer etter at AE er drept.

Timere settes på 60 min, 1106 er litt forsinket, kanskje fordi det ble mer søl enn ventet i huset for Hettemannen, men 1118 og 1306 henter igjen tidsskjema til «Det perfekte drap».
Citera
2020-07-23, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kek
Godt poeng! Sløve-slayer
Citera
2020-07-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Jeg tror du misforstår litt. Med konstruert historie, så mener jeg trusselbrevet, at de ikke trodde på denne historien.
Ingen observasjoner av bilen i Lørenskog sier du, bare i Ås. Og politiet fant heller ikke bilen gjenn på kamera på en sånn måte at det skulle tilsi at den hadde vært på Lørenskog, ergo kan ikke denne bilen ha vært brukt til å hente ut Anne. Det må ha vært noen andre.
Politiet vet at Anne ble drept i Sloraveien. De har funnet spor av at hun er drept, og at dødsårsaken er kvelning. Og bevisene er sterkere enn at dette er noe som dem bare går rundt å "synser" eller "tror".
At de gikk ut med saken i januar 2019, tyder på at de allerede den gang hadde skiftet hypotese fra kidnapping med pengemotiv, til drap utført av TH eller på bestilling av han. Hvis de hadde trodd på historien om kidnapping og at Anne kunne bli drept hvis politiet fikk vite, så hadde de jo ikke gått ut i media med saken, eller tatt hull på isen og begynt å lete etter henne der.
Det vitnet sa at hun førte logg, og at hun dermed følte seg sikker på at det var denne dagen, men jeg finner ikke noe om at hun skal ha vært så oppskaket at arbeidsgiveren førte logg om dette.
Hvis det hadde vært mer reelt, så hadde hun jo kontaktet politiet. Tror vi kan legge dette BMW-tipset til side en gang for alle. Dette BMW-tipset er noe Holden har klart å få ut av politiet, og som han har brukt for å sette politiet i et annet lys, nemlig som udugellige, og med tunnelsyn, at de hadde bestemt seg for at TH var morderen. Men det er jo trossalt det som er Holdens jobb da, svekke politiets troverdighet.

Du tar mye feil her.

1. Det kunne jo ha vært AEH i bilen på Ås, fordi om denne bilen aldri var i Lørenskog. Det er fult mulig å bytte kjøretøy mellom Sloravegen og Ås

2. Hvordan kan politiet ha "bevis" for at hun er kvalt til døde i boligen?? De har jo ingen lik.

3. JO, hu fikk det loggført hos arb.giver da hu kom tilbake på jobben, etter å ha vært ute på dette oppdraget, da hu gjorde observasjonen. Hu snakket med arb.giver med en gang om dette, fordi hu mente det var så spesielt. Hu rådførte seg også med sin ektemann da hu kom hjem den dagen. De fulgte med i nyhetene om det hadde skjedd en kidnapping eller noe kriminelt i Ås den dagen. Men det kom aldri noe i nyhetene, fordi politiet hadde lagt lokk på saken. Så derfor kontaktet hun ikke politiet. Og jo, hu var oppskaket. Foreslår at du ser episoden på Åsted Norge i reprise, før du angriper meg med dette tullet. Forhold deg til fakta, fordi om du ikke liker BMW sporet.
Citera
2020-07-23, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Du tar mye feil her.

1. Det kunne jo ha vært AEH i bilen på Ås, fordi om denne bilen aldri var i Lørenskog. Det er fult mulig å bytte kjøretøy mellom Sloravegen og Ås

2. Hvordan kan politiet ha "bevis" for at hun er kvalt til døde i boligen?? De har jo ingen lik.

3. JO, hu fikk det loggført hos arb.giver da hu kom tilbake på jobben, etter å ha vært ute på dette oppdraget, da hu gjorde observasjonen. Hu snakket med arb.giver med en gang om dette, fordi hu mente det var så spesielt. Hu rådførte seg også med sin ektemann da hu kom hjem den dagen. De fulgte med i nyhetene om det hadde skjedd en kidnapping eller noe kriminelt i Ås den dagen. Men det kom aldri noe i nyhetene, fordi politiet hadde lagt lokk på saken. Så derfor kontaktet hun ikke politiet. Og jo, hu var oppskaket. Foreslår at du ser episoden på Åsted Norge i reprise, før du angriper meg med dette tullet. Forhold deg til fakta, fordi om du ikke liker BMW sporet.

