"Missnöje" och "drabbats". Intressanta ordval för att till varje pris förminska 5600 dödsoffer. Som skett helt i onödan.
Håller med om att det är en helt annan nivå på tråden, när folk försöker skambelägga andra människors totala förskräckelse över våra höga dödssiffror, på det sätt som ditt inlägg gör.
Ang. Nazityskland, de dödade väldigt många judar ifrån andra länder än sitt eget. De dödade en liten del i sitt eget land, ja, i samma närområde av .00 procent av folk,
såsom vi i Sverige genom försummelse/neglect/idioti/iver att rädda ekonomin, låtit dö.
Dock har ju Löfvén bevisligen ringt andra världsledare bl.a. Frankrikes, i syfte att "sälja in" vår strategi, vilket nämnts tidigare i tråden, och som är så sjukt obehagligt så man finner inga ord. Vi som stat kunde alltså ha bidragit till många fler dödsfall, t.e.x i Frankrike....

Som tur är lyssnade de inte, då de nog månar om sitt folk.
Jag finner inte något underligt i att jämföra med andra fruktansvärda händelser. Vi är ett litet land, med en liten befolkning. De som dött i covid motsvarar
tio tsunamis. Enda skillnaden mot Nazityskland är väl att de gjorde det mer medvetet. Medans i Sverige dog folk pga försummelse/likgiltighet, i covid. Jag finner faktiskt inte det särskilt mycket bättre. Grader i Dantes inferno....
Kanske vissa behöver se att halva befolkningen i Sverige dör, innan de orkar rycka på axlarna.
Jag däremot, instämmer i den internationella kören av fördömelse mot Sveriges sätt att hantera detta. Vill stå på rätt sida i historien.
Sen tror jag inte det är över på långa vägar. Kan mycket väl bli en explosion av smitta igen, i höst. Då inga åtgärder genomförs, eller kommer att genomföras, för att hindra smitta. Källa: FHM idag i mainstream media.