2020-07-18, 19:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla Arsenal fans visste att det ville bli några tuffa år f.o.m. 2006 (efter byggandet av nya stadion), eftersom att David Dein varnade om detta inför säsongen 2006-07. Vilka spelare har lämnat Arsenal för att vinna titlar i andra klubbar?? spelare som Adebayor och Nasri är inget annat än golddigers, van Persie valde att lämna efter att han hade en dispute med Wenger. Ox lämnade Arsenal för Liverpool eftersom att Wenger spelade spelade AOC som DM på slutet av hans tid i AFC, och han gillade inte att spela i den positionen.

OT. Men vad var det första som Liverpoolhjälten Michael Owen sa när han vann titeln med Man United?

Några år ? Det har gått 14 år sedan dess, när skall ni sluta med era bortförklaringar? Alla ni osar verkligen lillebrorssyndrom.
Citera
2020-07-18, 19:39
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Mycket svårare att undvika förlust, men det vet alla som inte är trånga i skallen. Hela tiden vara påslagen och hålla upp spelet tillräckligt för att inte förlora. Enormt starkt. Men nu behöver vi inte diskutera det mer. Vi har en guldpokal och det har ingen annan. Räcker så. Snart dags att nå ännu en final i vår turnering.

Mycket trevligt för er, ni var bra på den tiden, vad hjälper det Arsenal i nuläget? Nottinham Forrest har vunnit CL 2 gånger, inte fan har det hjälpt dem nyligen? Ni är en f.d storklubb och supportrarna gör vad som helst för att inte vara en banterklubb, eran genväg är att snacka om erat guldlag, säg mig, varför har ni ingen CL pokal om de är så bra att ingen kunde besegra dem ?Juste, dom förlorade ju under säsongen, men de valde att satsa på PL för att Wenger var manisk att vara 2a laget att vara obesegrade.
Citera
2020-07-18, 19:42
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Mycket svårare att undvika förlust, men det vet alla som inte är trånga i skallen. Hela tiden vara påslagen och hålla upp spelet tillräckligt för att inte förlora. Enormt starkt. Men nu behöver vi inte diskutera det mer. Vi har en guldpokal och det har ingen annan. Räcker så. Snart dags att nå ännu en final i vår turnering.

Beror också på när man avgjort ligan. Liverpool var i praktiken klara i februari, hade de varit sämre och jagade till slutet kanske man varit påslagna hela vägen.
Arsenals unika ligavinst är så klart imponerande och speciell, men de har lika förbaskat färre inspelade poäng.
Jag är hellre klar för guld tidigt än sent.
Citera
2020-07-18, 19:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nej. Det är bara ovanligare. Liverpool är mer överlägsna, vilket du kan se på antalet inspelade poäng och marginalen till resterande lag.
Inte för att jag bryr mig, håller på annat lag.
Liverpool är långt i från att vara på samma nivå som Arsenal`s Invincible lag var. Varför tror du att alla rankar Arsenal 03/04 och City 17/18 som de två starkaste i PLs historia?? Liverpool 19/20 hamnar säkerligen topp 5, men kan inte hota City 17/18 eller Arsenal 03/04 - skulle även säga att Chelsea 05/06 var bättre än vad årets Liverpool lag har varit. Huvudskälet till att varför Liverpool har varit så överlägsna i PL den här säsongen är för att Arsenal, Man Utd, Chelsea, spurs och City har alla haft en mellanmjölk säsong. Varför så vann inte Liverpool titeln förra säsongen när de övriga lagen var bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ok, nu ska jag låta din hjärncell jobba, Premier League är ett Seriesystem, visst? Alltså är poäng det ENDA som betyder något.

så 12 oavgjorda = 24p förlorade.
3 förluster = 9 poäng förlorade.

