2020-07-20, 21:44
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Du fattar ju ingenting! Eller du VILL inte fatta helt enkelt! Att inte stödja företag i denna pandemi, som annars skulle slippa gå i konkurs, det är bara helidiotiskt! Det är inte att dom bara kan gå i dvala och starta lätt och behändigt upp igen som du påstår!
Det är bra mycket enklare för kulturarbetare att gå i dvala än för de flesta andra företag som har varulager, anställda och leverantörsskulder att betala. Men ändå vill du av någon anledning att kulturarbetare är de som ska få skattepengar?
Citera
2020-07-20, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är just vad hela hans inlägg går ut på, han säger att kulturarbetare får för lite bidrag.

Underhållningsbranschen behöver ökat stöd under denna pandemin ja, än sen då? Kalla det vad du vill! Idiotiskt att driva folk i konkurs i onödan!
Citera
2020-07-20, 23:58
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Underhållningsbranschen behöver ökat stöd under denna pandemin ja, än sen då? Kalla det vad du vill! Idiotiskt att driva folk i konkurs i onödan!

"Behöver", vill ha menar du nog.
Alla vill ha mer bidrag, alltid, men dessa bidrag måste betalas av dem som arbetar.
Det är alltså bättre att pyjamasdansarna börjar arbeta än att de går på bidrag.

I första hand bör eventuella bidrag gå till riktiga företag som driver in skatteintäkter netto rill statskassan. Det är en nödvändighet för att någon ska kunna få bidrag och välfärd. Men pengarna kommer inte räcka till alla dessa så pyjamasdansarna får söka ett riktigt arbete istället.
Citera
2020-07-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Problemet är att dina citat är tagna ur sitt sammanhang, nu orkar jag inte diskutera detta mer.

Mina citat är abslout inte tagna ur "sitt sammanhang". Mina citat är tagna exakt ur texten som Gardell har dikterat. Jag förstår att det är försvårande för dig. Vill du att jag återger texten här nedan eller erkänner du att du skämmer ut dig (igen) när du beskyller mig för att ta mina citat "ur sitt sammanhang"?
Citera
2020-07-21, 00:52
Medlem
Citat:
Jag bidrar faktiskt också till skattkistan och jag vill att delar av mina surt ihopjobbade pengar går till det Gardell skriver om!

Du får gärna visa mig när jag gjort det du beskyller mig för. Eller har du glömt vad du beskyller mig för??
Citera
2020-07-21, 00:55
Medlem
Citat:
Även om många branscher är utsatta, så är underhållningsbranschen verkligen en av dom, det är ju fler branscher att tänka på, restaurang- och hotellnäringen bl.a, men Gardell jobbar själv inom just underhållningsbranschen, så inte konstigt han skriver ett nödrop om just den!

Du fattar verkligen noll och intet.

Är du så patetisk så du tror att "kulturbranschen" är värre drabbad än t ex restaurangbranschen, resebranschen etc?

"Underhållningsbranschen" är inte ens i närheten av dessa två branscher...

Gardell är ett kapitalistsvin och överklassvin. Att du ens försöker försvara honom ger mig betänkligheter.
Citera
2020-07-21, 00:59
Medlem
Citat:
Jag bidrar faktiskt också till skattkistan och jag vill att delar av mina surt ihopjobbade pengar går till det Gardell skriver om!

Återstår att du visar när jag skrivit detta. Jag kommer aldrig släppa just detta för att det är så absurt det du påstod.

Visa nu när jag har skrivit/påstått detta eller be om ursäkt. Du kommer aldrig komma undan just detta så ta tjuren vid hornen och gör det enda rätta.
Citera
2020-07-21, 19:27
Medlem
Citat:
"Behöver", vill ha menar du nog.
Alla vill ha mer bidrag, alltid, men dessa bidrag måste betalas av dem som arbetar.
Det är alltså bättre att pyjamasdansarna börjar arbeta än att de går på bidrag.

