Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Dylan
Intressant taktik, och avis då jag inte kan handla med dessa instrument lika enkelt då depån är i min juridiska person.
Andra regler 😑
Tittar du något på fundamenta som hur det går med EU toppmötet just nu eller är det TA du positionerar dig efter främst?
Red/tillägg; en annan hade suttit med 10 skärmar med olika nyhetsflöden och telegram med den handel jag uppfattar att du gör. Eller så har du en iskall taktik du redan kalkylerat, men det är snabba vändningar med den hävstången vilket inte behöver förklaras för dig.
Önskar lycka till, hoppas också på en tjurmarknad idag.
Nej, inga fundamentala då jag inte kan sätta en siffra på det och det därför är av högst tveksamt värde.
Alessio och jag har samma syn på saken och han förklarar det ganska väl i denna video:
https://www.youtube.com/watch?v=SWxUi0cdKOQ
Min taktik är oftare än sällan baserad på trender av olika slag, gärna trendvändningar (och där gärna påbörjade sådana, man vill inte köpa när vändningen är ett faktum ... osv).
Sen är jag givetvis mer tjur än björn när datan för 4h och 1 dag har positiva trender för saker som EMA10, 21, SMA50,100,200 osv. Det är ganska självklart för de flesta dock (utom för folk i den här tråden konstigt nog).