Fakta bryr sig inte om dina känslor gubben.
Doesn`t matter, still unbeaten. Arsenal 03/04, Chelsea 05/06, Man Utd 08/09, Man City 17/18 och 18/19 hade alla tagit betydlgt mer poäng den här säsongen än vad Liverpool har klarat av - PL 19/20 är bland de svagaste säsongerna i historien av Engelsk fotboll.
Citera
2020-07-18, 19:47
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Mycket trevligt för er, ni var bra på den tiden, vad hjälper det Arsenal i nuläget? Nottinham Forrest har vunnit CL 2 gånger, inte fan har det hjälpt dem nyligen? Ni är en f.d storklubb och supportrarna gör vad som helst för att inte vara en banterklubb, eran genväg är att snacka om erat guldlag, säg mig, varför har ni ingen CL pokal om de är så bra att ingen kunde besegra dem ?Juste, dom förlorade ju under säsongen, men de valde att satsa på PL för att Wenger var manisk att vara 2a laget att vara obesegrade.

Nej, Nottingham har vunnit Europacupen, vilket inte alls är samma sak som CL. På den tiden var det bara mästare som deltog i den turneringen. Mer äkta iofs eftersom det var det som var tanken med turneringen. Med ursprungsregler hade inte Liverpool vunnit CL ifjol och Arsenal hade inte varit i final 2006. Skulle föredragit det faktiskt. Vinna CL är fortfarande inget unikt. Många klubbar har vunnit den turneringen och känt på den bucklan. Guldbucklan är det bara Arsenal som känt på. Gött så.
Citera
2020-07-18, 19:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Några år ? Det har gått 14 år sedan dess, när skall ni sluta med era bortförklaringar? Alla ni osar verkligen lillebrorssyndrom.
Det var först inför 2013/14 säsongen som klubben hade betalat för nya stadion och Wenger fick lite pengar till spelarköp igen, alltså 7 år. Pure comedy, att ngn Liverpool supporter hävdar att fans av andra klubbar har lillebrorsyndrom/mindrevärdeskomplex

Vad var det som Liverpool hero Michael Owen sa nu igen strax efter att han hade vunnit titeln med Man fucking United?? Vill du att jag ska länka klippet?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-18 kl. 19:55.
Citera
2020-07-18, 19:53
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Liverpool är långt i från att vara på samma nivå som Arsenal`s Invincible lag var. Varför tror du att alla rankar Arsenal 03/04 och City 17/18 som de två starkaste i PLs historia?? Liverpool 19/20 hamnar säkerligen topp 5, men kan inte hota City 17/18 eller Arsenal 03/04 - skulle även säga att Chelsea 05/06 var bättre än vad årets Liverpool lag har varit. Huvudskälet till att varför Liverpool har varit så överlägsna i PL den här säsongen är för att Arsenal, Man Utd, Chelsea, spurs och City har alla haft en mellanmjölk säsong. Varför så vann inte Liverpool titeln förra säsongen när de övriga lagen var bättre?

Doesn`t matter, still unbeaten. Arsenal 03/04, Chelsea 05/06, Man Utd 08/09, Man City 17/18 och 18/19 hade alla tagit betydlgt mer poäng den här säsongen än vad Liverpool har klarat av - PL 19/20 är bland de svagaste säsongerna i historien av Engelsk fotboll.

Trist att Arsenal haft mellanmjölk så många år i rad nu. När kan vi börja kalla det standardmjölk?
Tycker det var mer imponerande när Manchester United vann CL obesegrade plus ligan och cupen.

Tänk om den svagaste säsongen var den när ligavinnaren kunde komma undan med lika många oavgjorda som laget som kom sist?

Det om det.
Citera
2020-07-18, 20:00
Medlem
Burnley kan vara ett av de sämsta lagen jag sett spela någonsin. Man är 2 man mer, och man slår in långbollar i straffområdet? Vad förväntar man sig av 11 vitingar som knappt kan spela kortpassningsspel.