I första hand bör eventuella bidrag gå till riktiga företag som driver in skatteintäkter netto rill statskassan. Det är en nödvändighet för att någon ska kunna få bidrag och välfärd. Men pengarna kommer inte räcka till alla dessa så pyjamasdansarna får söka ett riktigt arbete istället.

Ditt förakt för allt vad klassisk konst heter delas ju inte av alla i alla fall, men så gäller det ju inte bara balett borde du fatta!, det är ju ingen bransch Gardell är inblandad i, du tycker med andra ord att hela underhållningsbranschen inklusive dansband och nöjesfält m.m kan dra åt helvete pga pandemin, den enda underhållningen kvar du tycker är värd att bevara, vad kan det vara, kobingo?, skitkul!? det vore nåt passande för dig! Så ser jag på din kulturella nivå!

Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Du fattar verkligen noll och intet.

Är du så patetisk så du tror att "kulturbranschen" är värre drabbad än t ex restaurangbranschen, resebranschen etc?

"Underhållningsbranschen" är inte ens i närheten av dessa två branscher...

Gardell är ett kapitalistsvin och överklassvin. Att du ens försöker försvara honom ger mig betänkligheter.

Du verkar fatta lika mycket som en blaffa på kobingo! Gardell är inte inblandad i dom andra branscherna, dom som är det får svara för sig, finns ingen anledning att Gardell skall hålla käften om vad han ser och hör i sin bransch!

Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Återstår att du visar när jag skrivit detta. Jag kommer aldrig släppa just detta för att det är så absurt det du påstod.

Visa nu när jag har skrivit/påstått detta eller be om ursäkt. Du kommer aldrig komma undan just detta så ta tjuren vid hornen och gör det enda rätta.

Nu har du kommit riktigt i gasen märker jag!
Citera
2020-07-21, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Det är bra mycket enklare för kulturarbetare att gå i dvala än för de flesta andra företag som har varulager, anställda och leverantörsskulder att betala. Men ändå vill du av någon anledning att kulturarbetare är de som ska få skattepengar?

Jamen du har ju inte fattat vad Gardell skrivit!!!!
Citera
2020-07-21, 19:40
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ditt förakt för allt vad klassisk konst heter delas ju inte av alla i alla fall, men så gäller det ju inte bara balett borde du fatta!, det är ju ingen bransch Gardell är inblandad i, du tycker med andra ord att hela underhållningsbranschen inklusive dansband och nöjesfält m.m kan dra åt helvete pga pandemin, den enda underhållningen kvar du tycker är värd att bevara, vad kan det vara, kobingo?, skitkul!? det vore nåt passande för dig! Så ser jag på din kulturella nivå!

Nu råkar jag vara en person som både går på opera och även ser på pyjamasdans ibland men jag är inte så snål att jag tycker att andra ska betala för mina nöjen.

När det gäller en kris som Covid är det dessutom extra viktigt att pengarna används för att rädda företag som drar in pengar till skattkistan netto. Om inte de företagen överlever stannar hjulen och då finns det inga pengar alls att dela ut.
Citera
2020-07-21, 19:46
Medlem
Citat:

Du verkar fatta lika mycket som en blaffa på kobingo! Gardell är inte inblandad i dom andra branscherna, dom som är det får svara för sig, finns ingen anledning att Gardell skall hålla käften om vad han ser och hör i sin bransch!

Nu har du kommit riktigt i gasen märker jag!

Tackar stort för bra svar (nej, inte denna gång heller men jag hade inte räkntar med annat). Speciellt det fetade imponerar!
Citera
2020-07-21, 20:42
Medlem
Citat:
Nu råkar jag vara en person som både går på opera och även ser på pyjamasdans ibland men jag är inte så snål att jag tycker att andra ska betala för mina nöjen.

När det gäller en kris som Covid är det dessutom extra viktigt att pengarna används för att rädda företag som drar in pengar till skattkistan netto. Om inte de företagen överlever stannar hjulen och då finns det inga pengar alls att dela ut.

Haha, DU går på Operan!? Ta den om Hans och Greta också! 🌺 Förresten vilken taskig syn du har på t.ex dansband, nöjesfält, artister över huvudtaget...precis som dom är något katten hämtat hem!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in