2020-07-20, 12:34
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du visar bara att du är ännu mer okunnig än vad jag först trodde, även om jag trodde att det var tekniskt omöjligt.

Att du tycker att en klubb måste vinna CL för att kallas en storklubb betyr lika mkt som en rutten liten död råtta. Saken är klar, Arsenal var allt i allt det bästa laget i Europa i åren mellan 2001-06. Vem har egentligen hävdat att the Gunners är Englands Barca? Däremot så ändrade Arsenal under AW engelsk fotboll totalt, och vi var länge det laget som spelade den finaste fotbollen i Europa.

Vad spelar det för roll hur rika Arsenal är? Hur tjänar en fotbollsklubb sina pengar på?

Arsenal är en större klubb i antal medlemmar, popularitet på världsbasis, drar in mkt mer i revenue, och säljer mkt fler supporterprylar än vad Juventus gör. Så förklara, hur kan ngn på allvar tycka att Juventus är en större klubb än vad Arsenal är?

Ingen vettig human being har hävdat att Arsenal är bra just nu, men vi är sakta men säkert på gång. Men du skrev inte du i ditt förra inlägg att Arsenal F.C. vinner FA Cupen två ggr var 20:e år?? Nu så skiter alla andra klubbar plötsigt i FA cupen? Rolig logik.

Inser du inte själv hur mkt du skämmer ut dig själv?

Bara en sektmedlem är så verklighetsfrånvänd när det kommer till supporterskap. Vet inte vad det är för sjukdom som arsenal supportrar råkar ut för att leva i en sådan förnekelse.

Herregud, klart som fan sportsliga framgångar är det som räknas när det gäller fotboll. Att arsenal är en Banterklubb, aldrig vunnit CL, inte vunnit premier League på 14år och är stenrika. Är det godkänt menar du? Det är uselt, bottenbetyg.

Varför skryter du om FA cup? Ser du real och barca fans skryta om hur många Copa del Rey titlar dom har? Ser du milan, inter och juventus skryta om hur många Copa Italia dom har? Jag orkar inte, du är fotbollsefterbliven.

Som sagt inte en jävel utanför Englands gränser bryr sig ett Jack a shit om FA cup.

Ja ur ett internationellt perspektiv skiter alla klubbar i arsenals FA cup titlar.

Det som räknas är vara bäst i England (vinna premier League) och att vinna CL.

Som sagt Englands bästa lag är Liverpool och manchester untited. Detta sett till titelskåpet, rikedom och fanbase om man slår samman allt. Men lev du vidare i din sektbubbla, blir bra så.
Citera
2020-07-20, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Bara en sektmedlem är så verklighetsfrånvänd när det kommer till supporterskap. Vet inte vad det är för sjukdom som arsenal supportrar råkar ut för att leva i en sådan förnekelse.

Herregud, klart som fan sportsliga framgångar är det som räknas när det gäller fotboll. Att arsenal är en Banterklubb, aldrig vunnit CL, inte vunnit premier League på 14år och är stenrika. Är det godkänt menar du? Det är uselt, bottenbetyg.

Varför skryter du om FA cup? Ser du real och barca fans skryta om hur många Copa del Rey titlar dom har? Ser du milan, inter och juventus skryta om hur många Copa Italia dom har? Jag orkar inte, du är fotbollsefterbliven.

Som sagt inte en jävel utanför Englands gränser bryr sig ett Jack a shit om FA cup.

Ja ur ett internationellt perspektiv skiter alla klubbar i arsenals FA cup titlar.

Som sagt Englands bästa lag är Liverpool och manchester untited. Detta sett till titelskåpet, rikedom och fanbase om man slår samman allt. Men lev du vidare i din sektbubbla, blir bra så.

Nu tog du verkligen i, bra skrivet. Jag blir lite förundrad, vad är det som gör att just Arsenalsupportrar blir som de är? Nu menar jag inte bara våran arsenalkrigare här i tråden, utan mer över lag. Är man på semester utomlands och stöter på engelsmän så är det mer regel än undantag att en arsenalsupporter ska börja snacka om invincibles hit och dit och att man nästan vann champions league. Varför ens prata om något man "nästan" gjorde. Man City vann "nästan" FA-Cupen 2013 när Ben Watson hoppade in och nickade in en hörna med ett fåtal minuter kvar. Wigan blev då första PL-klubb att vinna FA-cupen och åka ur PL samma säsong. Tror ni dem tjatade om att de "nästan" vann FA-cupen OCH hängde kvar i PL samma år? Nej, jag undrar jag...
Citera
2020-07-20, 13:16
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
ok boomer. Ja arsenal hade tur att göra mål på sina få chanser. Arsenal hade tur att city inte gjorde mål på alla anfall de hade. Skillnad på bollinnehav och bollinnehav noob.

// PoK

Och Ingemar Stenmark hade tur som vann så många världscuptävlingar.
Citera
2020-07-20, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio

Jag håller på Liverpool och jag håller såklart med dig men jag respekterar Arsenal och även United för det som de åstadkommit, i Uniteds fall är det ju till stor del SAF förtjänst. Alla klubbar strävar ju efter att bli bäst men vissa lags supportrar vägrar hylla sina motståndare för att de just är bäst, det tycker jag är tråkigt, man måste kunna hylla sina värsta fiender också även om det tar emot.

