Citat:
Ja det är de små detaljerna som kan avgöra om man skall prenumerera på titlar eller inte, problemet blir ju inte bara för dem som ges en ligatitel i förtid utan de lagen som inte får chansen att ta sig till CL för att de låg 5a vid just tillfället de stängde ned serien, eller framförallt de lagen som skulle gått upp i PL, missar en oerhörd summa pengar.Rätt ska ju vara rätt och må bästa lag vinna och allt det där. Jag fick ju en klump i halsen när det började snackas om att avsluta säsongen i förtid och inte spela klart. Spelar ingen roll att det skulle drabba Liverpool och att jag som United-supporter borde vara skadeglad. Jag tyckte att det var fel då och det bästa laget ska ha bucklan efter 38 matcher, inte efter 29 matcher. Det känns ju givetvis tungt men inte så mycket att det är ni som vinner efter 30 år utan snarare hur jävla illa det är ställt med United p g a av ägarna.
Jag var med under många ur innan 1992/1993 och hur det lät inom klubben, i media och bland fotbollsfolk överlag. Åren tickade på och Liverpool vann mest på 70-, 80- och början av 90-talet. United stack upp då och då med en andraplats, en grym säsongsinledning och på pappret en grym trupp. Men det hände ingenting på 26 år. Så jag vet hur det är att fastna i kvicksanden under årtionden.
Hade inte Ferguson köpt Eric Cantona inför 1992/1993 så hade det blivit minst 27 år. Hade inte Ferguson även köpt Roy Keane inför 1993/1994 så hade kanske United än idag inte vunnit ligan sen 1966/1967 än idag., för det var Keane som satte vinnarkulturen i väggarna.
Får jag fråga, du tror att United är närmast Liverpool och City att utmana. Tror du det sker med Solskjaer eller någon annan manager inom de 5 åren som du nämner?
Jag var med under många ur innan 1992/1993 och hur det lät inom klubben, i media och bland fotbollsfolk överlag. Åren tickade på och Liverpool vann mest på 70-, 80- och början av 90-talet. United stack upp då och då med en andraplats, en grym säsongsinledning och på pappret en grym trupp. Men det hände ingenting på 26 år. Så jag vet hur det är att fastna i kvicksanden under årtionden.
Hade inte Ferguson köpt Eric Cantona inför 1992/1993 så hade det blivit minst 27 år. Hade inte Ferguson även köpt Roy Keane inför 1993/1994 så hade kanske United än idag inte vunnit ligan sen 1966/1967 än idag., för det var Keane som satte vinnarkulturen i väggarna.
Får jag fråga, du tror att United är närmast Liverpool och City att utmana. Tror du det sker med Solskjaer eller någon annan manager inom de 5 åren som du nämner?
Jag tror OGS kan vara den managern som tar det klivet, men framförallt så tror jag att United kan ta sig dit snart pga deras ungdomar som är riktigt lovande, om de fortsätter utvecklas som de gör och stannar kvar så ser jag inte hur United inte skall kunna utmana med ett par förstärkningar framförallt i backlinjen, för jag tror inte att City och LFC kommer orka hålla sån här lägsta nivå som de gjort i 5 år till.