2020-07-19, 14:08
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Om jag inte missuppfattat tråden så är det allehanda teorier om Sovjet,FBI,Mossad, osv. Däremot är det tydligen otroligt att vissa personer inom Hovrätten, NFC mfl är inblandade.

Men om hovrätten, nfc, etc hade varit inblandade hade man ju sett till att binda cp med ett vapen och fått honom fälld.

Nu orkar jag inte mer.
Citera
2020-07-19, 14:09
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Om jag inte missuppfattat tråden så är det allehanda teorier om Sovjet,FBI,Mossad, osv. Däremot är det tydligen otroligt att vissa personer inom Hovrätten, NFC mfl är inblandade.

Nej. Du har rätt. Tittar vi på hur de maskar så bekräftar detta att högerpoliser låg bakom. Annars skulle inte "dementimaskinen" trigga på en "oskyldig" nazisthjälm hemma hos Tell, en utpekad polisman.

Censurcirkusen säger oss något. Nazisthjälmar omfattas inte av GDPR så något annat ska mörkläggas när detta censureras!

Det finns något allmänheten aldrig ska få veta. På något sätt är allt som kan kopplas till "högerextremism" en del som ska mörkläggas!

SE var moderat, så något i mörkläggningsmaskineriet haltar här.
Citera
2020-07-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Men om hovrätten, nfc, etc hade varit inblandade hade man ju sett till att binda cp med ett vapen och fått honom fälld.

Nu orkar jag inte mer.

Jag tror inte på någon konspiration. Däremot tycker jag att det är konstigt att en sådan inte ser till att verkligen sopa undan alla spår genom att se till att syndabocken fälls. Varför hålla på i 30 år med allehanda namn som bara spär på övertygelsen om att det är just en konspiration?
Citera
2020-07-19, 14:11
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
"Vi som vill veta sanningen om MOP tror annorlunda"

Det vill jag med och är öppen för att lyssna på alla förslag.

"Det verkar ännu mer debilt att idiotförklara hundratals poliser som jobbat med fallet i 30 år"

Många av de står fast vid Christer Pettersson.

"gläma allt annat som pekar i andra riktningar"

Han kanske faktiskt tycker att detta är det trovärdigaste alternativet med "mest kött på benen"? Även om det är tunt?

Veckan efter sitter KPs kollegor och stryker "nazisthjälm" hemma hos en tidigare utpekad polisman (och kollega,Tell) ur ett förhör?

Hör du själv hur tunt det blir?
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-07-19 kl. 14:16.
Citera
2020-07-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det krävs stor kreativitet för att sätta fast CP postumt. Han var inte en person som hamnade i dokument som kan anses som bindande bevis. Hans värld var mer där och då i ett kaos av mord, rån, knark och sprit. Ingen i hans omgivning kunde anses vara pålitliga vittnen, kulorna kan inte bindas till vapen och DNA är inte heller möjligt bevis.
För en mörkläggare värd namnet borde det väl vara möjligt att fixa till ett vapen som kan bindas till CP vid tiden för mordet. Sedan hade KP kunnat meddela att dessa tekniska bevis sannolikt hade räckt för att begära resning, men eftersom den misstänkte är avliden läggs istället utredningen ned. Finito.
Citera
2020-07-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperTeflon
Veckan efter sitter KPs kollegor och stryker "nazisthjälm" hemma hos en tidigare utpekad polisman (och kollega,Tell) ur ett förhör?

Hör du själv hur tunt det blir?

Och detta vet du?
Citera
2020-07-19, 14:24
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 10juni
För en mörkläggare värd namnet borde det väl vara möjligt att fixa till ett vapen som kan bindas till CP vid tiden för mordet. Sedan hade KP kunnat meddela att dessa tekniska bevis sannolikt hade räckt för att begära resning, men eftersom den misstänkte är avliden läggs istället utredningen ned. Finito.

Om man plottar in KPs självsäkerhet inför presskonferensen och det intryck presskonferensen gav, så gick nog inte samtalet hos regeringen på tre timmar riktigt som KP hade tänkt sig.

Där försvann också mordvapnet och det blev högläsning ur TPs bok istället.

Censurerade nazisthjälmar och rikets säkerhet går ibland hand i hand.

"Att det skulle räcka till ett åtal, så korkad är inte ens jag!"; KP.
"Själv tycker jag Sydafrika är ett intressant spår!" ;HM.

