2020-07-21, 12:17
Medlem
Jag undrar verkligen vad det är för omständigheter som gjorde att Wilma inte kunde bo hos sin mamma?
Citera
2020-07-21, 12:21
Medlem
Har missat massor av sidor nu och försöktatt läsa i kapp.
Kan ha missat en del 🙈 men är det någon som vet vem av Tishkos anhöriga det är som ropade att han inte har gjort det och att han är oskyldig?
Citera
2020-07-21, 12:25
Medlem
DARYLs avatar
För att förstå Tischo: Folk från mellanöstern och Afrika gör vad som är bäst för dem och sin familj, punkt. OK? Empati för utomstående personer, samhället, djur och natur saknas. Dom är inte uppfostrade så. I Europa lärde vi oss att om vi bryr oss om varandra så får alla ett bättre samhälle. "Jag skulle kunna lämna mitt skräp här på badstranden, det skulle vara väldigt bekvämt för mig här och nu att slippa ta med det, men hur roligt blir det för nästa familj (vilket skulle kunna vara min familj)". Ungefär så. Mellanöstern fick aldrig det tänket, det är bara den egna familjen man kan lita på. Det är därför dom bedrar, stjäl, förnedrar, hedersmördar, vandaliserar etc. etc. Och dom erkänner aldrig något, inte heller skäms dom eller ångrar något, så länge dom inte gjort något som drabbar familjen/släkten. Dom är så kortsiktiga också. Jag har varit med om araber som skulle kunnat tjäna mycket pengar ihop med mig under ett längre samarbete men som istället har lurat mig på några ynka tusenlappar så fort tillfälle getts och därmed gått miste om 99% av kakan. Det är därför araber aldrig bor i hus, så fort dom får lite pengar på kontot så skall det köpas senaste iphonen, största TV:n, ny dyr kostym eller en mercedes. Dom tänker inte långsiktigt.
Citera
2020-07-21, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Det blir livstid. Om man sköter sig kan man komma ut efter 20-25 år, men detta psycho kommer aldrig att kunna sköta sig. Om man bedöms som farlig och ej återrehabiliterad så kan man i princip få sitta livet ut (se lasermannen).
Jag tror inte Tishko kommer anses som livsfarlig för omgivningen och allmänheten. Det är väl oftast såna, som får sitta så länge. Men med tanke på att killen ifråga är en grandios narcissist så är frågan om han kommer fortsätta anse sig ha rätt att mörda och stycka småtjejer. Ja - kanske har du rätt. Jag hoppas det.
Senast redigerad av Picasso2 2020-07-21 kl. 12:44.
Citera
2020-07-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja men när han fick höra om kroppsdelen sa han att ”då har han gjort det eller det är han”
Sedan om han är skyldig..
Så första tanken hos pappan var ju att sonen är skyldig.

Så vem av thisko’s anhöriga tog honom i försvar i rätten och sade ”han är ingen mördare”.
Citera
2020-07-21, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Är det inte väldigt sällan någon blir mördad eller grovt misshandlad på anstalt.

Mördad är väldigt sällan.
Men både Anders Eklund och Peter madsen har ju fått rejält med däng.
Även barn mördaren thisko är het kandidat att göra dom sällskap.
Citera
2020-07-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Mördad är väldigt sällan.
Men både Anders Eklund och Peter madsen har ju fått rejält med däng.
Även barn mördaren thisko är het kandidat att göra dom sällskap.
Det är väl dom vi känner till via rubrikerna. Martin Jonsson har tydligen för vana att misshandla sina medfångar, eller se till att nån annan gör det på hans inrådan. Så länge det inte är någon som är högprofilerad via medier så får vi inte reda på misshandeln. Så jag skulle tro att det sker oftare än vi har en aning om.
Citera
2020-07-21, 13:25
Medlem
”När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem”

När dom vill veta var hon finns
Citera
2020-07-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
”När han då ska ledas ut ur rättssalen reser han sig upp, lutar sig fram och räcker upp långfingret mot Wilmas anhöriga, med blicken fast riktad mot dem”

Jag tror att psykiatrikerna har väldigt rätt i sin bedömning att han har en grandios självuppfattning och narcissistiska drag. Att han dessutom är både arrogant och inte kan känna empati är illa i kombinationen. Frågan är om han inte också är psykopat och har en antisocial personlighetsstörning. Allt detta gör att han absolut inte skall gå lös. Trist bara att Wilma fick plikta med sitt liv innan han låstes in.
Citera
2020-07-21, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Totalt vrickat

Han är bortom all räddning. Avliva fanskapet vore det bästa.
Citera
2020-07-21, 13:52
Medlem
T kommer hamna bland intagna som nekat sina gärningar, erkänner T sina handlingar så kommer han hamna bland de intagna som erkänt sina brott.
Citera
2020-07-21, 14:04
Avslutad
Vad tror alla straffet blir då? Jag tror på livstid

Från 1 januari 2020 kom det ju ny lag som ska göra det lättare att döma folk till livstid.

Rimligtvis led Wilma av dödsångest eftersom hon inte dog direkt (detta stryks av hennes hjärtskärande skrik). Hon va i beroendeställning, var tvungen att bo hos honom för att ha tak över huvudet, han va den dominerande. Hon blev mördad i sitt hem.
Tishko va över 21 år då han mördade henne och led inte av någon psykisk störning.

Han kommer få livstid. Vad tror ni?

https://www.regeringen.se/4ada5b/contentassets/70e84079cf6841bab6d666451dabb2e8/straffet-for-mord.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in