1# Du skjønner vel at man ikke benytter et kjøretøy som det finnes veldig få av, nemlig en rød BMW.
Hvis noen hadde sett et slikt bytte, så ville det jo vært en enkel sak å finne gjenn bilen. Dette er en farge som ikke er standard, og tyder på at bilen er importert fra f.eks Tyskland eller Polen. Disse X3 leveres normalt i sort, hvit eller grå.
Det blir som med en gul Porche Cayenne, det er simpelthen en bil man ikke kan bruke til noe slikt, da det finnes veldig få av den i Norge. Den ville blitt gjenkjent med en gang.

2# De trenger ikke noe lik for å slå dette fast. De trenger bare spor som tyder på at hun ble kvalt til døde. Blir som at hvis man finner 3 liter blod utover gulvet, så kan man slå fast at personen er død.
Hvis du er kritisk til politiets spor, så må du nesten ta det med Brøske, og ikke med meg.

3# Jeg har ikke sagt at hun ikke fikk det loggført hos arbeidgiver, men at jeg ikke har lest noe om det.
Du må vel skjønne at hvis det hadde vært mulighet for at Anne satt i den bilen, så hadde politiet gått ut i media med saken?
Politiet har gått ut med: mennene utenfor Futurum, den ryggende bilen, fiskerne, bilen som sto på en parkeringsplass i ukesvis men plutselig ble borte, og mannen som gikk rundt omkring i Fjellhamar bla. forbi Festplassen.
Du må da skjønne at de har gode grunner til å ikke sende ut noen etterlysning av bilen?

Anne er drept, og det er Tom som står bak, så enkelt er det.
Senast redigerad av ArizonaDale 2020-07-23 kl. 21:22.
Citera
2020-07-23, 21:10
Medlem
Citat:

Men du evner altså ikke å utelukke TH som bakman, og faktisk nekter å svare på det. Selv om jeg går med på premisset at han har vanntett alibi.
Det er et indisie på at teorien ikke er noe spesielt gjennomtenkt.
Jeg forteller deg ikke hva du skal og ikke skal gjøre. Det var et tips om å forbedre/angripe teorien din, noe som du selv har etterspurt. Utallige ganger!
Men vil du ikke svare på et enkelt spørsmål, så skal jeg ikke plage teorien din og samtidig hjelpe deg med å spamme ned tråden.
Citera
2020-07-23, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
1# Du skjønner vel at man ikke benytter et kjøretøy som det finnes veldig få av, nemlig en rød BMW.
Hvis noen hadde sett et slikt bytte, så ville det jo vært en enkel sak å finne gjenn bilen. Dette er en farge som ikke er standard, og tyder på at bilen er importert fra f.eks Tyskland eller Polen. Disse X3 leveres normalt i sort, hvit eller grå.
Det blir som med en gul Porche Cayenne, det er simpelthen en bil man ikke kan bruke til noe slikt, da det finnes veldig få av den i Norge. Den ville blitt gjenkjent med en gang.

2# De trenger ikke noe lik for å slå dette fast. De trenger bare spor som tyder på at hun ble kvalt til døde. Blir som at hvis man finner 3 liter blod utover gulvet, så kan man slå fast at personen er død.
Hvis du er kritisk til politiets spor, så må du nesten ta det med Brøske, og ikke med meg.

3# Jeg har ikke sagt at hun ikke fik det loggført hos arbeidgiver, men at jeg ikke har lest noe om det.
Du må vel skjønne at hvis det hadde vært mulighet for at Anne satt i den bilen, så hadde politiet gått ut i media med saken?
Politiet har gått ut med: mennene utenfor Futurum, den ryggende bilen, fiskerne, bilen som sto på en parkeringsplass i ukesvis men plutselig ble borte, og mannen som gikk rundt omkring i Fjellhamar bla. forbi Festplassen.
Du må da skjønne at de har gode grunner til å ikke sende ut noen etterlysning av bilen?

