Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-19, 14:46
Medlem
Under alla omständigheter är det intressant att vissa kan vara så säkra på vad som skedde på Sveavägen 1986. Måhända skulle dessa personer ingå i utredningen så att den blir ordentligt utförd? Själv spekulerar jag utefter den information som finns och jag kanske har helt fel.
Citera
2020-07-19, 14:47
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Om det skulle dyka upp något som bevisar att det är Skandiamannen, godtar du då det?

Om vi också är överens om att det inte finns tillstymmelse till tekniska bevis mot SE, godtar du då att han är lika lite/mycket misstänkt som envar?

Jag ändrar mig gärna, men då vill jag se mer konkreta bevis än absolut ingenting. En fantasifull bok skriven av en tendentiös, önsketänkande, guldspadevinnande "journalist" är inte ett bevis.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-07-19 kl. 14:52.
Citera
2020-07-19, 14:49
Medlem
Davys avatar
Citat:
Om det skulle dyka upp något som bevisar att det är Skandiamannen, godtar du då det?

Självklart.

Alla vill väl ha ett slut på denna fars.

Sen kan man börja göra en riktig revision om allt som gått fel. Men det kommer nog aldrig att hända.

Mitt drömscenario är att man reser en stor jävla staty över VG, CP, CA och SE vid mordplatsen. Som en påminnelse över vilka enorma övergrepp Staten och media har begått mot oskyldiga individer. Men det kommer inte hända det heller.

Vi får hålla ut och se vad som händer. Enda positiva med KP:s magplask och nedläggning är att det har börjat röra på sig mer än på väldigt många år. Som vissa har sagt här, kunde varit KP:s egentliga anledning. En dold inbjudan till fortsatt letande.
Citera
2020-07-19, 14:50
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Under alla omständigheter är det intressant att vissa kan vara så säkra på vad som skedde på Sveavägen 1986. Måhända skulle dessa personer ingå i utredningen så att den blir ordentligt utförd? Själv spekulerar jag utefter den information som finns och jag kanske har helt fel.

Då tycker jag att högerextremistiska poliser med nazisthjälmar i garderoben inte ska "trollas bort" av flitiga censorer. Ska man lägga pussel bör alla bitar som hör till vara kvar har jag hört.
Citera
2020-07-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EL-D1ABLO
En sak som jag har undrat över är ifall OP (normalt) bar på något slags överfallslarm?

I så fall, vad skulle ha iscensatts vid en aktivering av detta?

OBS! Inte för att det skulle ha hjälpt eller betala ytt något vid tidpunkten av MOP, jag är bara rent nyfiken..

Någon som vet?

Det var ovanligt med bärbara larm 1986. Ett mobilt larm måste använda sig av ett positioneringssystem likt det mobila nätet.

Fasta larm fanns.

För att kunna larma "mobilt" användes WT.

Det publika internetet fanns inte ens.

I Sverige fanns TV1 och TV2.

Samt movieboxar och nötcreme.

Vet inte om var född 1986 men jag kan säga det att Sverige var ett ännu naivare land 1986 än idag.

Folket trodde blint på nyheterna och vad politikerna sa.

De frireligösa var betydligt fler.

Svenskens ideal var att jobba 40 timmar, betala en jävla massa skatt, ha en hembränningsapparat om man hade möjlighet till det.
Drömmen var en Storebro motorbåt, Volvo 760 och semester till Mallorca.

Man åt köttbullar och potatis, såg på SVT och la sig tidigt. Kanske man unnade sig ett glas rödvin och en After Eight på fredagskvällen.

Idolerna var Carola, Stefan Edberg, Stellan, Salming.
Man lyssnade på ABBA och schlager.
Det var fult att vara rik så det syntes 1986. Många riktiga rikingar skruttade runt i en Saab eller VW. Man fick inte visa att man hade pengar då var man en kapitalist och utsugare eller skattesmitare.

Svensken var tuktad, väluppfostrad och de flesta trodde på den postmarxistiska utopin om världsfred, ingen svält, total jämställdhet och att alla är lika inför lagen. OP hade kört över oppositionen och Ulf Adelson som en ångvält i valet 85. OP var pressad om löntagarfonder och sin Harvardaffär. Men han fortsatte sin cryptomarxistiska kamp med jämnmod.

Jag minns att SvD och DN var kritiska till OPs politik och att många var oroliga över OPs besök i Moskva.
Ubåtskrönknibgarn var något svensken oroade sig för.

Så var tidsandan.

Det är viktigt att förstå tidsandan 1986 eftersom den påverkade vad som skedde i samhället och vilka motiv som kunde finnas till MOP.

Sverige var ett DDR i västeuropeisk skrud.

Den som påstår något annat far med osanning.

Nu försöker man ofta framställa 1986 som en glansperiod.

Så var inte fallet.

Därför var MOP verkligen av en chock för svensken.

"hur kunde det hända i Sverige, inte här, inte i Sverige, jävla idioter".

Det var vad man sa.

En del sa "äntligen".

Personligen trodde jag på en statskupp eller att det var ett inbördeskrig på gång eller en utländsk invasion.
På riktigt. Var övertygad om att staten skulle gå med att det var beredskap beordrad och att alla meddelanden om att Sverige kapitulerat är falska.
Jag trodde det.
Men det hände inte så mycket.
Folk la rosor på Sveavägen, min kompis sjöng i en kör på begravningen.
Kondelansböcker lades ut på bibliotek mm.

HH började vifta med revolvrar och man pratade om kallblodigt mord och ljus i tunneln.

Livet började återgå till det normala.

Ingvar Carlsson satt och såg bortkommen och vilse ut i TV-rutan, HH kändes DÅ mer som en riktig karl som visste vad han gjorde.

