2020-07-18, 10:09
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Rätt ska ju vara rätt och må bästa lag vinna och allt det där. Jag fick ju en klump i halsen när det började snackas om att avsluta säsongen i förtid och inte spela klart. Spelar ingen roll att det skulle drabba Liverpool och att jag som United-supporter borde vara skadeglad. Jag tyckte att det var fel då och det bästa laget ska ha bucklan efter 38 matcher, inte efter 29 matcher. Det känns ju givetvis tungt men inte så mycket att det är ni som vinner efter 30 år utan snarare hur jävla illa det är ställt med United p g a av ägarna.

Jag var med under många ur innan 1992/1993 och hur det lät inom klubben, i media och bland fotbollsfolk överlag. Åren tickade på och Liverpool vann mest på 70-, 80- och början av 90-talet. United stack upp då och då med en andraplats, en grym säsongsinledning och på pappret en grym trupp. Men det hände ingenting på 26 år. Så jag vet hur det är att fastna i kvicksanden under årtionden.

Hade inte Ferguson köpt Eric Cantona inför 1992/1993 så hade det blivit minst 27 år. Hade inte Ferguson även köpt Roy Keane inför 1993/1994 så hade kanske United än idag inte vunnit ligan sen 1966/1967 än idag., för det var Keane som satte vinnarkulturen i väggarna.

Får jag fråga, du tror att United är närmast Liverpool och City att utmana. Tror du det sker med Solskjaer eller någon annan manager inom de 5 åren som du nämner?
Ja det är de små detaljerna som kan avgöra om man skall prenumerera på titlar eller inte, problemet blir ju inte bara för dem som ges en ligatitel i förtid utan de lagen som inte får chansen att ta sig till CL för att de låg 5a vid just tillfället de stängde ned serien, eller framförallt de lagen som skulle gått upp i PL, missar en oerhörd summa pengar.

Jag tror OGS kan vara den managern som tar det klivet, men framförallt så tror jag att United kan ta sig dit snart pga deras ungdomar som är riktigt lovande, om de fortsätter utvecklas som de gör och stannar kvar så ser jag inte hur United inte skall kunna utmana med ett par förstärkningar framförallt i backlinjen, för jag tror inte att City och LFC kommer orka hålla sån här lägsta nivå som de gjort i 5 år till.
Citera
2020-07-18, 15:27
Medlem
Vanstertrollets avatar
Brentford pallade inte pressen. Poäng hade räckt för att fortfarande ha allt i egna händer i egenskap av bättre målskillnad. Tror dom blir knäckta nu och torskar i playoff.
Citera
2020-07-18, 16:46
Medlem
Idittfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Brentford pallade inte pressen. Poäng hade räckt för att fortfarande ha allt i egna händer i egenskap av bättre målskillnad. Tror dom blir knäckta nu och torskar i playoff.

Bra. Hade varit hemskt och se Pontus Jansson med lilla Brentford i PL. Hade blivit ett strykgäng där uppe. Därefter kommit till EM med stukat självförtroende.
Citera
2020-07-18, 16:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det finns fyra lag i fotbollshistorien 4 (!) som har gått obesegrade genom en hel säsong i ngn av de 6 bästa ligorna i Europa (IIII), vilket av de obesegrade lagen vann inte titeln i sin inhemska liga?

Invincible är mer än statistik, vi har en helt unik PL-buckla som ingen annan klubb har. I wanted to win the league at White Hart Lane, so i joined Arsenal: youtube.com/watch?v=wbZHvq9XcR8

Det har ändrats lite sedan dess va? så blir lite ironiskt när ni fortfarande postar sånt här, när spelare nu för tiden lämnar Arsenal för att vinna titlar, Oxlade klev in på Emirates för mindre en vecka sedan och blev applåderad i en Guard of honour.

Dessutom har han mer CL titlar än Arsenal
Citera
2020-07-18, 16:51
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Bra. Hade varit hemskt och se Pontus Jansson med lilla Brentford i PL. Hade blivit ett strykgäng där uppe. Därefter kommit till EM med stukat självförtroende.

