2020-07-19, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
her står det:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8waPME/hagens-naere-kollega-moette-anne-elisabeth-to-dager-foer-forsvinningen

Jeg kjenner en del forretningsfolk. Tom er en dyktig og visjonær forretningsmann som ser muligheter lenge før andre ser dem. En mann med høy integritet. En mann man kan stole på. Jeg mener han er en hedersmann. Han er et stort forbilde meg, sier Sneve.

2019 var et kjempeår for "investorduoen" FS og TH.

"Papirgevinst på 4,5 millioner
E24 har tidligere omtalt at Hagen og Sneve gjennom sommeren og høsten har inngått såkalte shortposisjoner, et veddemål på kursfall, i både Solstad Offshore og Dof.
Siden har de blitt økt i flere omganger, ifølge Finanstilsynets register over shortposisjoner."

https://e24.no/boers-og-finans/i/GG8wKV/investorduo-har-tjent-millioner-paa-boersens-mest-pressede-offshorerederier

https://www.dn.no/bors/dof/dof-subsea/fredrik-daylemani-sneve/veddet-mot-offshorerederi-na-triller-pengene-inn/2-1-684965
Citera
2020-07-19, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
2019 var et kjempeår for "investorduoen" FS og TH.

"Papirgevinst på 4,5 millioner
E24 har tidligere omtalt at Hagen og Sneve gjennom sommeren og høsten har inngått såkalte shortposisjoner, et veddemål på kursfall, i både Solstad Offshore og Dof.
Siden har de blitt økt i flere omganger, ifølge Finanstilsynets register over shortposisjoner."

https://e24.no/boers-og-finans/i/GG8wKV/investorduo-har-tjent-millioner-paa-boersens-mest-pressede-offshorerederier

https://www.dn.no/bors/dof/dof-subsea/fredrik-daylemani-sneve/veddet-mot-offshorerederi-na-triller-pengene-inn/2-1-684965

Siktelsen stopper ikke TH i sine forretninger. Også i 2020 triller pengene inn:

https://aksjelive.e24.no/article/BRoXwE
Citera
2020-07-19, 09:31
Medlem
Citat:
her står det:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8waPME/hagens-naere-kollega-moette-anne-elisabeth-to-dager-foer-forsvinningen

Jeg kjenner en del forretningsfolk. Tom er en dyktig og visjonær forretningsmann som ser muligheter lenge før andre ser dem. En mann med høy integritet. En mann man kan stole på. Jeg mener han er en hedersmann. Han er et stort forbilde meg, sier Sneve.

Bra! Noe positivt står det, men ingenting om hans person. Det står kun om hans profesjonelle væremåte. Her står det ingenting om hvordan han er på privaten mot sine barn som pappa, mot AEH som ektemann eller mot sine søsken som en bror. Jeg har lest mye, ikke alt, men finner ikke noe.

Er det ikke vanlig at den nærmeste familie og venner har noe fint å si om en mann som far, ektemann, bestefar eller venn?
Citera
2020-07-19, 09:34
Medlem
Citat:
Hva tror du den datteren som ordnet til jul tenkte da hun ikke fant vaskebøtten? hun skulle jo ordne fint til jul.

De hadde sikkert gått over til bruk av Swiffer...
Citera
2020-07-19, 10:13
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Siktelsen stopper ikke TH i sine forretninger. Også i 2020 triller pengene inn:

https://aksjelive.e24.no/article/BRoXwE
«Pengene triller inn?»

Oppslaget du linker til omhandler at F2Funds (TH og Sn*v*) eier 2.250.000 aksjer i Akastor og primo juli 2020 har økt med 6.500 aksjer. De har altså kjøpt litt flere aksjer i Akastor, og har lenge vært blant de største aksjonærene i Akastor.

Å kjøpe aksjer er ikke identisk med at «pengene triller inn», slik Tungsten rapporterer.
Tungsten er iferd med å etablere enda en tvilsom trådsannhet.

Akastors aksjekurs lå på nivå kr.15-17 pr aksje i 2018.
Nå i juli 2019 ligger kursen på 5-tallet.
F2Funds investering har altså falt ca 66 % i verdi.

F2Funds aksjepost var verdt ca NOK 40 millioner sommeren 2018.
F2Funds aksjepost er verdt ca NOK 12-13 millioner sommeren 2020.

