2020-07-20, 10:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Låt oss hoppas på det bästa.

Tror det kan bli vilket som faktiskt, det känns väldigt ovist. Jag tror Jallow går före Holm just nu, älskar Holm men Jallow känns mer stabil, Holm är ju dock bättre offensivt.

Läste för övrigt att JJ är allt närmare matchspel nu, synd att u21 är inställt så att han inte kan komma igång där, det kommer nog göra att det tar lite längre tid tyvärr. Hade vi haft u21 hade han kunnat göra iaf 45 minuter där nu enligt fysion.

https://www.gp.se/sport/fotboll/n%C3%A4rmar-sig-comeback-u21-match-i-dag-l%C3%A4tt-45-minuter-1.31472164

Ser det inte som orimligt att Jakob kan få ett kortare inhopp beroende på matchutvecklingen på torsdag då. Inte något 45minuter etc men iaf få känna på gräset och få nån minut.
Sedan är det givetvis bra att vi inte chansar men likväl.

Ja, Jallow verkar gå före Holm vilket jag tycker är synd men det kan ju vara smart att vara mer defensiva ikväll.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
När migränen är utslagen vet man absolut klar skillnad. I ett tidigt stadie, som jag antar var fallet vid uppvärmningen, inte alls lika klar skillnad. Är det någon som på riktigt tror klubben ställt Rönning i mål om man visste hundra att det var migrän som väntade? Aja det kanske får vara sista inlägget i migrän-gate.

Fy fan vilken vidrig match ikväll mot Mjällby. En trea och upp en bra bit mot mitten, allt annat innebär galet ångestmöte i Helsingborg nästa omgång.

Att kvällens match dessutom är ett derby... Birro-derby!

Birro-derby! Han måste väl få glädja sig åt nåt allsvenskt när nu ÖIS är på negativt kval i superettan.
Är det dags för en klassisk "vad är ett derby"-snack igen...
Citera
2020-07-20, 10:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Du har rätt i att det inte går att ändra attityd. Du har valt syndabock - du har din Smarason, Imad och Widgren så att säga - och viker inte undan en tum. Det är snöpligt om fler delar din åsikt, alla som lirat fotboll förstår att det är PK som kommunicerar mediokert. Tycker det vore beklagligt om Une får skit.

Kommer ihåg tillbakapassen från Une till Vaiho i fjol. Höll på att sluta i katastrof.

Une gör sånna saker ibland. Han har tur som fått spela med spelare av riktig kvalitet. Han är en bra allsvensk mittback. Inte mer inte mindre. Som nämnt; en Sjölund eller Arneng.

Ligger långt efter vad Jonas Olsson, Erik Berg och Danielson visade/visar upp.

Man blir väl lite bortskämd.
Citera
2020-07-20, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kommer ihåg tillbakapassen från Une till Vaiho i fjol. Höll på att sluta i katastrof.

Une gör sånna saker ibland. Han har tur som fått spela med spelare av riktig kvalitet. Han är en bra allsvensk mittback. Inte mer inte mindre. Som nämnt; en Sjölund eller Arneng.

Ligger långt efter vad Jonas Olsson, Erik Berg och Danielson visade/visar upp.

Man blir väl lite bortskämd.

Fast Jonas Olsson var ju rätt risig i DIF. Kostade oss många poäng med hans klumpighet.

Bland annat i Europa-spelet.
Citera
2020-07-20, 11:41
Medlem
Citat:
Från en utomståendes perspektiv känns det jävligt skevt att ta ”Mr Djurgården” som lirar utomlands och har så gjort flertalet år som exempel på en medioker mittback?

Jag tänker att en sådan som Almebäck är medelmåttan ni talar om. Den typen. Kanske Sonko Sundberg också?

Menar du Bergström? Jag har alltid tyckt att han är lite överskattad. Men det är bara min personliga åsikt. Håller Une Larsson högre.
Citera
2020-07-20, 12:04
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Menar du Bergström? Jag har alltid tyckt att han är lite överskattad. Men det är bara min personliga åsikt. Håller Une Larsson högre.
Aa, han kanske inte alls är Mr Djurgården men hans farsa är ju det och det han representerar (och därmed han också) gillar man ju. Om jag - utan raljans - skulle peka på en back som ju uppenbart inte är överskattad men som jag tyckte var medioker hos er är det Omar Colley. Det skriver jag väl medveten om att jag har derbyna som referens typ. Såg aldrig honom som top5-back men givet att han är ordinarie i Serie A är det ju felaktigt. Då tyckte jag Bergström var bättre.
Citera
2020-07-20, 12:09
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Fast Jonas Olsson var ju rätt risig i DIF. Kostade oss många poäng med hans klumpighet.

Bland annat i Europa-spelet.

Kommer inte ihåg den incidenten specifikt. Vad hände?

Annars var Olsson riktigt bra. Han trivdes absolut inte på konstgräs, men man märkte med all tydlighet att han spelat på högre nivå. Absolut ingen virtuos likt Berg, eller sansad och klok som Danielson, men riktigt bra på sitt sätt.

Inte favoritbacken för motståndarna att möta direkt.

