2020-07-17, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag respekterar mig själv för mycket för att försöka bry mig om detta.
Ajo tills ditt favoritplock försvinner då jvlar brinner det! Då finns inga PK kärringar kvar sen.
Citera
2020-07-17, 19:35
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanbamse
Nogger är en kränkning mot svarta och 88 är en anspelning på en samlagsställning som vissa med "alternativ" sexualitet gärna utför (ni får tänka själva).

Du ska nog sluta tänka själv. Låt andra tänka åt dig. Nogger fick sitt namn för det är ett överdrag av nougat.

88:an fick sitt namn eftersom det var den 88:e glassen som bolaget tog fram.

Så jävla oskyldigt är det.
Citera
2020-07-17, 19:56
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ett namnbyte på samtliga glassar är på sin plats. Jag föreslår "Glass" följt av ett nummer, t.ex. Glass #5 eller Glass #12. Glasspapprerna ska endast få ha en fräsig kulör, t.ex. grön eller blå.
Citera
2020-07-17, 20:04
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ett namnbyte på samtliga glassar är på sin plats. Jag föreslår "Glass" följt av ett nummer, t.ex. Glass #5 eller Glass #12. Glasspapprerna ska endast få ha en fräsig kulör, t.ex. grön eller blå.

Jag där är nog där vi måste hamna till slut. Just glassnamn verkar ha en tendens att ge rasistiska associationer.
Citera
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Det är kränkande mot miljöpartister respektive smurfar!
Citera
Medlem
Horribelt om de ger efter för toktantans utspel. Extremt apart att uppfatta omslaget som kränkande. Möjligen upphovsrättkränkande då det är en ren kopia på Disneys Little Hiawatha (som i sin tur var just en komisk förbarnsling av en fiktiv stor indiankrigare).
Citera
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Sitting Bull var ingen stereotyp. Det vore rasistiskt att döpa om glassen.
Citera
2020-07-17, 20:09
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datten123
Ajo tills ditt favoritplock försvinner då jvlar brinner det! Då finns inga PK kärringar kvar sen.
Hahaha! Lite sant är det allt, tar de bort mitt favoritgodis på någon bullshit pk-anledning så får det nog fan bli att ta till det Svenska massförstörelsevapnet "Arg insändare" till någon lokalblaska...
Citera
Medlem
Fridfullts avatar
Det säger en hel del om den politiska samtiden när företagslogotyper och vattenskoterkörning tycks ligga överst på dagordningen. Måhända är det ett sätt att rikta uppmärksamheten bort från de verkliga problem man aldrig lyckas lösa.
Citera
Medlem
Vobblers avatar
Frågan är om vinet "Tre Apor" klarar sig nu när de svingar vilt. En apa på boxen kan ju ses som rasistiskt.
Citera
2020-07-17, 20:16
Medlem
C.B.G.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Den här kvinna bli kränkt av glassen :

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/triumfglassen-sitting-bull-kritiseras-det-ar-skamligt

Att det tog henne så lång tid att bli upprörd. Typisk bandwagonjumper.

Hon ser för övrigt väldigt vit ut för att vara indian, komplett med blå ögon och västsvensk (?) dialekt. Jag får litet Elizabeth Warren-vibbar av henne.
Citera
2020-07-17, 20:19
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fear2be
Det här är så sjukt kontraproduktivt. Inte nog med att indianer som folkgrupp och kultur har blivit nästintill utraderade. Det som är kvar, namnet, ska också bort. Då har man städat bort precis allt från den folkgruppen så att den kan försvinna helt. Städa bort allt som står ut så att alla kan vara lika.

Ofta har folkgrupper använts i positiv bemärkelse och man har romantiserat gruppen. Se bara på de dyra båtarna som har benämnts Gypsy. Det finns nog väldigt få romer som har haft råd att köpa den båten men säljargumentet är fri som en "Gypsy". Samma sak med låten Apache av The Shadows som romantiserar kring Apache indianerna. Fotbollslag som har namn som associerar till indianer är ett utmärkt exempel på lokalpatriotism och inkludering av folkgrupper där man är stolt och hyllar den ursprungliga kulturen.

Inte för att vi har så många indianer i Sverige men nog kan man få romantisera kring historiskt betydelsefulla personer genom att låta deras namn leva vidare genom en glass?

Du har helt rätt.
Kulturmarxister, globalister, vänsterliberaler är vår tids misstag i evolutionen. De kan inte ta in orsak och verkan.
Kontraproduktivitet i sitt esse.
Man jobbar för "mångfald"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in