2020-07-23, 08:27
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Zlatan, Dejan och Neger Isak - det är riktiga Svenssons det

Men ärligt talat, så hade det nog sett mörkt ut för svensk fotboll under de sista 15 åren utan Z, och framtiden hade sett riktig mörk ut om det inte vore för Dejan ock Isak.

Idiotiskt inlägg. 15 år med Z och vi gick aldrig till VM-kvart och missade 2 mästerskap.

Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Brentford missade direktplatsen till PL, efter kollaps i de sista två matcherna: https://www.fotbollskanalen.se/england/kollaps-av-janssons-brentford---missar-direktuppflyttning-efter-andra-raka-forlu/

De avslutade med förlust hemma mot bottenlaget Barnsley. Jansson assisterade till gästernas ledningsmål: https://youtu.be/H1hL9IeUSlQ?t=23

Nu ska Brentford tampas med Fulham, Cardiff och Swansea om den sista PL-platsen. Tror inte de fixar det. Svårt att tända om när man legat i pole position, haft det i egna händer - och sedan sumpat det.

Ponne blir förmodligen fortsatt en championshipspelare. Och får kanske se sig själv omkörd av Joakim Nilsson i landslaget under nästkommande säsong? Ska bli spännande att se hur Nilsson sköter sig i Bundesliga.

Frågan är vad som händer med Jansson om Brentford inte lyckas gå upp. Hur ses hans kontrakt ut? Finns säkert klubbar i PL som vill ha honom fortfarande. För några år sedan ryktades ju till och med Liverpool vara intresserade. Knappast hållbart om han håller till i Championship 1 säsong till, snart 30 bast och har drömt länge om PL. Tråkigt för honom. Inte för att Championship är svagt men en riktig utmaning vore ju PL. Han har gjort det riktigt bra i Brentford, varit stabil, hoppas någon annan kniper honom om inte Brentford går upp.
Citera
2020-07-23, 09:55
Medlem
BarryHeros avatar
Trist för Pontus Jansson att falla på målsnöret två säsonger i rad. Det var ju samma visa förra säsongen när saker och ting såg väldigt lovande ut för en direktplats innan Leeds tappade sin direktplats mot slutet och sedan förlorade i kvalspelet. Nu har Brentford chansen i playoff, men det blir som sagt tufft.
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Frågan är vad som händer med Jansson om Brentford inte lyckas gå upp. Hur ses hans kontrakt ut? Finns säkert klubbar i PL som vill ha honom fortfarande. För några år sedan ryktades ju till och med Liverpool vara intresserade. Knappast hållbart om han håller till i Championship 1 säsong till, snart 30 bast och har drömt länge om PL. Tråkigt för honom. Inte för att Championship är svagt men en riktig utmaning vore ju PL. Han har gjort det riktigt bra i Brentford, varit stabil, hoppas någon annan kniper honom om inte Brentford går upp.
Citat:
Brentford missade direktplatsen till PL, efter kollaps i de sista två matcherna: https://www.fotbollskanalen.se/england/kollaps-av-janssons-brentford---missar-direktuppflyttning-efter-andra-raka-forlu/

De avslutade med förlust hemma mot bottenlaget Barnsley. Jansson assisterade till gästernas ledningsmål: https://youtu.be/H1hL9IeUSlQ?t=23

Nu ska Brentford tampas med Fulham, Cardiff och Swansea om den sista PL-platsen. Tror inte de fixar det. Svårt att tända om när man legat i pole position, haft det i egna händer - och sedan sumpat det.

Ponne blir förmodligen fortsatt en championshipspelare. Och får kanske se sig själv omkörd av Joakim Nilsson i landslaget under nästkommande säsong? Ska bli spännande att se hur Nilsson sköter sig i Bundesliga.
Storebrorsan Per Nilsson kändes aldrig som någon succé under Erik Hamrén. Hoppas den yngre versionen får ut mer av sitt landslagsspel.
Citera
2020-07-23, 10:41
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Trist för Pontus Jansson att falla på målsnöret två säsonger i rad. Det var ju samma visa förra säsongen när saker och ting såg väldigt lovande ut för en direktplats innan Leeds tappade sin direktplats mot slutet och sedan förlorade i kvalspelet. Nu har Brentford chansen i playoff, men det blir som sagt tufft.

Blir ju ännu surare med tanke på att året efter Jansson lämnar Leeds... så går Leeds direkt upp i PL!

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Storebrorsan Per Nilsson kändes aldrig som någon succé under Erik Hamrén. Hoppas den yngre versionen får ut mer av sitt landslagsspel.

Per Nilsson hade ju i och för sig just det nämnde yrvädret Erik Hamrén som tränare. Joakim kommer få jobba med Janne och Wettergren, som vet hur man sätter defensiven på ett helt annat sätt.

Men ska bli intressant att se hur Joakim Nilsson hanterar klivet från Zweite till Bundesliga. Om han gör en Sebastian Andersson, och levererar. Eller om han gör en Mikael Ishak, och "bajsar på sig". Kanske kan han knipa en plats redan i nästa landslagstrupp. Granqvist är väl fortfarande skadad, har dock inte koll på prognosen för honom. Danielsons kinaflytt kanske ligger honom lite i fatet. Dessutom brukar ju Janne ta ut någon spelare extra till varje samling, förutom de 23 som ska ingå i matchtruppen, så Nilsson Jr. kanske kommer med på det viset.
Senast redigerad av TrolleriKonto 2020-07-23 kl. 11:00.
Citera
2020-07-23, 11:05
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Idiotiskt inlägg. 15 år med Z och vi gick aldrig till VM-kvart och missade 2 mästerskap.

