2020-07-20, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Och hur tolkar du då andemeningen i det han skriver? Dvs varför skriver han öht någonting som alla idag känner till....?

...att arbetarna i underhållningsbranschen är en mycket utsatt grupp redan, med sina många frilansare, med egna företag, som pga pandemin riskerar att gå under, det är illa! Han vill belysa att inget tillräckligt görs! Det har han rätt att göra! Och jag håller med!
Citera
2020-07-20, 12:54
Medlem
Citat:
Han vill att ALLA som jobbar som "kulturarbetare" ska få bidrag av staten. Dvs han vill även snylta åt sig våra hårt arbetande skattepengar.

Inbillar du dig att det bara är du som jobbar och betalar skatt, är du dum eller??
Citera
2020-07-20, 12:56
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
...att arbetarna i underhållningsbranschen är en mycket utsatt grupp redan, med sina många frilansare, med egna företag, som pga pandemin riskerar att gå under, det är illa! Han vill belysa att inget tillräckligt görs! Det har han rätt att göra! Och jag håller med!

Varför hade du så svårt att erkänna att Jonas ville ha mer bidrag till kulturarbetare?
Citera
2020-07-20, 13:34
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Och nu när du vet, då kanske du definitivt kan dementera att det INTE handlar om ekonomi/pengar/bidrag etc. Eller?

Det står klart och tydligt att han efterlyser besked om när verksamheterna kan återupptas. Vet inte vad du vill att jag ska dementera.
Citera
2020-07-20, 14:36
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det står klart och tydligt att han efterlyser besked om när verksamheterna kan återupptas. Vet inte vad du vill att jag ska dementera.

Det står också helt klart att han klagar över att bidragen är för dåliga.
Citera
2020-07-20, 16:40
Medlem
Citat:
Inbillar du dig att det bara är du som jobbar och betalar skatt, är du dum eller??

Nej, när har jag gjort det. Du får gärna visa...
Citera
2020-07-20, 16:42
Medlem
Citat:

Men varför står det så mycket om pengar/ekonomi/bidrag mm? Bara en olycklig slump eller..
Citera
2020-07-20, 16:53
Medlem
Citat:

Men det vet vi ju redan att MÅNGA branscher är utsatta under denna Coronapandemi. Varför skulle Gardell rapa upp det vi redan vet, framför allt på en sådan synlig plats.... Inga funderingar om varför... Framför allt om du tänker på alla citat jag bjudit på i tråden..... Trillar polletten ner nu....

Citera
2020-07-20, 17:42
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Framför allt om du tänker på alla citat jag bjudit på i tråden..... Trillar polletten ner nu....

Problemet är att dina citat är tagna ur sitt sammanhang, nu orkar jag inte diskutera detta mer.
Citera
2020-07-20, 18:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Problemet är att dina citat är tagna ur sitt sammanhang, nu orkar jag inte diskutera detta mer.

Nej det är trams, det är inte alls tagit ur sitt sammanhang. Det är väldigt tydligt om man läser hela artikeln att Gardell vill att kulturen ska få mer bidrag. Han tar ju just upp bidragen flera gånger och tycker det är för dåligt.
Citera
2020-07-20, 19:32
Medlem
Citat:
Nej, när har jag gjort det. Du får gärna visa...

Jag bidrar faktiskt också till skattkistan och jag vill att delar av mina surt ihopjobbade pengar går till det Gardell skriver om!
Citera
2020-07-20, 19:36
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Jag bidrar faktiskt också till skattkistan och jag vill att delar av mina surt ihopjobbade pengar går till det Gardell skriver om!

Varför vänta? Det är ju bara att börja skicka kuvert med pengar till kulturarbetare om du tycker det är så viktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in