2020-07-17, 23:22
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Inte lika sorgligt som när Liverpool fansen pratade högt om CL-finalen 2005 10-12 år senare som att det hände i går. Tragiskt

CL vinner ngt lag varje år, Invincibles blir kanske ngt lag var 100:e år. Lite skilnad

Vinner du hellre ligan nästa år eller blir obesegrade och kommer tvåa? Du vet att invincible inte är en titel öht utan bara statistik?
Citera
2020-07-17, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är det inte sorligt att ni alla arsenalfans skriver mer on 03/04 säsongen i 19/20tråden än vad ni faktiskt skriver om årets säsong?

Ni kommer sitta här om 40 år och fortfarande tjata om den säsongen, ja ni var bra då, men get over it. Blir sjukt tjatigt för ingen utom er Arsenalsupportrar bryr sig, om 1 år så får de som föddes det året gå på krogen, förstår ni inte hur pinsamt det är ?

Förresten! Grattis Leeds!

Jag förstår inte överlag folk som lever i det förgångna, liksom vad är syftet? Oavsett Arsenalfans eller supportrar till andra klubbar. Tror inte riktigt Charlton supportrar snackar om FA-cup vinsten 1947.

Väldigt, väldigt kul med Leeds tillbaka, är kluven om jag vill se dem få sällskap upp av antingen Brentford eller WBA...
Citera
2020-07-17, 23:45
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vinner du hellre ligan nästa år eller blir obesegrade och kommer tvåa? Du vet att invincible inte är en titel öht utan bara statistik?

Eftersom Arsenal Invincibles även vann ligan så är det mer är en vanlig titel.

Ser du någon skillnad på dessa två pokaler?
Arsenal 97/98: shorturl.at/gqGJP
Arsenal 03/04: shorturl.at/rsQ56

Citera
2020-07-17, 23:47
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag förstår inte överlag folk som lever i det förgångna, liksom vad är syftet? Oavsett Arsenalfans eller supportrar till andra klubbar. Tror inte riktigt Charlton supportrar snackar om FA-cup vinsten 1947.

Väldigt, väldigt kul med Leeds tillbaka, är kluven om jag vill se dem få sällskap upp av antingen Brentford eller WBA...

Nej, och det finns ett lag som går i fronten på den delen, det är Arsenalsupportrar. Kolla vad ArsenalFan TV handlade om senaste matchen, de mötte LFC i en betydelselös match och vann ganska oförtjänt, men de flesta utav de som sändes pratade om "the Invincibles", vilket teoretiskt sett är Preston North End.

Det sammafattar de mest aktiva Arsenalfans här! (jag vet att det finns fans som är vettiga hos arsenal med)

Ang championship, Hellre Brentford än WBA
Citera
2020-07-17, 23:52
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove

Wow, det är som i 5e klass när man fick en Guldstjärna på provet. Rullar erat ego fortfarande på den lilla extra detaljen sisådär 16 år senare ?

Jag skall berätta för dig en sak som kommer få dig att gapa, Det är fortfarande lika mkt en PL titel som varje år efter det som ett lag vunnit en PL titel, alltså +1 i statistiken, dock har ni inte gått +1 efter just den.
Citera
2020-07-18, 00:01
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Wow, det är som i 5e klass när man fick en Guldstjärna på provet. Rullar erat ego fortfarande på den lilla extra detaljen sisådär 16 år senare ?

Jag skall berätta för dig en sak som kommer få dig att gapa, Det är fortfarande lika mkt en PL titel som varje år efter det som ett lag vunnit en PL titel, alltså +1 i statistiken, dock har ni inte gått +1 efter just den.

Tack för ditt inlägg. Jag håller givetvis inte med dig, men tack för att du delade med dig av en högst personlig och historisk återblick av ditt liv.
Citera
2020-07-18, 00:06
Medlem
TilhelmWells avatar
Dubbelt jobbig säsong för oss United-supportar. Ligaguld för Liverpool och Leeds tillbaka i PL.
Citera
2020-07-18, 00:06
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Tack för ditt inlägg. Jag håller givetvis inte med dig, men tack för att du delade med dig av en högst personlig och historisk återblick av ditt liv.

Såklart du inte gör, du hejar ju på Arsenal, det enda ni har är era Invincibles v2. Att inte erkänna dem vore som att ta bort alla argument varför Arsenal är en storklubb.

Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Dubbelt jobbig säsong för oss United-supportar. Ligaguld för Liverpool och Leeds tillbaka i PL.

Ja, förstår dig och jag vet hur det känns när ni dominerade engelska ön under 15 år

Men med våran fight om totala ligatitlar så är det väll rätt roligt att det kan hållar jämt (för att hålla rivaliteten vid liv, om det ens skulle behövas ? )
Citera
2020-07-18, 00:14
Medlem
TilhelmWells avatar
Citat:
Ja, förstår dig och jag vet hur det känns när ni dominerade engelska ön under 15 år

Men med våran fight om totala ligatitlar så är det väll rätt roligt att det kan hållar jämt (för att hålla rivaliteten vid liv, om det ens skulle behövas ? )

Allt går i cykler så det är inte så mycket man kan göra åt saken eller orda om. Tyvärr så kan den här cykeln blir väldigt vid och lång som den t ex blev för sen 1990. Jag tror samtidigt att Liverpool kommer ha passerat United i antal ligaguld innan United vinner igen. Det tog ju oss 26 år senast (1967-1993). Grattis till guldet och det är bra att man spelar klart säsongen.

Men fy fan för Leeds. SCUM! Hatar den klubben mest av allt.
Citera
2020-07-18, 00:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Nej. Det är statistik och i slutändan oviktigt.
Det är större chans att man går obesegrade genom ligan om man inte är överlägsna än om man avgjort den i februari.
Invincibles är en kul grej, varken mer eller mindre. Att Arsenal vann ligan är mer än så.
Citera
2020-07-18, 00:25
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Allt går i cykler så det är inte så mycket man kan göra åt saken eller orda om. Tyvärr så kan den här cykeln blir väldigt vid och lång som den t ex blev för sen 1990. Jag tror samtidigt att Liverpool kommer ha passerat United i antal ligaguld innan United vinner igen. Det tog ju oss 26 år senast (1967-1993). Grattis till guldet och det är bra att man spelar klart säsongen.

Men fy fan för Leeds. SCUM! Hatar den klubben mest av allt.

Tack. Värmer att det kommer från en unitedsupporter! Ja, en annan väntade 30 år på en ligatitel medans man såg er vinna 13 titlar under den tiden så dåligt skick är inte united i att de kommer behöva bevittna något sådant. Ni är kanske( ) den största klubben i England, så ni kommer nog börja utmana snart, jag tror ni blir först att splitta Liverpool/City dominansen i ligan, och det kommer ske inom max 5 år.
Citera
2020-07-18, 00:26
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Såklart du inte gör, du hejar ju på Arsenal, det enda ni har är era Invincibles v2. Att inte erkänna dem vore som att ta bort alla argument varför Arsenal är en storklubb.

Det är inte så bara. En annat delikat detalj är att bucklan 03/04 lyftes på White Hart Lane. Det hände även 1971.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in