2020-07-21, 21:13
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
” En person som lider av Narcissism är ofta charmant och vältalig, vilket kan möjliggöra för denne att dupera och manipulera andra människor. Narcissisten gör ofta ett starkt första intryck och har lätt att skapa ytliga kontakter, men har inte sällan svårt att behålla dem. Eftersom personen ofta har ett stort behov av att förhärliga sig själv och framhålla sin egen förträfflighet kan det vara energikrävande för andra människor att vistas runt dem längre stunder, vilket kan vara en delförklaring till svårigheterna för narcissisten att skapa djupare mänskliga relationer.”
https://sv.wikipedia.org/wiki/Narcissism

Nu var han ju inte en renodlad Narissist!
Jag har lev runt en med dessa drag, kan tala om att det är rysk rollett konstant innanför hemmets väggar. Men utåt finns det inga fel. Det får absolut inte heller avslöjas nått som kan nudda vid sanningen om hur det egentligen förhåller sig.
Då är det bara att låsa in sig
Citera
2020-07-21, 21:20
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Jag tror att det antingen var den natten som bålet bars ner, men att andra kroppsdelar bars ner under det där abetspasset när han var hemma så många gånger.

Jag tror för övrigt att svaret på var de delarna finns, finns i bilens gps. Vilka andra ställen var han på förutom hos brukare och hemma?
Skeppsviken/oljehamnen

Inlägg med mer info
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Senast redigerad av JustLikeMoney 2020-07-21 kl. 21:24.
Citera
2020-07-21, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Intressant tycker jag :-) Alla här är så säkra på livstid (även jag, hehe).
Vad tror du kommer göra att det blir 18 år och inte livstid?
Att mordet nog inte var planerat, utan aggressioner som uppkommit efter en lång tids stormig relation och där T även fått försörjningsbörda som han inte hade ekonomi för. Men jag är ju förstås inte säker. Han hade ju enligt hennes syster omöjliggjort för W att klara skolan och ville att hon skulle komma ut när hon var sjuk tex., så någon omtanke om henne verkade ju inte alls finnas. Barnslig och egoistisk verkar han. Så jag vet inte. 18 år var bara en magkänsla vad jag tror.
Citera
2020-07-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
För att förstå Tischo: Folk från mellanöstern och Afrika gör vad som är bäst för dem och sin familj, punkt. OK? Empati för utomstående personer, samhället, djur och natur saknas. Dom är inte uppfostrade så. I Europa lärde vi oss att om vi bryr oss om varandra så får alla ett bättre samhälle. "Jag skulle kunna lämna mitt skräp här på badstranden, det skulle vara väldigt bekvämt för mig här och nu att slippa ta med det, men hur roligt blir det för nästa familj (vilket skulle kunna vara min familj)". Ungefär så. Mellanöstern fick aldrig det tänket, det är bara den egna familjen man kan lita på. Det är därför dom bedrar, stjäl, förnedrar, hedersmördar, vandaliserar etc. etc. Och dom erkänner aldrig något, inte heller skäms dom eller ångrar något, så länge dom inte gjort något som drabbar familjen/släkten. Dom är så kortsiktiga också. Jag har varit med om araber som skulle kunnat tjäna mycket pengar ihop med mig under ett längre samarbete men som istället har lurat mig på några ynka tusenlappar så fort tillfälle getts och därmed gått miste om 99% av kakan. Det är därför araber aldrig bor i hus, så fort dom får lite pengar på kontot så skall det köpas senaste iphonen, största TV:n, ny dyr kostym eller en mercedes. Dom tänker inte långsiktigt.
Har erfarenhet av den mentaliteten från MYCKET nära håll och har bott i ett mena land under många år.

Att ljuga ses inte som något fult. Det är bara ytterligare ett sätt att vara smart.Finns bakgrund till ordspråket:
"En bra lögn kan gå från Bagdad till Konstantinopel medan sanningen letar efter sina sandaler."

Det är ALDRIG deras fel och skulle dom gjort något fel som är uppenbart så beror det på att dom har en sjuk släkting som bor långt bort vilken dom oroar sig för och som gör att dom får svårt att fokusera.

Planering är inte nödvändig om man får tre skördar om året. Våra förfäder svalt ihjäl om dom inte planerade. De får en ny skörd om ett tag.

Att hjälpa en landsman om de tillhör en annan släkt eller "tribe" är helt uteslutet. Dom får skylla sig själva. Rasismen inom länderna tar rent groteska former. En lite ljusare "svart" ser ner på de lite mörkare och använder namn på dem som de allra flesta av oss aldrig skulle använda. Mycket av detta kan man väl kanske skylla på feodalism och angiveri instiftat av regeringar och diktatorer men...

En och en så kröp dom och försökte kyssa fötterna på en när man anklagade dem för något. I en grupp så kastade de sten eller drog kniv.

