2020-07-18, 00:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det är inte så bara. En annat delikat detalj är att bucklan 03/04 lyftes på White Hart Lane. Det hände även 1971.

Grattis. Jag säger inget om titlar, det är vad som är viktigt och jag applåderar om ni vunnit/vinner titlar. Dock har jag inte sett en enda supporter från Tottenham/United/Liverpool/Chelsea/ city som sitter och pratar så frenetiskt om säsonger 15+ säsonger bak.

Men tar inte ifrån er någonting av det ni VUNNIT.
Citera
2020-07-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, och det finns ett lag som går i fronten på den delen, det är Arsenalsupportrar. Kolla vad ArsenalFan TV handlade om senaste matchen, de mötte LFC i en betydelselös match och vann ganska oförtjänt, men de flesta utav de som sändes pratade om "the Invincibles", vilket teoretiskt sett är Preston North End.

Det sammafattar de mest aktiva Arsenalfans här! (jag vet att det finns fans som är vettiga hos arsenal med)

Ang championship, Hellre Brentford än WBA

ArsenalFan TV består ju dock av lite alternativa människorm eller vad man skulle kunna säga. Har dock bjudit på en del skratt genom åren. Ja, kanske vill man hellre ha Brentford i PL, sedan tror jag faktiskt att Fulham kan vara livsfarligt i ett playoff, kvalade ju upp sig senast det begav sig!
Citera
2020-07-18, 01:39
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Grattis. Jag säger inget om titlar, det är vad som är viktigt och jag applåderar om ni vunnit/vinner titlar. Dock har jag inte sett en enda supporter från Tottenham/United/Liverpool/Chelsea/ city som sitter och pratar så frenetiskt om säsonger 15+ säsonger bak.

Men tar inte ifrån er någonting av det ni VUNNIT.

Om City inte vinner ligan på 15 år kommer deras fans fortfarande prata om 17/18 när dom tog 100 poäng eftersom det var en unik säsong och unika säsonger tenderar man att minnas tillbaks på längre. Unitedfans pratar väl fortfarande om trippeln 99 eller?
Citera
2020-07-18, 01:45
Medlem
Tenedors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Det är inte så bara. En annat delikat detalj är att bucklan 03/04 lyftes på White Hart Lane. Det hände även 1971.

Det är sådana detaljer man gillar att läsa, åtminstone jag. Vi Liverpoolfans njuter av mängder av Guard of Honours för stunden, men det där är svårslaget. Kanske till och med omöjligt.
Citera
2020-07-18, 01:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Om City inte vinner ligan på 15 år kommer deras fans fortfarande prata om 17/18 när dom tog 100 poäng eftersom det var en unik säsong och unika säsonger tenderar man att minnas tillbaks på längre. Unitedfans pratar väl fortfarande om trippeln 99 eller?
Har inte sett en enda prata om dem, precis lika mkt om miraklet i Istanbul... Visst att vi minns dem osv men vi har inte dem som sköld så fort vi blir insulted.
Citera
2020-07-18, 01:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Har inte sett en enda prata om dem, precis lika mkt om miraklet i Istanbul... Visst att vi minns dem osv men vi har inte dem som sköld så fort vi blir insulted.

Så för att det inte pratas på Flashback så pratas det aldrig menar du eller? FB är enda plattformen som existerar för fotbollssnack?

Mitt inlägg hade inget med någon sköld att göra. Det var skrivet med glimten i ögat då det var passande nog att Leeds råkade spela sin senaste säsong i PL just den säsongen. Ingen mer värdering än så i det inlägget.

Här kommer lite mer kul fakta: Senaste titeln Arsenal tog var FA-Cupen 2017. Då slog man ut City i semin
Citera
2020-07-18, 02:58
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Tack. Värmer att det kommer från en unitedsupporter! Ja, en annan väntade 30 år på en ligatitel medans man såg er vinna 13 titlar under den tiden så dåligt skick är inte united i att de kommer behöva bevittna något sådant. Ni är kanske( ) den största klubben i England, så ni kommer nog börja utmana snart, jag tror ni blir först att splitta Liverpool/City dominansen i ligan, och det kommer ske inom max 5 år.

