2020-07-19, 21:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tankefel.. Efter MÅNADER i den här tråden har inte ens DU lärt dig vem munskyddet skyddar..

Macron bär säkert inte munskydd för sin egen skull. Utan för Merkels skull - hon som är äldre, sjuk och fet.
Du måste vara väldigt ung om du beteknar Merkel som fet.
Citera
2020-07-19, 21:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
En upprörde debatt om dödshjälp har uppstått på grund av en enda person fick dödsdosen ställd på sängbordet.
Samtidigt som tusentals äldre fått dödsdosen morfin insprutad i sig utan att de velat ha det, det är fan mord eftersom det planerats.
Märkligt att det ena knapp upprör känslorna hos den moraliska eliten samtidigt som det andra väcker en livlig debatt bland dem.

För den svenska eliten finns det ingen palliativ vård eller dödshjälp eftersom de kan betala och fixa alternativvård utanför våra svenska landsting.
Citera
2020-07-19, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spacedreamer
Om vi stängt ner hade ändå de gamla smittats. De skulle knappast låsas in på sina rum utan tillsyn. De på hemmen dog för att vi har så undermålig äldrevård.
De dog för att personalen saknade skyddsutrustning och för att de vägrades sjukvård! De fick morfin och dog en plågsam död.
Citera
2020-07-19, 21:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Hur ser du på föredömen som norge Finland och Danmark?
Jag tror att det beror på deras relativt låga samhällssmitta. Danmark har ju iof börjat med mynskydd på Kastrup, jag tror att de kommer att införa munskydds regler vid trängsel så småning om.
Citera
2020-07-19, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HG
För den svenska eliten finns det ingen palliativ vård eller dödshjälp eftersom de kan betala och fixa alternativvård utanför våra svenska landsting.
Så du tror att den svenska eliten tackar nej till palliativ vård för sina döende föräldrar för att istället släpa runt dem till dyra alternativkliniker där de ska botas och bli friska?
Senast redigerad av Ipsi 2020-07-19 kl. 21:57.
Citera
2020-07-19, 21:54
Medlem
Kollar in världen nya fall idag (inkomna)10788 döda 750 (inkomna) https://c19.se/global
Citera
2020-07-19, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja hade vi stängt ner hade vi fått precis lika många dödsfall....
Men det fattar inte du
Jaha, det hade gått som i Norge? Men de har ju så få döda... Det är ju du som inte fattar!
Citera
2020-07-19, 21:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jävla pajas!

Sådana som du jämför bara grannländerna när det passar agendan. När det inte passar så byter man bara länder att jämföra med..

Jag försvarar inte ett jävla skit, men tål inte folk som på förhand bestämt vad som är rätt och fel.
Tex att du bestämt dig för att FHM inte kan ha rätt gällande något.
Att någon haft fel i 99 fall av 100, innebär inte per automatik att de alltid har fel hur mycket man än hatar dom.
Men buhu på dig, din stackars sate. Du behöver inte falla ihop i en bölhög bara för att jag inte dansar efter din pipa. När någon har fel 99 gånger av 100 spelar den sista gången ingen roll, man kan gott anse att denne alltid har fel, det är bara autister som kräver 100% rättvisa. Så, spring hem till mamma och be om en kram nu när din kväll blev förstörd.

Men visst kan vi jämföra med grannländerna, de behöver nog inte fundera på munskydd i samma grad som Sverige eftersom deras dödlighet är skrattretande jämfört med vår. Nöjd så?
Citera
2020-07-19, 21:56
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Finns inte tillräckligt med data, det är bara ett par stycken som påträffats som återinsjuknat. Gissningsvis kommer vi inte veta så mycket förrän framåt oktober när vi har hundratals eller tusentals fler.

Oavsett så känns detta med Sveriges 'sprida viruset i lagom takt' vanvettigt. Om Covid-19 likt Denguafeber ger värre symptom andra gången man blir sjuk, alltså fenomenet ADE, som man också sett i andra coronavirus känns det väldigt hopplöst och skrämmande inför höst/vinter. Det jag undrar över nu är om det är bättre att ha aktiverat T-celler istället för antikroppar avseende detta?
Citera
2020-07-19, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stato
De dog för att personalen saknade skyddsutrustning och för att de vägrades sjukvård! De fick morfin och dog en plågsam död.

Hur går det ihop?
Citera
2020-07-19, 22:01
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du måste vara väldigt ung om du beteknar Merkel som fet.

De skulle ge mig dödssprutan direkt, skulle aldrig överleva covid med BMI på 28, hade 25 när jag var krasslig i flera saker och väldigt skönt att gå upp till sund vikt igen. Bortsett från covid så är 27 det BMI där de flesta lever längst. Så vete sjutton om det alltid är bra att vara smal. Men flera saker än BMI spelar roll.

En lite tjock italienare som äter vettig medelhavskost är nog friskare än en lika tjock amerikan som bara äter USA-skit.
Citera
2020-07-19, 22:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Så du tror inte att influensa och vinterkräksjuka redan fanns i Sverige i mars? Det tycker jag låter underligt. Varför skulle de måsta importeras så där på senvintern? Och skulle inte samma argument kunna användas för covid?

Du anser alltså att resande vuxna först måste smittan ner barn när det handlar om influensa och vinterkräksjuka, men inte covid19?

Det fanns det garanterat, social distansering och ökad handhygien tar snabbt död på dem. Ditt sista påstående håller jag inte med om. Covid är en klustersmitta, den beter sig annorlunda. Men att smittan importeras håller du väl med om? Den uppstår ju inte av sig själv här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in