2020-07-20, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Och om källan är från samma bok som en tråd handlar om så är det en automatisk källhänvisning.

För ni kan väl knappast förvänta er att användare skall hänvisa till exakt sida och rad, för ska vi vara så kinkiga så kan jag lova dig att kravet från moderatorerna kommer att bli skyhögt.

Grejen är just den, att det gnälls om en tråd där folk citerar och kommenterar kring en specifik bok, det blir extra tradigt om folk ska hänvisa till vart du kan köpa boken då boken har copyright skydd med vattenstämplar vilket gör att så länge folk inte hittar en piratkopia där vattenstämpeln är borttagen så kommer folk att outa sig själva på forumet om de ska ladda upp sina kopior av boken.

Jag skrev ju aldrig "Källa: Boken av Mary Trump" Men i min löpande text kring citaten så skrev jag ju just om vad boken handlade i relation till mina citeringar. Det var kanske inte de bästa tre citeringar någon gjort men jag tänkte nog som så att det här är ju vad tråden handlar om. Men självklart kan man citera från något annat ställe i tråden. Så de vara inte perfekta. Det får erkännas. Men de duger nog ändå.
Citera
2020-07-20, 17:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag skrev ju aldrig "Källa: Boken av Mary Trump" Men i min löpande text kring citaten så skrev jag ju just om vad boken handlade i relation till mina citeringar. Det var kanske inte de bästa tre citeringar någon gjort men jag tänkte nog som så att det här är ju vad tråden handlar om. Men självklart kan man citera från något annat ställe i tråden. Så de vara inte perfekta. Det får erkännas. Men de duger nog ändå.

Absolut, jag tror inte någon seriös debbatör utgick från att du citerade ur något helt annat än hur boken, men vill Japhy o kompani att det ska vara på universitetsnivå så får du nog börja köra med författarnamn, boktitel, publikationsår, publikationsbolag och sidnummer.
Citera
2020-08-20, 17:42
Medlem
Sker det moderering alls i denna forumdel längre? Tog en ca 4 månaders paus från Pol: USA då kvaliteten var under all kritik och återvänder till att se att det har blivit ännu värre. Kan komma på säkert 4-5 användare som borde få ta en lång semester pga allt irrelevant dravel de har skrivit i presidentvalstråden bara under de senaste 24 timmarna.

Oläsligt.
Citera
2020-08-20, 17:47
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Sker det moderering alls i denna forumdel längre? Tog en ca 4 månaders paus från Pol: USA då kvaliteten var under all kritik och återvänder till att se att det har blivit ännu värre. Kan komma på säkert 4-5 användare som borde få ta en lång semester pga allt irrelevant dravel de har skrivit i presidentvalstråden bara under de senaste 24 timmarna.

Oläsligt.
Håller med.
Min teori är att moderatorerna/admin sanktionerar beteendet.
De vill att det ska vara såhär det är den enda logiska slutsatsen som jag ser det.

Jag har personligen anmält vissa användare så många gånger utan resultat.
Jag tycker också det är orättvist att vissa blir avstängda men andra inte. Ser inte logiken alls i det i hur de skriver.
Annat än att moderatorerna vill ha det så förstås.

Minst en moderator har ju samma åsikter som de som INTE stängs av.
Citera
2020-08-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Håller med.
Min teori är att moderatorerna/admin sanktionerar beteendet.
De vill att det ska vara såhär det är den enda logiska slutsatsen som jag ser det.

Jag har personligen anmält vissa användare så många gånger utan resultat.
Jag tycker också det är orättvist att vissa blir avstängda men andra inte. Ser inte logiken alls i det i hur de skriver.
Annat än att moderatorerna vill ha det så förstås.

Minst en moderator har ju samma åsikter som de som INTE stängs av.

Har ingen åsikt angående om det sker favorisering hos moderatorerna. Tycker det är ganska jämnt fördelat med Trams och OT mellan både trumpälskare och trumphatare (de triggar varandra med god effekt), men märker knappt att något försvinner.

Om det går att moderera coronatråden adekvat så borde det väl gå att moderera Politik: USA.
Citera
2020-08-20, 20:56
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Har ingen åsikt angående om det sker favorisering hos moderatorerna. Tycker det är ganska jämnt fördelat med Trams och OT mellan både trumpälskare och trumphatare (de triggar varandra med god effekt), men märker knappt att något försvinner.

Om det går att moderera coronatråden adekvat så borde det väl gå att moderera Politik: USA.
Det är ju triggandet som är problemet som jag ser det också för att vara tydlig.
Blir några fler avstängda kommer det bli mycket mindre provokationer och svar på dessa osv.

Problemet är att en del spammar men endast vissa blir avstängda. Jag tror det blir irriterat pga av det i en ond spiral.
En moderator var/är partisk ingen tvekan varför får vissa spamma skit utan källor men inte andra.
Vissa i forumet leker moderatorer dessutom. Moderatorerna måste ju se detta vilket dem gör, den partiska skriver ju själv inlägg i forumet.

