2020-07-01, 15:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tycker faktiskt att Darijan varit rätt medioker också, när det blåst snålt. Se highlights mot blåvitt och hur han joggar hem. Han släpper oceaner av yta runt sig. Verkar trött och han tycks ha gått på myten om sig själv; blivit bekväm och gör inte jobbet till fullo. Inför Mjällby hade jag gärna haft honom på bänken och Abbe bredvid Jeppe. Hoppas så sker mot Varberg och att Gurra tar tia-rollen bakom.... Imad? Hoppas Aron är frisk men tror ej det.

Med facit i hand känns det som att truppbygget är misslyckat i år, om inte annat så känns det som att man underskattade vissa positioner.

Solheim var löjligt underskattad dels i sin flexibilitet men också som lagpappa/karaktär. Den enda som grejar flera positioner i år i försvaret är Simon, och han har fallit i gamla synder med sina skadebekymmer.

Djurdjic må ha varit en jävla tönt och en f*tta, men det går fan inte att komma ifrån att han levererade och satte nivån för hela laget. Paulinho har mest varit gnällig på ett destruktivt sätt och har inte levererat i spelet alls. Aron verkar varken ha fysiken eller skallen för att komma tillbaka, så där är det bara att skeppa enligt mig. Imad sjunger nog på sista versen också.

Så trist att vi inte lär kunna värva något på ett tag heller. Överlev denna säsong bara så får vi lägga om strategin helt nästa år och typ satsa på juniorer. Så surt när vi hade så mycket på gång, men det är tyvärr bara att acceptera läget.
Citera
2020-07-01, 15:25
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Gävleborg var det visst.
Har vi några gävleborgare här som kan konfirmera/dementera om detta är en klassisk floskel?

Påstår inte att han är bra. Men ni ska akta er för att gnälla på honom i nått slags försvar för hur matchen blev. För hade han varit bra så hade ni spelat med 9 man på plan från nånstans i slutet på första halvlek. Då lär det knappast ha dröjt till 88:e minuten innan kvitteringen kom.

Nej då. Vi var urusla innan utvisningen också och hade såklart inte vunnit ens med elva man om det hade fortsatt som det gjorde fram till utvisningen.

Vi var ofattbart nog klasser sämre än Wulf/Wolf i den matchen.
Citera
2020-07-01, 15:27
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Viktor Wolff är grymt äkta, bland de finaste vi har i svensk fotboll.

Han dömer FFF i morgon. Hby får besök av Klitte. Nyberg dömer vår match i kväll.
Citera
2020-07-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han dömer FFF i morgon. Hby får besök av Klitte. Nyberg dömer vår match i kväll.

Nyberg alltså... En av de bättre domarna vi har ändå. Dömde vår match på Stadion förra året också.
Citera
2020-07-01, 16:01
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
No Pyro, No Party!

https://www.youtube.com/watch?v=___dHbcZapY

https://www.youtube.com/watch?v=4MDHesi4Xyk

Fan vad skönt att man slipper detta.
Längtar tills att man får Tennispublik på fotbollsarenorna.
Citera
2020-07-01, 16:20
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Nyberg alltså... En av de bättre domarna vi har ändå. Dömde vår match på Stadion förra året också.

Vilken match lirade ni på Stadion ifjol? Eller är det nån referens som går mig förbi här?
Citera
2020-07-01, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Vilken match lirade ni på Stadion ifjol? Eller är det nån referens som går mig förbi här?

Malmös arena brukar väl kallas Stadion. Eller den hette det officiellt till och med tror jag förra året?

Men nu har namnrättigheten sålts till Eleda.
Citera
2020-07-01, 16:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

MFF - DIF 25/8-19 0-1.
Citera
2020-07-01, 16:55
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Malmös arena brukar väl kallas Stadion. Eller den hette det officiellt till och med tror jag förra året?

Men nu har namnrättigheten sålts till Eleda.

Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF - DIF 25/8-19 0-1.

Ah såklart, förutsatte att dif bara har en ”Stadion” man refererar till

Men han gav väl MFF en helt felaktig straff i den matchen? Fast du kanske menar att han trots den matchen är bland de bättre?
Citera
2020-07-01, 17:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Men han gav väl MFF en helt felaktig straff i den matchen? Fast du kanske menar att han trots den matchen är bland de bättre?
Felaktig straff och bra räddning av Vaiho vill jag minnas.
Citera
2020-07-01, 18:21
Medlem
Citat:

Typ så, felaktig straff men den var svår att se. Och han dömde guldmatchen ner i Norrköping så han är förlåten.
Citera
2020-07-01, 18:37
Avslutad
Liten sammanfattning över dom första 4 omgångarna.

Hur tänker Dplay när dom parar ihop Petra Svensson och Jon Persson? Petra kan vara den sämsta kommentatorn någonsin och Jon har ju sniffat på jumboplatsen vad gäller experter i alla år! Är det någon typ av dålig trollning från Dplay eller är dom så korkade?

Positivt för Dplay och alla tittare är ju självklart värvningen av guden Fjellström, hur fan kunde rövclownerna i MFF släppa honom? Helt jävla ofattbart! En ny bekantskap som jag helt otippat blivit förtjust i är Irma Helin, jag trodde hon skulle vara den där typiska inkvoterade unga tjejen men hon har faktiskt ett riktigt fint fotbollsöga, varför lyfts inte hon fram mer?

Fotbollsmässigt då? Häcken har ju inte varit mycket att hurra för men Leo Bengtsson ser ut att kunna bli ett fint tillskott. Redan två fina mål där han hanterat bollen väldigt fint i högsta fart alldeles innan. Tuominen som lekte fotboll tillsammans med Söderlund i cupen tidigare i år har varit bedrövlig. Jag tycker dock Alms tajming med att bänka honom just som Söderlund är tillbaka i spel är mycket märklig. Tuominen har visserligen varit dålig men Yasin är som vanligt sämst. Stoppar upp vartenda jävla anfall när han får bollen, är rent smärtsamt att beskåda.

Det mest positiva rent fotbollsmässigt såhär långt är att Billborn misslyckats totalt med Paulinho trots att "Häcken använt honom på fel sätt". Paulinho har verkligen inte varit bra och han bevisar gång på gång att han bara fungerar i den positionen där Tankovic finns.

Gigovic? Nu har jag bara sett en match med Helsingborg och det var mot oss men han var förmodligen sämst på plan (förutom Yasin). Alla kan ha en dålig dag men jag förstår inte vad för spetskvalitéer han skulle besitta? Max Svensson ser ju betydligt mer intressant ut i sådana fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in