Rätt ska ju vara rätt och må bästa lag vinna och allt det där. Jag fick ju en klump i halsen när det började snackas om att avsluta säsongen i förtid och inte spela klart. Spelar ingen roll att det skulle drabba Liverpool och att jag som United-supporter borde vara skadeglad. Jag tyckte att det var fel då och det bästa laget ska ha bucklan efter 38 matcher, inte efter 29 matcher. Det känns ju givetvis tungt men inte så mycket att det är ni som vinner efter 30 år utan snarare hur jävla illa det är ställt med United p g a av ägarna.

Jag var med under många ur innan 1992/1993 och hur det lät inom klubben, i media och bland fotbollsfolk överlag. Åren tickade på och Liverpool vann mest på 70-, 80- och början av 90-talet. United stack upp då och då med en andraplats, en grym säsongsinledning och på pappret en grym trupp. Men det hände ingenting på 26 år. Så jag vet hur det är att fastna i kvicksanden under årtionden.

Hade inte Ferguson köpt Eric Cantona inför 1992/1993 så hade det blivit minst 27 år. Hade inte Ferguson även köpt Roy Keane inför 1993/1994 så hade kanske United än idag inte vunnit ligan sen 1966/1967 än idag., för det var Keane som satte vinnarkulturen i väggarna.

Får jag fråga, du tror att United är närmast Liverpool och City att utmana. Tror du det sker med Solskjaer eller någon annan manager inom de 5 åren som du nämner?
Citera
2020-07-18, 06:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Arsenal har ju inte vunnit CL på över 100 år så... och en titel är bara en titel.
Dessutom pratade INGEN om CL finalen 2005 i PLtråden 15/16 .(10 år senare)

En fråga, är det viktigare för dig att vara obesegrad en säsong än titlar?
Arsenal har oturligt nog aldrig vunnit Europacupen, och CL fanns inte - vad jag vet för 100 år sedan. En titel är en titel... men en Invincible titel är unikt. Att det inte pratades om Liverpools CL-triumf från 2005 i PL tråden 2015/16 betyr inte att 70 procent av samtliga Liverpol fans inte tjatade om den matchen varenda dag och firade som det hände i går i 10 år.

Hur många lag är det som har varit obesegrade genom en hel säsong, men som inte vann titeln??
Citera
2020-07-18, 07:12
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vinner du hellre ligan nästa år eller blir obesegrade och kommer tvåa? Du vet att invincible inte är en titel öht utan bara statistik?
Det finns fyra lag i fotbollshistorien 4 (!) som har gått obesegrade genom en hel säsong i ngn av de 6 bästa ligorna i Europa (IIII), vilket av de obesegrade lagen vann inte titeln i sin inhemska liga?

Invincible är mer än statistik, vi har en helt unik PL-buckla som ingen annan klubb har. I wanted to win the league at White Hart Lane, so i joined Arsenal: youtube.com/watch?v=wbZHvq9XcR8
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-18 kl. 07:14.
Citera
2020-07-18, 07:16
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
LOL..
Citera
2020-07-18, 07:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Dubbelt jobbig säsong för oss United-supportar. Ligaguld för Liverpool och Leeds tillbaka i PL.

Skönt att ha fått ett lag i PL som hatar United mer än vad vi gör

YNWA
Citera
2020-07-18, 07:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Det finns fyra lag i fotbollshistorien 4 (!) som har gått obesegrade genom en hel säsong i ngn av de 6 bästa ligorna i Europa (IIII), vilket av de obesegrade lagen vann inte titeln i sin inhemska liga?

Invincible är mer än statistik, vi har en helt unik PL-buckla som ingen annan klubb har. I wanted to win the league at White Hart Lane, so i joined Arsenal: youtube.com/watch?v=wbZHvq9XcR8

Visst, det är unikt. Ändå är Liverpools ligaseger nu mer överlägsen. En kul grej att vara obesegrade, unikt.
Arsenal rekord innehöll 12 oavgjorda matcher, lika många som Wolverhampton Wanderers som kom sist det året.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in