Svunna tider.
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-19 kl. 15:07.
Citera
2020-07-19, 14:57
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Det var ovanligt med bärbara larm 1986. Ett mobilt larm måste använda sig av ett positioneringssystem likt det mobila nätet.

Fasta larm fanns.

Vet inte om var född 1986 men jag kan säga det att Sverige var ett ännu naivare land 1986 än idag.

Svenskens ideal var att jobba 40 timmar, betala en jävla massa skatt, ha en hembränningsapparat om man hade möjlighet till det.

Man åt köttbullar och potatis, såg på SVT och la sig tidigt. Kanske man unnade sig ett glas rödvin och en After Eight på fredagskvällen.

Det var fult att vara rik så det syntes 1986. Många riktiga rikingar skruttade runt i en Saab eller VW. Man fick inte visa att man hade pengar då var man en kapitalist och utsugare eller skattesmitare.

Svensken var tuktad, väluppfostrad och de flesta trodde på den postmarxistiska utopin om världsfred, ingen svält, total jämställdhet och att alla är lika inför lagen. OP hade kört över oppositionen och Ulf Adelson som en ångvält i valet 85. OP var pressad om löntagarfonder och sin Harvardaffär. Men han fortsatte sin cryptomarxistiska kamp med jämnmod.

Så var tidsandan.

Det är viktigt att förstå tidsandan 1986 eftersom den påverkade vad som skedde i samhället och vilka motiv som kunde finnas till MOP.

Så var inte fallet.

Det var vad man sa.

En del sa "äntligen".

https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view

Den högerextrema polisen Tell med en nazisthjälm i garderoben redogör i detta förhör att han ägde tre walkie talkies privat, varav en mycket avancerad.
Citera
2020-07-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Förhör nästan två år efter mordet med Anders Larsson som bl.a. tar upp Ramadakonferenserna. AL verkade vara i upplösningstillstånd, eller död som han själv beskriver det. Förhörsledarna försöker trösta honom och menar att det inte är så farligt och att det där brevet med "Palme död'" strax innan mordet är sånt som händer, något liknande skulle tydligen hänt någon i USA också.

Jag kommer att tänka på tinytinys uppgifter om att AL började ta bantningspiller för han ger i protokollet intryck av att vara en impulsiv och virrig amfetaminist.

AL jobbade för WACL med att rensa ut de värsta nazisterna från WACL, som han kallar för en pseudoorganisation. Förhöret skedde mindre än ett år innan Bo Ståhl hittades död på antikvariatet Lyktan och två år efter Ståhl dog också AL.

Bo Ståhl skulle ha fått höra av någon på Säk att Palme skulle mördas och ALs brev har han beskrivit som ett varningsbrev, men i förhöret tar han tillbaka detta och menar att det var en olycklig tillfällighet.

https://drive.google.com/file/d/1ZFLVml3wpsF25PcuNKkzuPwE-anNtPRl/view

OBS - filnamnet har här blivit fel datum, det ska vara:

pol-1987-08-25-förhör-Anders-Larsson

förhöret var 1987, inte 1986 som felaktigt, ursprungligt namn angav.
Citera
2020-07-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig

Fasta larm fanns.

Så var tidsandan.

Så var inte fallet.

Det var vad man sa.

En del sa "äntligen".

Jorå, jag var 20+ gammal då..
Citera
2020-07-19, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Om vi också är överens om att det inte finns tillstymmelse till tekniska bevis mot SE, godtar du då att han är lika lite/mycket misstänkt som envar?

Jag ändrar mig gärna, men då vill jag se mer konkreta bevis än absolut ingenting. En fantasifull bok skriven av en tendentiös, önsketänkande, guldspadevinnande "journalist" är inte ett bevis.

Jag menar att av de "kända" spåren så är han mer misstänkt än många andra. Framförallt eftersom att han högst troligt var på mordplatsen eller i dess absoluta närhet när skotten föll. Enligt mitt sätt att se det så finns det mer substans i detta än andra spår. Men visst, det är inga bevis.
Citera
2020-07-19, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EL-D1ABLO
Jorå, jag var 20+ gammal då..

Hur minns du 1986?

Stämningen?

Hur upplevdes MOP för dig?
Citera
2020-07-19, 15:06
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Jag menar att av de "kända" spåren så är han mer misstänkt än många andra. Framförallt eftersom att han högst troligt var på mordplatsen eller i dess absoluta närhet när skotten föll. Enligt mitt sätt att se det så finns det mer substans i detta än andra spår. Men visst, det är inga bevis.

Det finns väl oändligt mindre substans i SE som GM än en vid tiden för mordet okänd GM som avvek utan att pricka av sig i polisens listor inom 13 timmar.

Länka till en GM med samma modus operandi som "den osannolika mördaren" SE!

Ett exempel räcker så ändrar jag mig. Ett enda!

Att mördare avviker från mordplatser ibland utan att identifiera sig påstår jag bara så där, utan exempel.

Ett exempel på SEs beteende i kriminalhistoriens världshistoria, som inte är SE så ändrar jag mig direkt!
Citera
2020-07-19, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Det finns väl oändligt mindre substans i SE som GM än en vid tiden för mordet okänd GM som avvek utan att pricka av sig i polisens listor inom 13 timmar.

Länka till en GM med samma modus operandi som "den osannolika mördaren" SE!

Ett exempel räcker så ändrar jag mig. Ett enda!

Att mördare avviker från mordplatser ibland utan att identifiera sig påstår jag bara så där, utan exempel.

Ett exempel på SEs beteende i kriminalhistoriens världshistoria, som inte är SE så ändrar jag mig direkt!

Jag har hela tiden sagt att av de kända spåren så är han det troligaste alternativet. Annars är gärningsmannen okänd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in