Citat:

Bergström och Une är lika bra, skulle jag säga iaf. Har inte sett Bergström spela på ett par år, så jag vet inte var han står idag.
Citera
2020-07-20, 12:29
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Aa, han kanske inte alls är Mr Djurgården men hans farsa är ju det och det han representerar (och därmed han också) gillar man ju. Om jag - utan raljans - skulle peka på en back som ju uppenbart inte är överskattad men som jag tyckte var medioker hos er är det Omar Colley. Det skriver jag väl medveten om att jag har derbyna som referens typ. Såg aldrig honom som top5-back men givet att han är ordinarie i Serie A är det ju felaktigt. Då tyckte jag Bergström var bättre.
Omar var verkligen inget speciellt. Han visade stor potential under perioder men i det större perspektivet brydde jag mig noll om att han såldes.

Varje situation i straffområdet kändes som självmålsrisk elr straffsituation.. så var det ju inte men det högg i magen varje gång när Omar var lite stressad.
Citera
2020-07-20, 12:36
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Gällande Norlings utbrott så har han ju en poäng angående den yngre generationen. Med risk för att låta som en boomer så är verkligen den generationen helt löjligt egoistisk och utan samma pannben som de äldre.

Kan ju göra jämförelse i Bajen som exempel. Det är sån galen skillnad i attityd på spelare som Birkir, Paulsen, Solheim, Israelsson, Johan Persson och Smarra än vad det är på Leo B, Jajic, Degerlund, Sander Svendsen, Filston, Roback, Kalle Björklund och Dovin.

Skewat urval, jag vet, men för mig är det så uppenbart att det är en generationsfråga det handlar om.
De är felmatade från början om att det är prestation, sitt egna spel, tro på sig själva etc som pajat det. När de blir lite äldre så kommer pannbenet också på de flesta. När de väl fattar att det är de själva som måste lösa sina egna problem. Men de behöver få mer ansvarsfulla roller först.

Det är väl skillnaden, en som Paulsen lär ju ha förstått som tolvåring att han ska kriga om allt.
Citera
2020-07-20, 12:58
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
De är felmatade från början om att det är prestation, sitt egna spel, tro på sig själva etc som pajat det. När de blir lite äldre så kommer pannbenet också på de flesta. När de väl fattar att det är de själva som måste lösa sina egna problem. Men de behöver få mer ansvarsfulla roller först.

Det är väl skillnaden, en som Paulsen lär ju ha förstått som tolvåring att han ska kriga om allt.
Eller som sexhundra ”talanger” vi haft går de under mentalt när de vid 19 blir sämst och möter första stora motgången efter att ha varit överlägsen i sina egna kullar.

Isac Lidberg är ett sådant typexempel på spelare som låg långt fram i årskullen pga sin fysik, ty allt annat var mediokert och det visar ju hans karriär om inte annat. Viktor Nordin är en annan spelare som hade många fina ingredienser men efter att ha blivit förnedrad som vänsterback i superettan mot GAIS (eller var det högerback?) aldrig spelade mer. Huserar i div1. Killgissar att självförtroendet fick sig en rejäl törn och att han inte har det mentala att bygga på sig muskler och återhämta sig.
Citera
2020-07-20, 12:59
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Min gamle tränare från åttiotalet hade fått hjärtinfarkt, om han levt, när sett en bakåt passning mot mål. Bakåtpassningar av alla slag ska gå utanför stolparna. Var det inte någon Ellos spelare som två självmål genom att lägga bakåtpassningar mot mål när målvakten var vid sidan av.

Jag skulle nog vilja ge båda skulden. Une ska inte lägga bröstningen mot mål. PK ska inte lämna målet men jag förstår att han vill sätta igång ett snabbt anfall.
Men för i helvete jo han ska lägga den mot mål, dels så styr han med bröstet, inte hur enkelt som helst att styra den hur man vill och PK får ta upp den, då ska den gå mot mål.
Citera
2020-07-20, 13:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev

Ja du sätter fingret på något annat faktiskt. Annan gemensam nämnare är att de äldre spelarna jag nämnde inte var några tekniska underverk, medan de yngre spelarna är mer tekniskt stöpta. Då har man kanske ganska höga tankar om sig själv och tänker att man inte behöver kämpa särskilt mycket då man är så ”tekniskt överlägsen”.

Sen irriterar jag mig på hur de yngre spelarna inte riktigt begriper sig på det där med klubbkänsla. De får tråkigt nog aldrig några känslor för klubben, trots att fansen i regel ofta har soft spots för talangerna i truppen.
Citera
2020-07-20, 13:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Eller som sexhundra ”talanger” vi haft går de under mentalt när de vid 19 blir sämst och möter första stora motgången efter att ha varit överlägsen i sina egna kullar.

Isac Lidberg är ett sådant typexempel på spelare som låg långt fram i årskullen pga sin fysik, ty allt annat var mediokert och det visar ju hans karriär om inte annat. Viktor Nordin är en annan spelare som hade många fina ingredienser men efter att ha blivit förnedrad som vänsterback i superettan mot GAIS (eller var det högerback?) aldrig spelade mer. Huserar i div1. Killgissar att självförtroendet fick sig en rejäl törn och att han inte har det mentala att bygga på sig muskler och återhämta sig.
exakt, framför allt att de inte förstår att det gäller att vinna matchen (på tavlan, matchen i matchen mot motståndaren, varje duell) .. sen blir de helt överkörda av någon medan de försöker spela på rätt sätt och självförtroendet går i botten. de har inte blivit utbildade i att förstå att för att de ska kunna spela på sitt rätta sätt så måste de ju upp 2 nivåer för att klara seniorspelet.

jävligt synd egentligen då många säkert hade kunnat bli bra ett par år senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in