Anne er drept, og det er Tom som står bak, så enkelt er det.

Hu er drept og TH står bak, der er vi enige Men det betyr ikke at hu nødvendigvis ble drept på bopel. Hu kunne bli frakta bort, så drept. Mest trolig er heller ikke TH drapsmannen, men han har medhjelpere. Mye som er vanskelig å forstå med denne saken. Vitnene ser troverdige ut, det samme sier tidligere Kripos etterforsker, Asbjørn Hansen. Det er for meg ulogisk at politiet skyver bort dette, uten å vite hvem, eller hva dette var. Om ikke annet, for å avkrefte.
Citera
2020-07-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Flere ting ved disse anropene gjør de spesielle, og neppe tilfeldige:
Antallet, 8 «bekymringstelefoner» til kona som bor 10 min unna TH på jobb. Han er selvstendig og kan dra hjem og sjekke «når som helst».

1. De to første, 1006 og 1007 ble slettet.

2. Tre ganger ble det gjort «doble anrop»

3. To av disse doble anropene startet samme minutt etter timen - 06

4. Det tredje 1113 og 1114 var trolig 7 min forsinket - Hettemannen?

5. To anrop samme minutt etter timen - 18.

Det er hevet over enhver tvil at TH har regien i dette plottet, han har styringen som han alltid har hatt.

Når politiet tar over styringen, blir TH perpleks fordi det ikke var noe han ventet.

TH drepte trolig AE kl. 09 før han dro på jobb.

Kan TH`s klokke ha vært synkronisert med klokka på kameraet på Futurum som ganske så sikkert har vist feil tidspunkt.
Citera
2020-07-23, 21:23
Medlem
Citat:

Tilbake fra ferie, men har fulgt litt med sporadisk på det som skrives.
Først ifht din teori, hvorfor tenker du ikke bare at AE kunne ha skrevet et selvmordsbrev og bare forsvunnet/dratt til det skjulestedet du mener hun er på? For eks "jeg kommer til å ta livet mitt på et sted ingen klarer finne meg, og kommer aldri til å bli funnet osv osv". Med hjelp av sine barn evt hvis du mener de skulle hjelpe henne å flykte? En tanke mindre spektakulært. Forstår det slik at du mener det som sannsynlig at hun hadde behov for å flykte fra noe.

Men til noe som er litt mer interessant ifht tanker jeg selv har om saken.
Hvem mener du den hettemannen som går på Lørenskog ca kl 10-11 kan være? I din teori? Sønnen?
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-23 kl. 21:27.
Citera
2020-07-23, 21:29
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enneagram
Off Topic Lonnrot, men elsker dine betraktninger og kommentarer!

Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH er gammel skøyteløper og absolutt vant til stoppeklokke og rundetider.

Det kan være så enkelt at 0906 var et startskudd for alt som skjer etter at AE er drept.

Timere settes på 60 min, 1106 er litt forsinket, kanskje fordi det ble mer søl enn ventet i huset for Hettemannen, men 1118 og 1306 henter igjen tidsskjema til «Det perfekte drap».

Oj, jag fick med enneagrams citat... Tack enneagram.

Ja du hasselsnoken, tveksam om det giftet verkligen biter. Han har nån äggklocka med sig då i fickan som han brukar använda för en engelsk mil? Som bara går att ställa på 60 min. blankt? Eller en norsk mil? Eller 5.000 m.?

Det där med skridskoåkandet o stoppur har nåt för sig, det kan jag hålla med om, han har väl klockat tiderna tidigare, och repeterat det hela vid några tillfällen. Så att han vet att tiderna sitter. När han går behöver han inte tvivla på att han hinner inom utsatt tid. Och han avsätter timmar, det är kanske förinställt, för att inte glömma tiden i ngt dynamiskt samtal med någon på jobbet. Och sen har han väl en diskret alarmsignal. I bergakungens sal. Med vibrato... Som mest känns i fickan. Och signal efter halvtid? Som sistavarvsbjällran på Bislett? Och sen glömmer han bort att timern kommer att reflektera verklighetens tidmätning, för livet är en dröm.

Tur o retur Sloraveien blir 5.000 m. hinder på is på Bislett eller i Hamarhallen.

Ja kanske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in