Detta kan vara det absolut sämsta jag sett, vilkte patetiskt lag. Varför inte gå för stora siffror? Vilket patetisk lag, sitter och skäms att jag ens lägger ti dått detta.
Citera
2020-07-18, 20:03
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Det var först inför 2013/14 säsongen som klubben hade betalat för nya stadion och Wenger fick lite pengar till spelarköp igen, alltså 7 år. Pure comedy, att ngn Liverpool supporter hävdar att fans av andra klubbar har lillebrorsyndrom/mindrevärdeskomplex

Vad var det som Liverpool hero Michael Owen sa nu igen strax efter att han hade vunnit titeln med Man fucking United?? Vill du att jag ska länka klippet?

Du menar att Klubben med mest titlar i england och 3e mest i europa har lillebrorssyndrom ? Att du ens kan tjaffsa som en Banter FC supporter iår ? Ni har alltså haft ca 7 år på er att bygga igen, har ju iof bara gått nedåt haha !

Citat:
Nej, Nottingham har vunnit Europacupen, vilket inte alls är samma sak som CL. På den tiden var det bara mästare som deltog i den turneringen. Mer äkta iofs eftersom det var det som var tanken med turneringen. Med ursprungsregler hade inte Liverpool vunnit CL ifjol och Arsenal hade inte varit i final 2006. Skulle föredragit det faktiskt. Vinna CL är fortfarande inget unikt. Många klubbar har vunnit den turneringen och känt på den bucklan. Guldbucklan är det bara Arsenal som känt på. Gött så.

För det är en modern pokal, Preston har den med men inte fysiskt. Det går ju inte att sansa med en idiot som reda bestämt sig, du om någon kommer aldrig att köpa något jag säger då du är både vänster och troll.
Citera
2020-07-18, 20:07
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Så om Arsenal hade haft sin "normala standard" och slutat 4a så hade LFC inte vunnit titeln ? haha
Citera
2020-07-18, 20:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Trist att Arsenal haft mellanmjölk så många år i rad nu. När kan vi börja kalla det standardmjölk?
Tycker det var mer imponerande när Manchester United vann CL obesegrade plus ligan och cupen.

Tänk om den svagaste säsongen var den när ligavinnaren kunde komma undan med lika många oavgjorda som laget som kom sist?

Det om det.
Absolut, men du måste se det i ett större perspektiv. I åren mellan 2006-13 så hade Arsenal ett jävligt smalt tunt budget, samtidigt under denna period så satte Chelsea, City och till en viss del även United o Liverpool en ny standard för pengar i engelsk fotboll. Trots detta så hamnade vi topp 4 varenda säsong och var nära på att vinna titeln i 2007/08, såhär i efterhand så måste man säga att Wenger gjorde inte ett så illa jobb ändå.

Man Utds lag från 1998/99 va bra, naturligtvis. Men i PL så var AFCs 03/04 lag mkt, mkt bättre än vad MUs 98/99 lag var, glöm inte att MU vann ligan med 79p den säsongen - 1p före oss.

WE ARE THE ARSENAL!! FUCK EM ALL!! FUCK EM ALL!! UNITED, WEST HAM, LIVERPOOL, COS WE ARE THE ARSENAL! WE ARE THE BEST!! BEST IN THE WORLD! WE ARE THE ARSENAL!! FUCK ALL THE REST!
Citera
2020-07-18, 20:18
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Du menar att Klubben med mest titlar i england och 3e mest i europa har lillebrorssyndrom ? Att du ens kan tjaffsa som en Banter FC supporter iår ? Ni har alltså haft ca 7 år på er att bygga igen, har ju iof bara gått nedåt haha !

För det är en modern pokal, Preston har den med men inte fysiskt. Det går ju inte att sansa med en idiot som reda bestämt sig, du om någon kommer aldrig att köpa något jag säger då du är både vänster och troll.

Ja, Preston är också unika eftersom dom lyckades innan PL-eran

Läs min signatur om du tror att jag är vänster. Den är ironisk. Du kan ju va glad att jag inte raljerade över vår seger mot er häromdagen. Hade ni vunnit skulle du varit hur kaxig som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in