Jag är även som du Laziosupporter och även om detta är en tråd för Engelsk fotboll så måste jag kunna hylla Juventus och andra lag när dom är bättre än vad mitt eget lag är. Att kunna hylla sina motståndare och fiender är en bra egenskap något som vissa Arsenalsupporters inte klarar av. Är det så svårt att erkänna att Liverpool är bäst i England just nu?
Citera
2020-07-20, 18:24
Medlem
Har Premier League meddelat när säsong 20/21 är tänkt att dra igång?
Citera
2020-07-20, 18:26
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777
Och Ingemar Stenmark hade tur som vann så många världscuptävlingar.
"Jag vet ingenting om tur. Bara att ju mer jag tränar desto mer tur har jag."
- Ingemar Stenmark

Man skapar sin egen tur. Lag som blir framgångsrika blir det av en anledning. Samma gäller åt andra hållet. Vinner du ingenting så finns det en anledning till det.
Citera
2020-07-20, 18:57
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Nu tog du verkligen i, bra skrivet. Jag blir lite förundrad, vad är det som gör att just Arsenalsupportrar blir som de är? Nu menar jag inte bara våran arsenalkrigare här i tråden, utan mer över lag. Är man på semester utomlands och stöter på engelsmän så är det mer regel än undantag att en arsenalsupporter ska börja snacka om invincibles hit och dit och att man nästan vann champions league. Varför ens prata om något man "nästan" gjorde. Man City vann "nästan" FA-Cupen 2013 när Ben Watson hoppade in och nickade in en hörna med ett fåtal minuter kvar. Wigan blev då första PL-klubb att vinna FA-cupen och åka ur PL samma säsong. Tror ni dem tjatade om att de "nästan" vann FA-cupen OCH hängde kvar i PL samma år? Nej, jag undrar jag...

Jag är enig. Läser ofta i denna tråden om att arsenal nästan vann. Borde, nästan och otur är tre återkommande ord från deras supportrar. Det finns inga andra eller tredje platser som räknas i fotboll eller att spela fin fotboll och aldrig eller sällan vinna något av dignitet.

juventus har varit i 9st CL finaler och förlorat 7 av dom; "Nästan, borde och otur" som sagt. Ingen räknar förlorare bland de bästa utan det är tunga titlar som räknas, allt eller inget.

Antagligen för att arsenal aldrig vunnit den största turneringen för klubblag CL, så får dom mindervärdeskomplex och har sin gulliga FA cup som substitut för sitt misslyckande som klubb. Är ju därför dom tjatar om rekord hit och dit men så fort man nämner CL så blir det kortslutning och taggarna är framme direkt.
Citera
2020-07-20, 19:07
Medlem
paplinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Har Premier League meddelat när säsong 20/21 är tänkt att dra igång?

12-13 september beräknas den dra igång.
Citera
2020-07-20, 19:20
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Oles supertaktik att vänta in en straff eller misstag från chelsea spelare gick inte hem denna gång. Kanske något för norrmannen att fundera över under sommaren att försöka sätta ett eget spel istället för att parkera buss och hoppas på misstag från motståndarna. Om han nu ens har kunskapen för det. Ny titellös säsong och som bäst fyra, förhoppningsvis femma. Intressant och se hur länga united komme fortsätta blunda för misstaget att ge norrmannen en förlängning. Harry för 80 miljoner pund. Ja herrejävlar.

För chelsea ser det intressantare ut. Skulle lamps kunna avsluta säsongen med fa cup seger och en CL plats är det ett mycket bra arbete med flera unga egna spelare och utan hazard.
Citera
2020-07-20, 19:21
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Alla lag har fans som alltid ska hävda att just deras lag är störst, bäst och vackrast. Alla lag har också vettiga fans. Vilka som syns mest varierar. De kaxiga är roligare att "trycka ned" och de vettigare är lättare att gratulera eller berömma när de eller deras klubb förtjänar det. Sedan finns det de som bara vill ha uppmärksamhet.

Låt oss nu klargöra något.
Arsenal är en av Englands största klubbar. Troligtvis också i världen. Åtminstone sett till popularitet.
Men de är inte i närheten av vad de var för 15 år sedan.
Jämför inte FA-cupen med cuper i andra länder. Det är ligacupen i så fall.
Samtidigt ska FA-cupen inte heller överskattas. Är på inget sätt i samma nivå som ligavinst eller CL-vinst.
Citera
2020-07-20, 19:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
"Pep Guardiola has spent £466m in transfer fees at Man City.... just on defenders"
OK. Men hade Maguire varit tex svensk så hade han kostat 25-30m, och inte 83m.
Citera
2020-07-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paplinka
12-13 september beräknas den dra igång.

OK tack.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Oles supertaktik att vänta in en straff eller misstag från chelsea spelare gick inte hem denna gång. Kanske något för norrmannen att fundera över under sommaren att försöka sätta ett eget spel istället för att parkera buss och hoppas på misstag från motståndarna. Om han nu ens har kunskapen för det.

Förmodligen inte. Solskjaer har visserligen fått lite kläm på sitt United men ärligt talat tror jag mycket är tack vare Ferguson. Jag tror att han har tagit hur mycket tips och input som helst från Fergie. Han har många gånger sett jävligt lost ut och har garanterat fått stöttning av den gamla gubben.
Ole Gunnar är ingen världscoach ala Guardiola eller Klopp – det säger ju sig självt. De kommer från väsensskilda fotbollsmiljöer och filosofier, och tränat på högsta nivå i många år. Men även en trasig klocka går rätt två gånger om dagen så det är klart att OGS kan slå managers på högsta taktiska nivå. Men hans grundtaktik i United tror i alla fall jag inte är särskilt avancerad. Långbollar på kontring från backar/mittfält till missilerna längst fram.

Lampards spelstil och bygge i Chelsea däremot ser väldigt spännande ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in