2020-07-19, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det var slik og hvis TH skulle ha vært medskyldig i forbrytelsen mot AE: Hvorfor var ikke TH da milevis unna Lørenskog (på en forretningsreise el.l. utenlands) på forsvinningsdagen?

Gjør det ikke plottet mer troverdig om han er på jobben mens det skjer da ?
Citera
2020-07-19, 02:53
Medlem
Jeg tror at hvis politiet ønsker å høste frukter av sitt etterforskningsarbeid, så må de åpne øynene og se mer på andre mulige GM enn på de menneskene som de har pekt seg ut.
Citera
2020-07-19, 03:01
Medlem
Citat:
Jeg tror at hvis politiet ønsker å høste frukter av sitt etterforskningsarbeid, så må de åpne øynene og se mer på andre mulige GM enn på de menneskene som de har pekt seg ut.

Nja, begrunnelsen fra riksadvokaten for ikke å arrestere TH på nytt var vel basert på tradisjon ?
Citera
2020-07-19, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Nja, begrunnelsen fra riksadvokaten for ikke å arrestere TH på nytt var vel basert på tradisjon ?
– Det er et viktig prinsipp at påtalemyndigheten skal følge domstolens avgjørelser. Og da, etter omstendighetene, så mente jeg at det var korrekt å ikke pågripe han umiddelbart ved løslatelsen, sier Guttormsen til NRK.
https://www.nrk.no/norge/politiet-ville-pagripe-hagen-pa-nytt-_-fikk-nei-1.15010756

Du nevnte en indisierekke som politiet har. Og politiet har mistanker. Og politiet mener at de har funnet et motiv.

Men politiet har (hvis jeg har forstått rett) ingen bevis for at TH er skyldig eller medskyldig i forbrytelsen mot AE.

De egentlige GM sitter nok og flirer høyt av politiet som har siktet uskyldige personer.
Citera
2020-07-19, 03:14
Medlem
Citat:
– Det er et viktig prinsipp at påtalemyndigheten skal følge domstolens avgjørelser. Og da, etter omstendighetene, så mente jeg at det var korrekt å ikke pågripe han umiddelbart ved løslatelsen, sier Guttormsen til NRK.
https://www.nrk.no/norge/politiet-ville-pagripe-hagen-pa-nytt-_-fikk-nei-1.15010756

Du nevnte en indisierekke som politiet har. Og politiet har mistanker. Og politiet mener at de har funnet et motiv.

Men politiet har (hvis jeg har forstått rett) ingen bevis for at TH er skyldig eller medskyldig i forbrytelsen mot AE.

De egentlige GM sitter nok og flirer høyt av politiet som har siktet uskyldige personer.

Men en indisierekke er beviser.
Det er ikke sånn at politiet må ha en video av drapet-
Citera
2020-07-19, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Men en indisierekke er beviser.
Det er ikke sånn at politiet må ha en video av drapet-
Å ha en indisierekke er ikke det samme som at det er bevist at noen er skyldig. Uskyldige mennesker har dessverre blitt dømt før på grunnlag av indisier.
Citera
2020-07-19, 03:21
Medlem
Citat:
Å ha en indisierekke er ikke det samme som at det er bevist at noen er skyldig. Uskyldige mennesker har dessverre blitt dømt før på grunnlag av indisier.

Poenget er at påtalemakten bruker indisier som bevis.
Citera
2020-07-19, 06:04
Medlem
Citat:
Han bor vel i Sl*raveien 7? Det kan se ut til at fotografen har stått i 2. etasje i nr 7.
Sl*raveien 5 er vel det huset der L*tvik (som var reist bort) bor?

Jeg er ikke derfra, men husker at det er kommet frem at letvik var bortreist og at skansen har direkte innsyn til hagen, meget, meget godt innsyn. Kanskje best av alle naboene? Var han hjemme i huset sitt da dette skjedde? Noen som vet? Jeg tror ikke det er han uansett. De fleste mennesker er ikke umenneskelige.Hva vet vi om leiebilen til VE? VE bor vel med sin familie? Da tviler jeg på at han er involvert. Jeg ser ikke for meg at fungerende familiefedre kan drive med slikt, det ville blitt for vanskelig for de å leve oppi andre tror jeg. Hva skulle han med den? Veldig dumt at noen er så fantastisk nedrullet at de kjører inn på Hagens eiendom. Det er som å be om å bli etterforsket. For et fjols. Det er altfor dumt. Jeg tror politiet står bak "vær stille"-meldingen, spesielt ettersom det ikke står noe om etterforskning av dette. Det skulle vel være mulig å finne ut hvem som har vært der? Politiet har til sammenligning allerede funnet gjerningspersonene som drepte Christian Halvorsen, 43 år, på Askim.
Citera
2020-07-19, 06:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Tanker og refleksjoner.