Jeg har tildigere skrevet om aktivasiden i F2Funds. Den største enkeltinvesteringen er i et helt annet børsnotert selskap enn Akastor. Denne andre investeringen har hatt en tilsvarende dramatisk negativ utvikling, og der er F2Funds største eller nest største aksjonær.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-19 kl. 10:24.
Citera
2020-07-19, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
«Pengene triller inn?»

Oppslaget du linker til omhandler at F2Funds (TH og Sn*v*) eier 2.250.000 aksjer i Akastor og primo juli 2020 har økt med 6.500 aksjer. De har altså kjøpt litt flere aksjer i Akastor, og har lenge vært blant de største aksjonærene i Akastor.

Å kjøpe aksjer er ikke identisk med at «pengene triller inn», slik Tungsten rapporterer.
Tungsten er iferd med å etablere enda en tvilsom trådsannhet.

Akastors aksjekurs lå på nivå kr.15-17 pr aksje i 2018.
Nå i juli 2019 ligger kursen på 5-tallet.
F2Funds investering har altså falt ca 66 % i verdi.

De merker kanske koronaen som alle andre i 2020. 2019 var et kjempeår. Da var han heller ikke siktet. Mulig det tar på.
70 mill i tilleggsutbytte fra Elkraft 2019 for TH. Trodde ikke at han var typen som tar ut penger.
Citera
2020-07-19, 10:29
Medlem
Politiet på Twitter: Lørenskog, B. Werners Gate: Vi er på stedet i forbindelse med mistenkelig dødsfall. Det vil være synlig politi i området. Mer informasjon kommer etterhvert i en pressemelding. Operasjonssentralen har pr. nå ikke kapasitet til å besvare media.
Citera
2020-07-19, 10:30
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
De merker kanske koronaen som alle andre i 2020. 2019 var et kjempeår. Da var han heller ikke siktet. Mulig det tar på.
70 mill i tilleggsutbytte fra Elkraft 2019 for TH. Trodde ikke at han var typen som tar ut penger.
Altså det motsatte av at «pengene renner inn».
Utbyttet TH tok ut av Elkraft kan være motivert nettopp ut fra at det går dårlig på andre fronter.

Du skriver at TH ikke var siktet i 2019.
Det korrekte er at han ble hemmelig siktet juni/juli 2019.
Det har vært omtalt i minst 50-60 innlegg på tråden.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-19 kl. 10:33.
Citera
2020-07-19, 10:32
Medlem
Ser på nyhetene TH var meget skeptisk til avhøret hos politiet. Det var nok klokt, for det gikk akkurat som han sa i avhør, alt kommer til å lekke ut
Politiets arbeid i denne saken fremstår som meget kritikkverdig spør du meg.
Citera
2020-07-19, 10:32
Medlem
Citat:
Altså det motsatte av at «pengene renner inn»

Utbyttet TH tok ut av Elkraft kan være motivert nettopp ut fra at det går dårlig på andre fronter.

Godt å høre. Takk for info. Mediene lurte meg til å tro at TH har jobbet og tjent som aldri før under denne store krisen i hans liv.
Citera
2020-07-19, 10:34
Medlem
[quote=Slettsnoken|72156776]Jeg tror AE ble overfalt og drept inne på badet i 2. etasje av noen som hadde naturlig tilgang til huset, fortrinnsvis TH.

Han kom en snartur hjem fra jobb, og for at alibiplanen skulle funke hadde han ikke tid til å vente til hun var i 1. etasje, selv om det ville vært det enkleste.

Etter hun var død, dyttet han henne ned trappa, for å slippe å bære henne.

Deretter dro han tilbake på jobb, ringte 1006 og 1007 telefonene. Han tok turen gjennom Metro senteret mellom 1020 og 1105 som en del av stagingen, før han ringte 1113, 1114 og 1117 fra Futurum.

Picasso hadde han parkert godt synlig for kamera 0910-0915, og disponerte en annen bil etterpå, som han også fraktet AE i.[/QUOTE
Ja ok. Så du mener han har kjørt fra jobben og tilbake etter kl 914 uten at det ble fanget opp på kamera ?
Citera
2020-07-19, 10:43
Medlem
Citat:
Altså det motsatte av at «pengene renner inn».

Du skriver at TH ikke var siktet i 2019.
Det korrekte er at han ble hemmelig siktet juni/juli 2019.
Det har vært omtalt i minst 50-60 innlegg på tråden.

Da visste han det ikke selv. Det har noe å si. Beklager at jeg ikke presiserte dette faktum.
Alt av intresse har bitt skrevet bedre før i denne tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in