2019-11-22, 12:21
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag har inte blivit avstängd men det är för att jag aktivt försöker att inte bryta mot forumets regler.

Jag har dragit på mig en del varningar genom åren och har varit nära att bli avstängd vid ett tillfälle, men som jag precis sa så försöker jag aktivt att inte bryta mot forumets regler.

Tittar du på vilka som är avstängda och varför de är det så kommer du nog väldigt snabbt att upptäcka att minst 1 av dem är avstängd pga brott mot regel 1.06, jag misstänker att även du anser att den regeln inte bör brytas mot eller har jag fel där?

Jag har för övrigt själv tagit upp ett klagomål kring modereringen i utrikespolitik forumet och det är att den är för slapphänt, jag hade själv helst velat se den bli mycket hårdare, jag kommenterar själv mycket mindre just för att jag anser att det är för mycket trams och för många regelbrott överlag som får försigå fritt vilket aktivt skadar hälsosamma diskussioner.

Precis. Du har aldrig blivit avstängd. I motsats till alla pro-Trump debattörer i denna tråd som just nu är avstängda. Det beror på helt olika måttstockar. Vi blir nämligen varnade även om våra inlägg är 100% ontopic ser du.
Citera
2019-11-22, 12:31
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Precis. Du har aldrig blivit avstängd. I motsats till alla pro-Trump debattörer i denna tråd som just nu är avstängda. Det beror på helt olika måttstockar. Vi blir nämligen varnade även om våra inlägg är 100% ontopic ser du.

Tror att det beror på att ni satsar för mycket på "hög energ"i och så spinner det iväg och blir till diverse regelbrott mitt i all upplevd extas.
Vi hade en som gnällde i den här tråden, helt plötsligt så slänger muppen ur sig "din tid är snart kommen" och då blir det varning och allmänt trubbel.

Mitt råd till er: var lite mer Daddy Cool. Cooler than ice.
Citera
2019-11-22, 12:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

De som jag har sett gnälla här inne är dock sådana som är extremt duktiga på att strunta i vad moderatorerna säger och som även verkar ha missat vad reglerna säger.

Min rekommendation är att du och dina gelikar läser reglerna en gång till och sedan lugnar ner er lite när ni diskuterar, låt er inte luras till känsloargument osv
Citera
2019-11-22, 12:38
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror att det beror på att ni satsar för mycket på "hög energ"i och så spinner det iväg och blir till diverse regelbrott mitt i all upplevd extas.
Vi hade en som gnällde i den här tråden, helt plötsligt så slänger muppen ur sig "din tid är snart kommen" och då blir det varning och allmänt trubbel.

Mitt råd till er: var lite mer Daddy Cool. Cooler than ice.

Nej, det beror inte alls på det. Som aktiv i flera underforum så är orsaken känd för mig. Är man en vänsterdebattör så kan man i rätt forum komma undan med en varning trots ett flagrant brott mot regel 1.06. Det har jag själv sett. Är man högerdebattör kan man däremot bli bannad för samma tilltag.
Citera
2019-11-22, 12:40
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
De som jag har sett gnälla här inne är dock sådana som är extremt duktiga på att strunta i vad moderatorerna säger och som även verkar ha missat vad reglerna säger.

Min rekommendation är att du och dina gelikar läser reglerna en gång till och sedan lugnar ner er lite när ni diskuterar, låt er inte luras till känsloargument osv

Snacka inte skit. Vi som följt spektaklet i PU under många år vet exakt vad som försiggår. Och jag vet att andra moderatorer här på flashback är fullt medvetna om problemet.
Citera
2019-11-22, 12:46
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Nej, det beror inte alls på det. Som aktiv i flera underforum så är orsaken känd för mig. Är man en vänsterdebattör så kan man i rätt forum komma undan med en varning trots ett flagrant brott mot regel 1.06. Det har jag själv sett. Är man högerdebattör kan man däremot bli bannad för samma tilltag.

Är själv vänster och fått varning/avstängning för att jag frågade en användare om han kanske var en person som inte ens existerar.

Jo, det beror väldigt mycket på det jag just skrev.
Citera
2019-11-22, 13:13
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Är själv vänster och fått varning/avstängning för att jag frågade en användare om han kanske var en person som inte ens existerar.

Jo, det beror väldigt mycket på det jag just skrev.

Ja, men det är ju brott mot regel 1.06 så det ska ge avstängning anser jag.

Nej, det beror helt på vilket forum du begår regelbrottet. Jag har varit med såpass länge att jag vet hur olika behandlingarna ser ut på vissa forum beroende på om man är höger eller vänster.
Citera
2019-11-22, 13:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Snacka inte skit. Vi som följt spektaklet i PU under många år vet exakt vad som försiggår. Och jag vet att andra moderatorer här på flashback är fullt medvetna om problemet.

Jag har också följt det i flera år, och jag kan garantera dig att problematiken inte ligger hos en partisk moderering utan att folk inte kan hålla sig lugna samt är dåligt pålästa om reglerna eller kanske rent av inte förstår dem fullt ut.

Ser du regelbrott, rapportera dem, känner du att din motdebattör retar upp dig, så kanske du bör lugna ner dig och ignorera denne istället för att gå i dennes potentiella fälla.
Citera
2019-11-22, 14:41
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ja, men det är ju brott mot regel 1.06 så det ska ge avstängning anser jag.

Nej, det beror helt på vilket forum du begår regelbrottet. Jag har varit med såpass länge att jag vet hur olika behandlingarna ser ut på vissa forum beroende på om man är höger eller vänster.

Jag sa alltså att han kanske var en person som inte ens existerar. Man kan inte peka ut nån för att vara något som ej finns.
Men skit i det. Varningar går åt alla håll men mer åt de som har för hög energi, det ballar lätt ut.
Citera
2019-11-22, 15:46
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Jag sa alltså att han kanske var en person som inte ens existerar. Man kan inte peka ut nån för att vara något som ej finns.
Men skit i det. Varningar går åt alla håll men mer åt de som har för hög energi, det ballar lätt ut.

Ja, jag kan säga att jag blivit varnad för 1.06 trots att jag inte ens pekade ut någon utan enbart kallade vederbörande för Expo-it. Och nej, på vissa forum och främst då PU är problemet av ett helt annat slag. Vilket jag vet att andra flashbackmoderatorer väl känner till.
Citera
2019-11-22, 16:06
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ja, jag kan säga att jag blivit varnad för 1.06 trots att jag inte ens pekade ut någon utan enbart kallade vederbörande för Expo-it. Och nej, på vissa forum och främst då PU är problemet av ett helt annat slag. Vilket jag vet att andra flashbackmoderatorer väl känner till.

Ja. En Expo-it utgår jag är någon som jobbar på Expo. Du pekade någon att vara nån av de tio pers som där arbetar. Solklar 1.06.

Låg energi är vad ni bör satsa på, eftertanke och lugn.
Citera
2019-11-22, 18:13
Medlem
Iradeorums avatar
Citat:
Ja. En Expo-it utgår jag är någon som jobbar på Expo. Du pekade någon att vara nån av de tio pers som där arbetar. Solklar 1.06.

Låg energi är vad ni bör satsa på, eftertanke och lugn.

Moderatorer ska hålla sig till reglerna och göra det uniformt. Det är ju märkligt att de klarar det i vissa forum men inte i andra som PU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in