(Tell med den numera censurerade nazisthjälmen hade varit på mutresa till Sydafrika där höjdpunkten var en tortyrkväll enligt uppgift.)
Citera
2020-07-19, 14:28
Medlem
Jag tycker att Palmemordet har många likheter med 9/11. Om man av någon anledning inte misstror alla lösningar som kommer från officiellt håll så är man tydligen lite trög. Jag vet lika lite som alla andra vad som skedde på Sveavägen och i USA men går på vad jag tycker verkar sannolikt. För mig är Al-Qaida ytterst trovärdiga attentatsmän och den ensamma gärningsmannen troligare än en konspiration. Sedan finns det alltid konstigheter kring vissa personers agerande osv men så är det väl även i vanliga livet? Ibland byter man sida när man promenerar och en annan gång köper man Fanta i stället för Coca Cola när man är törstig. Det behöver inte betyda att det är en konspiration.
Citera
2020-07-19, 14:31
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Förhör med Leif Tell. Observera utförd av Säk. 871023. 11 sidor.

https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view

Det är uppenbart redan på de försa sidorna att det bara är Nazisthjälmen som maskas. Varför? SE bodde väl inte hos Tell?

Citat:
Och detta vet du?

https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view

Det står i ett flertal böcker och nämns i tv-program att det fanns en nazisthjälm (inte teaterrekvisita) hemma hos Tell.

Läs förhöret så ser du att just nazisthjälmen skyddas av GDPR och måste censureras.

Klicka på länken om du vågar och läs, så ser du hur sjukt det är.
Citera
2020-07-19, 14:31
Medlem
Davys avatar
Citat:
Jag tror inte på någon konspiration. Däremot tycker jag att det är konstigt att en sådan inte ser till att verkligen sopa undan alla spår genom att se till att syndabocken fälls. Varför hålla på i 30 år med allehanda namn som bara spär på övertygelsen om att det är just en konspiration?

Oavsett om det var konspiration av en liten grupp eller en ensam GM så har dom/han lyckats med att:
1) Mörda OP.
2) Komma undan.

Att få en oskyldig dömd i högsta instans är betydligt svårare. Sen ska man komma ihåg att för folk "ute i stugorna" var CP mördaren i många decennium. Ta bara Löfven som gick ut i media och sa det så sent som 2016. Så visst har man lyckats att döma en oskyldig på så sätt.

Sen förändrades detta 2020 när man bytte till SE. Varför vet vi inte.
1) Staten, sap, polisen, åklagare, familjen Palme ville bara få ett slut på detta. Man orkade inte mer.
2) Man har hittat personerna bakom mordet men vet att man aldrig kan gå ut med detta offentligt. Således behövs en patsy, SE, för att stänga utredningen.
3) Man är så ofanligt inkompetenta att man faktiskt tror att det är SE och hänger ut honom utan bevis. Som man redan hade bestämt i november 2018, en månad efter LP avled. Man hade väntat ut tanten.
Citera
2020-07-19, 14:35
Medlem
SuperTeflons avatar
Citat:
Exakt hur relevant menar du att detta är?

När vi nu "vet" att SE är skyldig, så kan det knappast vara viktigt att mörklägga/censurera uppgifter om tidigare utpekade högerextrema poliser?

Men trots att "lösningen SE" presenterats så jobbar masknings-/mörkläggningsavdelningen på att "trolla bort" högerextrema kopplingar inom polisen i utredningen.

Hur ser direktiven egentligen ut för censorerna? Det finns ingen laglig grund att skydda "en nazisthjälm" då GDPR inte kan gälla döda ting och rikets säkerhet kan inte vara orsaken då vi alla redan "vet" att det var SE och ingen högerextrem polis som låg bakom tack vare KP!

Jag väljer personligen att tro att mörkläggningen fortsätter!

Edit: Länken: https://drive.google.com/file/d/1nJ3nnHQ3SL0U4O9I9PtPXt8-XyUrtBz3/view i stort sätt är det bara enstaka namn och ordet "nazisthjälm" som är maskat i första halvan av förhöret. Nazisthjälmen "är inte teaterrekvisita" enligt omaskad del i förhöret.
Senast redigerad av SuperTeflon 2020-07-19 kl. 14:43.
Citera
2020-07-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Oavsett om det var konspiration av en liten grupp eller en ensam GM så har dom/han lyckats med att:
1) Mörda OP.
2) Komma undan.

Att få en oskyldig dömd i högsta instans är betydligt svårare. Sen ska man komma ihåg att för folk "ute i stugorna" var CP mördaren i många decennium. Ta bara Löfven som gick ut i media och sa det så sent som 2016. Så visst har man lyckats att döma en oskyldig på så sätt.

Sen förändrades detta 2020 när man bytte till SE. Varför vet vi inte.
1) Staten, sap, polisen, åklagare, familjen Palme ville bara få ett slut på detta. Man orkade inte mer.
2) Man har hittat personerna bakom mordet men vet att man aldrig kan gå ut med detta offentligt. Således behövs en patsy, SE, för att stänga utredningen.
3) Man är så ofanligt inkompetenta att man faktiskt tror att det är SE och hänger ut honom utan bevis. Som man redan hade bestämt i november 2018, en månad efter LP avled. Man hade väntat ut tanten.

Om det skulle dyka upp något som bevisar att det är Skandiamannen, godtar du då det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in