Jag skriver fortfarande inlägg i USA forumet men det försvinner i allt brus som du säger.
Citera
2020-08-30, 08:53
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Det är ju triggandet som är problemet som jag ser det också för att vara tydlig.
Blir några fler avstängda kommer det bli mycket mindre provokationer och svar på dessa osv.

Problemet är att en del spammar men endast vissa blir avstängda. Jag tror det blir irriterat pga av det i en ond spiral.
En moderator var/är partisk ingen tvekan varför får vissa spamma skit utan källor men inte andra.
Vissa i forumet leker moderatorer dessutom. Moderatorerna måste ju se detta vilket dem gör, den partiska skriver ju själv inlägg i forumet.

Jag skriver fortfarande inlägg i USA forumet men det försvinner i allt brus som du säger.

Med tanke på att den forumdelen verkar ha tappat en moderator nu så lär det tyvärr inte bli bättre, och ja jag håller med det finns de som trollar och förstör från bägge sidor och det är därför jag nästan helt har slutat kommentera då vissa användare som genuint bara förstör trådarna tillåts få fortsätta utan avstängningar (vi alla vet vilka jag syftar på från bägge sidor så inga namn behöver nämnas).

Jag tror problemet egentligen är det att hela Utrikespolitiska forumet skulle behöva ses över och att USA delen bara är den som är tydligast för oss alla då vi svenskar är mer USA fixerade än exempelvis Ryssland eller övrig utrikespolitik, men jag vet inte hur man ska lösa problemet som finns i hela forumet utöver att eventuellt sätta in fler moderatorer eller kanske se över hur man ska moderera dem
Citera
2020-09-03, 16:25
Medlem
Ondahamsterns avatar
Varför har utrikespolitik USA forumet börjat tillåta konspirationsteorier, hör inte dessa hemma i konspirationsteorier forumsdelen?
Citera
2020-09-03, 16:56
Avslutad
Citat:
Varför har utrikespolitik USA forumet börjat tillåta konspirationsteorier, hör inte dessa hemma i konspirationsteorier forumsdelen?

Jag tycker det känns som att forumet länge varit ett näste för olika typer av konspirationsteorier, om än teorierna möjligen blivit mer framträdande på sistone. Det är alltid någon som lyckas bädda in sin konspirationsteori på ett snyggt sätt i textmassan så att inlägget slipper bli föremål för en moderatorsåtgärd.

Det är trist mot bakgrund av att det verkligen sänker kvaliteten på diskussionerna.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-09-03 kl. 17:11.
Citera
2020-09-03, 17:09
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag tycker det känns som att forumet länge varit ett näste för olika typer av konspirationsteorier, om än teorierna möjligen blivit mer framträdande på sistone. Det är alltid någon som lyckas bädda in sin konspirationsteori på ett snyggt sätt i textmassan så att inlägget slipper bli föremål för en moderatorsåtgärd.

Det finns nu två trådar som rör Q annon konspirationsteorin dock vilket är något som har en helt egen tråd i konspirationsteorier forumet.

Det har länge legat på gränsen ja men den senaste tiden så verkar det som att man bara skiter i att städa upp forumet vilket kan leda till att det blir för stökigt och att flashback återgår till hur det var från början fram tills admins får upp ögonen för hur illa det verkligen har blivit eller håller på och bli
Citera
2020-09-03, 19:24
Medlem
(FB) Trump derangement syndrome (TDS) - Förmågan att stirra sig blind

En trådstart med diskussioner om användare på forumet tycker jag inte hör dit heller. Eller får man göra så?

Det är mycket skriverier om användare överhuvudtaget nu än det var för några veckor sedan. Och väldigt mycket trams men onliners och såna som är på några meningar.
Citera
2020-09-05, 11:15
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det finns nu två trådar som rör Q annon konspirationsteorin dock vilket är något som har en helt egen tråd i konspirationsteorier forumet.

Det har länge legat på gränsen ja men den senaste tiden så verkar det som att man bara skiter i att städa upp forumet vilket kan leda till att det blir för stökigt och att flashback återgår till hur det var från början fram tills admins får upp ögonen för hur illa det verkligen har blivit eller håller på och bli
Q börjar ju bli en politisk maktfaktor i.o.m. att fler börjar gräva ner sig i posterna och det diskuteras på nyhetsredaktioner. Ska även finnas en politiker som nämnt Q. Kan därför vara av intresse att diskutera saken i PU:USA
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
(FB) Trump derangement syndrome (TDS) - Förmågan att stirra sig blind

En trådstart med diskussioner om användare på forumet tycker jag inte hör dit heller. Eller får man göra så?

Det är mycket skriverier om användare överhuvudtaget nu än det var för några veckor sedan. Och väldigt mycket trams men onliners och såna som är på några meningar.
Samma sak gäller TDS. Det har nyligen släppts en ny, politisk serie där diverse TDS-skadade skådisar får fläka ut sin ångest över Trump. Vi har diverse demokratiska politiker som menar att Trump borde avsättas, att han är terrorist med mera. Däremot kanske den TS du länkar till, hör hemma bättre i psykologiforumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in