Samtidigt kan vi inte ha en landslagsback som harvar runt i Championship år efter år. Han måste försöka landa ett PL-kontrakt om han ska ha nån framtid i landslaget. Inte för att Championship är en dålig liga eller så, men det funkar inte om han ska vara startspelare i landslaget.

Det är nog så illa redan att Granen spelar i Allsvenskan (där han allt som oftast gör bort sig) och är given startspelare.
Citera
2020-07-18, 18:54
Medlem
Laget som "fuckar upp" och missar direktuppflyttning brukar väl ha ganska svårt i kvalet sedan? Känns som att ett lag som Fulham, som vunnit kvalet förut, kan göra det igen.

Personligen skulle jag inte heller ha något emot att se Nottingham Forrest i PL.
Citera
2020-07-18, 19:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Visst, det är unikt. Ändå är Liverpools ligaseger nu mer överlägsen. En kul grej att vara obesegrade, unikt.
Arsenal rekord innehöll 12 oavgjorda matcher, lika många som Wolverhampton Wanderers som kom sist det året.
Liverpool 19/20 kan inte ens mätas mot Arsenal lag från 03/04, skärp dig.

Det är bättre att spela 12 oavgjorda och vara obesegrade istället för att förlora 3+ matcher.
Citera
2020-07-18, 19:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Det är bättre att spela 12 oavgjorda och vara obesegrade istället för att förlora 3+ matcher.

Nej. Det är bara ovanligare. Liverpool är mer överlägsna, vilket du kan se på antalet inspelade poäng och marginalen till resterande lag.
Inte för att jag bryr mig, håller på annat lag.
Citera
2020-07-18, 19:26
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Ok, nu ska jag låta din hjärncell jobba, Premier League är ett Seriesystem, visst? Alltså är poäng det ENDA som betyder något.

så 12 oavgjorda = 24p förlorade.
3 förluster = 9 poäng förlorade.

Fakta bryr sig inte om dina känslor gubben.
Citera
2020-07-18, 19:28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Det har ändrats lite sedan dess va? så blir lite ironiskt när ni fortfarande postar sånt här, när spelare nu för tiden lämnar Arsenal för att vinna titlar, Oxlade klev in på Emirates för mindre en vecka sedan och blev applåderad i en Guard of honour.

Dessutom har han mer CL titlar än Arsenal
Alla Arsenal fans visste att det ville bli några tuffa år f.o.m. 2006 (efter byggandet av nya stadion), eftersom att David Dein varnade om detta inför säsongen 2006-07. Vilka spelare har lämnat Arsenal för att vinna titlar i andra klubbar?? spelare som Adebayor och Nasri är inget annat än golddigers, van Persie valde att lämna efter att han hade en dispute med Wenger. Ox lämnade Arsenal för Liverpool eftersom att Wenger spelade spelade AOC som DM på slutet av hans tid i AFC, och han gillade inte att spela i den positionen.

OT. Men vad var det första som Liverpoolhjälten Michael Owen sa när han vann titeln med Man United?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-18 kl. 19:30.
Citera
2020-07-18, 19:30
Medlem
Vanstertrollets avatar
Mycket svårare att undvika förlust, men det vet alla som inte är trånga i skallen. Hela tiden vara påslagen och hålla upp spelet tillräckligt för att inte förlora. Enormt starkt. Men nu behöver vi inte diskutera det mer. Vi har en guldpokal och det har ingen annan. Räcker så. Snart dags att nå ännu en final i vår turnering.
Citera
2020-07-18, 19:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Mycket svårare att undvika förlust, men det vet alla som inte är trånga i skallen. Hela tiden vara påslagen och hålla upp spelet tillräckligt för att inte förlora. Enormt starkt. Men nu behöver vi inte diskutera det mer. Vi har en guldpokal och det har ingen annan. Räcker så. Snart dags att nå ännu en final i vår turnering.
Exakt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in