2020-07-19, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag kan fråga igen och du kommer fortfarande stå svarslös. Om du läser artikeln kan du se att han endast begär vad han anser vara rimliga villkor för en bransch han upplever vara missgynnad.

Sen om han har rätt eller inte är en annan fråga. Men ingenstans begär han mer till kulturen jämfört med andra sektorer.

Sluta tvinga mig sitta och försvara Gardell för helvete

Uäck

Gardell pratar om sin bransch (4-5 ggr? i en artikel) och hur svårt denna har det, rubriken är "är vi inte värda mer?" men jag ska tolka det som att han pratar generellt om alla som har det svårt just nu?

Ok..
Citera
2020-07-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Mina fattiga grannar vill se Svansjön, inte fotboll! En annan granne vill se både Svansjön och fotboll! Båda ska finnas som kulturer, men Svansjön kan inte spela på Råsunda och få in lika många,...

Du är en hemsk människa, du bryr dig inte om hur svårt folk har det så länge din finkultur får överleva.

Du bara måste ha någon psykisk störning.
Citera
2020-07-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
För att få hjälp av socialen så ska du inte haft några tillgångar de senaste tre månaderna.

Och om någon har dålig tandhälsa men det inte kan härledas till sjukdom vad ska de då göra?

Du säger alltså att de ska sälja allt de har för att ha råd med tandvård/mat/glasögon medans din finkultur är bidragsfinansierad? Kanske sälja sin BR de inte kan få lån på och flytta in i en bil?

Vad fan, har jag aldrig sagt att dom ska göra!! Det finns fonder att söka för mindre bemedlade, lusläst dom, stackarn! Fast jag trodde ju förstås dom redan hade hjälp av Socialen! Jag förutsätter att pengarna varken går till röka eller kröka!
Citera
2020-07-19, 15:48
Medlem
Citat:
Det går inte att jämföra fotboll och musikteater rakt av!
Jag tycker inte som du, så är det bara! 🎅

Din människosyn verkar enbart ond, du ser hellre att folk går med trasiga tänder och svälter.

Att äldre under våren har AVLIVATS i hundratals berör dig inte alls så länge din finkultur har det bra.
Citera
2020-07-19, 15:51
Medlem
Citat:
Vad fan, har jag aldrig sagt att dom ska göra!! Det finns fonder att söka för mindre bemedlade, lusläst dom, stackarn! Fast jag trodde ju förstås dom redan hade hjälp av Socialen! Jag förutsätter att pengarna varken går till röka eller kröka!

Aha så det är inte samhällets problem? Det är diverse hjälporganisationer som ska hjälpa äldre när samhället prioriterar din finkultur.

Och du tycker alltså att om gamla inte känner till dessa fonder utan förlitar sig på samhället ja då förtjänar de inte att leva?

Hur tycker du våra äldre ska avlivas? Morfin och lugnande eller är det för dyrt?

Trevlig person du verkar vara.
Senast redigerad av Speitmeister 2020-07-19 kl. 15:53.
Citera
2020-07-19, 15:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Mina fattiga grannar vill se Svansjön, inte fotboll! En annan granne vill se både Svansjön och fotboll! Båda ska finnas som kulturer, men Svansjön kan inte spela på Råsunda och få in lika många,...

Här kan de se Svansjön gratis: https://www.youtube.com/watch?v=9rJoB7y6Ncs
Citera
2020-07-19, 15:53
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Om de betalar skatt har de väl lika stor rätt till krisstöd som alla andra?
Det är väl just det som är frågan. ALLA kan inte få krisstöd och deras prioritering borde inte ligga så högt
Citera
2020-07-19, 15:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Det är väl just det som är frågan. ALLA kan inte få krisstöd och deras prioritering borde inte ligga så högt

Precis, högsta prio borde företag som är nettobetalare av skatt ha. Det är de som gör att ekonomin går ihop så den verksamheten är viktig att försvara.
Citera
2020-07-19, 16:00
Medlem
Citat:
Du är en hemsk människa, du bryr dig inte om hur svårt folk har det så länge din finkultur får överleva.
Du bara måste ha någon psykisk störning.

Men jag tycker verkligen att det är synd om dig och dina vänner, som inte har råd med tandvård! Det är inte roligt att sitta där med tandvärk, medans andra går ut och roar sig på olika kulturella tillställningar! Fast Frisktandvård borde allt alla ha, den försäkringen!
Citera
2020-07-19, 16:07
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Men jag tycker verkligen att det är synd om dig och dina vänner, som inte har råd med tandvård! Det är inte roligt att sitta där med tandvärk, medans andra går ut och roar sig på olika kulturella tillställningar! Fast Frisktandvård borde allt alla ha, den försäkringen!

Ja det är synd om de fattiga som inte har råd med tandvård och tvingas gå med trasiga tänder för att du vill slösa bort pengarna på pyjamasdans, skäms du inte?
Citera
2020-07-19, 16:09
Medlem
Citat:
Aha så det är inte samhällets problem? Det är diverse hjälporganisationer som ska hjälpa äldre när samhället prioriterar din finkultur.

Och du tycker alltså att om gamla inte känner till dessa fonder utan förlitar sig på samhället ja då förtjänar de inte att leva?
Hur tycker du våra äldre ska avlivas? Morfin och lugnande eller är det för dyrt?
Trevlig person du verkar vara.

Jag tycker ju du och dina vänner ska kunna få laga tänderna, vad gnäller du för? Och så tycker jag ta mig fan inte alls det du påstår att jag tycker! De äldre ska tas väl om hand och inte få hem oengagerad personal inom hemtjänsten!
Hur trevlig är DU egentligen?
Senast redigerad av Havskung 2020-07-19 kl. 16:13.
Citera
2020-07-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Här kan de se Svansjön gratis: https://www.youtube.com/watch?v=9rJoB7y6Ncs

Kul kul! Men som att se fotboll på TV ungefär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in