Plockade alltid förmän från de som stod upp käftade emot och inte vek undan. Det fick genomslag efter ett par år och de började förstå att man uppskattade att folk var rakryggade och ärlighet premierades.
Citera
2020-07-21, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Mordet på Wilma Andersson Del 6 - Jobbiga detaljer från systern 21-07-2020
https://youtu.be/gKOPOzytkDo

Lyssnade på Emelie från rättegångspodden.
Otroligt vilken koll hon har!!! Vilket minne!!!
Lyssna och du vet exakt hur monstret Tischo var!!!
Känns som en klok och mycket intelligent tjej!!!!!!

Var hittar ni avsnitten? Finns de endast på YouTube? Jag hittar ej i Castbox där jag vanligtvis lyssnar på Rättegångspodden
Citera
2020-07-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thehawk88
Var hittar ni avsnitten? Finns de endast på YouTube? Jag hittar ej i Castbox där jag vanligtvis lyssnar på Rättegångspodden
Ja på youtube om du skriver ”rättegången i sökrutan där det finns också länk hit här i denna tråd.
Citera
2020-07-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Att mordet nog inte var planerat, utan aggressioner som uppkommit efter en lång tids stormig relation och där T även fått försörjningsbörda som han inte hade ekonomi för. Men jag är ju förstås inte säker. Han hade ju enligt hennes syster omöjliggjort för W att klara skolan och ville att hon skulle komma ut när hon var sjuk tex., så någon omtanke om henne verkade ju inte alls finnas. Barnslig och egoistisk verkar han. Så jag vet inte. 18 år var bara en magkänsla vad jag tror.

Nu måste det ju inte vara planerat för att livstidsstraffet skall dömas ut. Men det är definitivt en viktig fråga i detta, så det köper jag :-) Men grejer som ekonomisk situation, Wilmas skolgång och hur Tishko behandlat Wilma när hon varit sjuk är ju inte särskilt relevant. Något motiv kommer vi ju aldrig få fram i detta. Det har ju utredningen och rättegången visat med all önskvärd tydlighet.
Citera
2020-07-22, 00:07
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbus
Låter märkligt.
Kollade i den FUP jag har nerladdad. Tog den FUP:en som finns här på 1a sidan.
Sidan 597 i protokollet är sidan 608 i pdf läsaren.
Det är förhör med E. Selander.
Hade inte du det?
Men lycka till. Hoppas det löser sig.

Du har rätt, det är nog sidan 527.

Jag kopplade in större högtalare och då hörs det bättre.
Men från sett det så är det ändå fel sidnummer.
Citera
2020-07-22, 01:21
Medlem
AngryDanes avatar
Vet vi noget om systerns Xmand?
Ja hun har skyddad adresse dvs han har vel gjort, eller hotat at gøre, nonting?

Er han også muslim?

Jeg kommer inte ihåg, det var vel inom dom første par hundrede sidorna i tråden, men der var tale om at wilmas mor, alternativt styvmor, sad samme aften Wilma anmeldes saknad og gjorde opdateringer på Facebook som var ganske venligt stemt omkring netop muslimer/nya svenskere?
Citera
2020-07-22, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Mordet på Wilma Andersson Del 6 - Jobbiga detaljer från systern 21-07-2020
https://youtu.be/gKOPOzytkDo

Lyssnade på Emelie från rättegångspodden.
Otroligt vilken koll hon har!!! Vilket minne!!!
Lyssna och du vet exakt hur monstret Tischo var!!!
Känns som en klok och mycket intelligent tjej!!!!!!

Var hittar ni avsnitten? Finns de endast på YouTube?
Citera
2020-07-22, 02:09
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Skeppsviken/oljehamnen

Inlägg med mer info
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Kommer inte ihåg riktigt men var det inte någon arbetskamrat som såg honom på jobbet där (nära) bilnycklarna förvaras ?

Undra om de även tagit gps positionerna för de övriga arbetsbilarna alla dagar ?
Citera
2020-07-22, 05:16
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Vet vi noget om systerns Xmand?
Ja hun har skyddad adresse dvs han har vel gjort, eller hotat at gøre, nonting?

Er han også muslim?

Jeg kommer inte ihåg, det var vel inom dom første par hundrede sidorna i tråden, men der var tale om at wilmas mor, alternativt styvmor, sad samme aften Wilma anmeldes saknad og gjorde opdateringer på Facebook som var ganske venligt stemt omkring netop muslimer/nya svenskere?
Nej han är inte muslim, nu har inte ev tro med mordet på Wilma att göra ens så varför skulle hennes Exman vara Muslim?
Tishko var ju fram till strax före mordet inte troende..
Ja, styvmamman arbetade med flyktingar, afganer..även andra utsatta personer hjälpte hon.
Vilket inte heller är relevant i fallet eftersom den som mördade Wilma var Tishko.
Senast redigerad av Bambambi 2020-07-22 kl. 05:18. Anledning: Fel citering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in