Jag vet inte hur Janssons kontrakt med Brentford ser ut.
Men jag vet hur Jansson såg ut när han skrev på sitt kontrakt med Brentford.

https://www.brentfordfc.com/siteassets/images/football/2019-20/transfers--contracts/first-team/pontus-jansson/pontus-signs.jpg

Citera
2020-07-23, 12:19
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Landslagsexperter,

Jag tänkte skaffa en svensk retro-landslagströja för att imponera på några äldre fotbollstokiga kollegor som jag har. De är födda cirka 1960-80.

Vilket tryck borde jag ha på ryggen? Vilken spelare och vilket nummer?

Tack på förhand!

Mvh,
Charlie
Citera
2020-07-23, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Landslagsexperter,

Jag tänkte skaffa en svensk retro-landslagströja för att imponera på några äldre fotbollstokiga kollegor som jag har. De är födda cirka 1960-80.

Tack på förhand!

Mvh,
Charlie

Ronnie Hellström, Ralf Edström, Ove Kindvall, Bosse Larsson & Torbjörn Nilsson är några exempel, ännu längre bak finns "Kurre" Hamrin, "Nacka" Skoglund, Gre-No-Li, Orvar Bergmark & "Rio-Kalle" Svensson.. Annars är det väl VM-laget från '94 som gäller, även t.ex. Glenn Hysén och Glenn Strömberg hade fina karriärer utomlands..

Fast vill du verkligen imponera ska du väl ta någon lite halvt okänd spelare, ditt initiativ kanske tas emot olika väl beroende på klubbsympatier, beror ju helt på hur passionerade dina kollegor är, hahaha..
Citera
2020-07-23, 12:51
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Ronnie Hellström, Ralf Edström, Ove Kindvall, Bosse Larsson & Torbjörn Nilsson är några exempel, ännu längre bak finns "Kurre" Hamrin, "Nacka" Skoglund, Gre-No-Li, Orvar Bergmark & "Rio-Kalle" Svensson.. Annars är det väl VM-laget från '94 som gäller, även t.ex. Glenn Hysén och Glenn Strömberg hade fina karriärer utomlands..

Fast vill du verkligen imponera ska du väl ta någon lite halvt okänd spelare, ditt initiativ kanske tas emot olika väl beroende på klubbsympatier, beror ju helt på hur passionerade dina kollegor är, hahaha..
Tack för förslagen! Fast om jag har "Larsson" eller "Nilsson" på ryggen lär de väl inte nödvändigtvis förstå att jag syftar på Bosse och Torbjörn?

Kollegorna är allt från en inbiten MFF:are (cirka 60 år gammal), till en IFK Göteborgare (cirka 55), och en AIK:are (cirka 40).
Citera
2020-07-23, 13:03
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Landslagsexperter,

Tack på förhand!

Mvh,
Charlie

BROLIN
11

Senast redigerad av TrolleriKonto 2020-07-23 kl. 13:21.
Citera
2020-07-23, 13:16
Medlem
Citat:
Tack för förslagen! Fast om jag har "Larsson" eller "Nilsson" på ryggen lär de väl inte nödvändigtvis förstå att jag syftar på Bosse och Torbjörn?

Kollegorna är allt från en inbiten MFF:are (cirka 60 år gammal), till en IFK Göteborgare (cirka 55), och en AIK:are (cirka 40).

Nä, det blir förstås tydligare med något inte lika alldagligt efternamn.. Jadu, det här med att försöka imponera på folk blir väldigt svårt, bästa sättet brukar vara att ha en egen ståndpunkt och stå för den..

Men, ok, man kan ju gissa att Bosse Larsson är populär hos MFF:aren, att Torbjörn Nilsson är det för mannen som håller på "Blåvitt" och "Kurre" Hamrin uppskattas förmodligen av AIK:aren..

Lika troligt är det att MFF:aren inte kommer göra vågen om du kommer in i "Rio-Kalles" gamla mundering, då han är en helsingborgsikon (värsta rivalen)..

Vem vill du imponera mest på? Varför vill du imponera?
Citera
2020-07-23, 13:32
Medlem
Citat:
BROLIN
11

Ja, det är rätt vattentätt, starkt förknippad med landslaget och VM '94 å inte lika mycket med något svenskt klubblag..
Citera
2020-07-23, 14:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
BROLIN
11

Brolin är väl lite för uppenbart för att det ska imponera. Ser jag en med Brolin-tröja tänker jag inte så mycket på det.

Kör Schwartz istället. Vet inte vad han hade för nummer under VM -94
Citera
2020-07-23, 16:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag är MFF:are sedan 1961, står det Larsson på ryggen på en MFF tröja så tänker jag genast på BO LARSSON. Ta nummer 10 så blir det inga tvivel.

Bosse hade nummer 7 i VM 70 och 74. Nummer 8 i VM 78.
Senast redigerad av bagarn29 2020-07-23 kl. 16:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in