AEH ville ut av ekteskapet fordi hun over flere år hadde levt i et turbulent ekteskap.
Det er flere personer som har fortellt at AEH skal ha rådfört seg og spurt hvordan hun skulle gå frem dersom hun skulle gå fra mannen. Flere personer i kretsen rundt AEH og TH beskriver at ekteskapet som turbulent og at det gikk mot slutten.

TH visste at ektepakten fremstår ubalansert. Ekteskapsloven har en bestemmelse om at en ektepakt kan settes helt eller delvis til side dersom den förer til et urimelig resultat for den ene ektefellen. Ektepakten sikrer TH i stor grad alt av verdier. Det er flere jurister som har pekt på at ektepakten fremstår så urimelig at dersom en domstol hadde behandlet den, kunne AEH blitt tillkjent flere hundre millioner kroner.

Viser til Lov om ekteskap (ekteskapsloven) Del II.

Del II.
Formues forholdet mellom ektefeller (paragraf 31-78) og det er paragraf 46.
Paragraf finner du i Kapitel 9. Avtaler om formuesordningen m v. (paragraf 42-49).

Ved å ramse opp ting som er nevnt mangfoldige ganger før ødelegger du for oss som har fulgt tråden lenge, og hva får du personlig ut av dette? Vi har vel hjerner å tenke med vi også. En strips over munnen osv., tror du ikke vi vet at det er en mulighet? Politiet har jo en del spor og mener hun har blitt dyttet eller falt i trappa. Det ser da ut til å være en handling som startet i en krangel, og det er jo veldig spesielt. Vaskebøtta er borte. Det tyder på at minst ett familiemedlem er involvert, men det er altså umulig å si for dette er en superhard nøtt for politiet, og de kommer antagelig ikke til å klare å løse den. Den kan muligens løses ved en enorm strafferabatt?
Citera
2020-07-19, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det må da være noen her som vet hvem i Ullensaker som har en hvit Audi med sotede ruter ...

avskiltet og med sotede ruter- en perfekt kidnappingsbil. Var det ikke en slik audi a3 som var nevnt som en biltype som kunne ligne den som kan være involvert i saken? de kan jo ha omlakkert den? var planen å kjøre gjennom porten for så å kjøre inn i garasjen? hvor full er man da? hehehe. Det er litt for usannsynlig at dette er tilfeldig.
Citera
2020-07-19, 06:30
Medlem
Citat:
Men de traff på hverandre og pratet senere:
(31. jan. 2019 ) De to naboene (T*re S*ansen og R*lf L*tvik) sier at de har prøvd å stille opp for Tom Hagen (68) og familien siden forsvinningen ble kjent. De har hjulpet til med brøyting av oppkjørselen og slått av en prat med Tom Hagen og ekteparets voksen barn når de har truffet på dem i nabolaget.
https://www.nrk.no/norge/kl.-09.14-i-dag-er-det-tre-maneder-siden-siste-livstegn-fra-anne-elisabeth-hagen-1.14407702

En naturlig grunn til at TH og naboene ikke traff på hverandre den første tiden etter forsvinningen, var jo at TH ikke bodde hjemme pga politiets granskninger i huset. TH flyttet hjem igjen kort tid før jul, etter det jeg forstår.

DET TREDJE ADVENTSLYSET tennes i norske hjem. Nå ser ikke huset innerst i blindveien lenger forlatt ut. Fra vinduene skinner det fra adventsstaker og adventstjerner.
Etter det VG kjenner til er de kriminaltekniske undersøkelsene ferdig i denne perioden, og Tom Hagen kan flytte hjem igjen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Hva tror du den datteren som ordnet til jul tenkte da hun ikke fant vaskebøtten? hun skulle jo ordne fint til jul.
Citera
2020-07-19, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Bra det, men hva er det som ikke står skrevet i den artikkelen eller de du referer til? Det som ikke står i noen artikler eller sies i intervjuer av venner, familie osv. Det står ALDRI noe positivt om TH og jeg skjønner at AEH er hovedpersonen, men jeg finner det svært unaturlig og underlig at hverken barn, familie eller venner uttaler seg positivt. Det virker som det er noe underliggende her som har blitt fortiet av flere i lang tid...

La oss leke med ideen om at TH er uskyldig så er han nå midt i sin verste storm noensinne og det må være ett umenneskelig press i fra morgen til kveld.

Hvorfor er det ingen som kommer ut med en hyggelig beskrivelse av denne mannen?

her står det:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8waPME/hagens-naere-kollega-moette-anne-elisabeth-to-dager-foer-forsvinningen

Jeg kjenner en del forretningsfolk. Tom er en dyktig og visjonær forretningsmann som ser muligheter lenge før andre ser dem. En mann med høy integritet. En mann man kan stole på. Jeg mener han er en hedersmann. Han er et stort forbilde meg, sier Sneve.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in