Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Jag ger dig rätt i det hela att Kina hade mer info än vad vi visste. Att de mörkar de hela är uppenbart. Att det agerade försent är något jag också tror. Men när väl skiten nåde ut så tror jag det var omöjligt att stoppa det. Hade alla länder gjort som Kina så hade man fått stopp på det och man kunnat fakturerat Kina för det.
Så jag ger dig rätt på mycket där men likväl så har vi ett ett ansvar när väl spridningen kom ut. Jag tror inte en pandemi kunnat stoppats helt men vi hade inte behövt haft så många döda i världen om snabbt fått kontroll på det. Och det får vi också ge Kina skuld för. Men samtidigt så lyckas man ju få stopp på det hela.
Man har ju en bra bit över 1000 döda än Sverige men ändå 100 gånger mer folk. Det är ingen bra statistik jämte Sverige.
Man säger inte att en man kan förändra världen. Men då har de inte pratat med han som åt den där jävla fladdermusen

Ditt problem är att du litar på dem - fast de redan har åkt fast för att ljuga dig mitt i nyllet.
Om du dessutom tänker på att detta inte var första gången pandemin startade i Kina och inte ens första gången just i den provinsen - så borde de ha varit beredda att agera in i fingerspetsarna utan dröjsmål och framför allt utan försök att rädda sitt eget ansikte istället för att rädda andra länders invånarnas liv!
Men de prioriterade sina karriärer och "Kina-bilden". Och hoppades att det skulle blåsa över.
När de nu ljuger rakt ut angående antalet döda för att imponera på sådana som du då borde du ju vara så pass misstänksam att du inte svalde allt med hull och hår. Men du gör det. Du anser att de är duktiga på att "få ordning och reda" när det är precis tvärtom.
I ett land med "ordning och reda" uppkommer det inte pandemier stup i kvarten. Man håller ordning och reda på sina matmarknader och man informerar sina medborgare att allt som rör sig lämpar sig inte som människoföda.
Italien har precis åkt fast för mörkning av sina dödssiffror... samma gäller x-antal andra länder..