Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
Undrar hur det kommer att gå för den äldre av barnen? Var kommer han att hamna för han kommer väl inte att kunna bo med R? Hur kommer han att bli som vuxen efter allt detta, att veta att föräldrarna upprepat misshandlat psykiskt/fysiskt sin lillasyster och sedermera dödade henne? Verkar inte finnas några andra släktingar som kan ta hand om honom, lider verkligen med denna grabb
Citat:
Ursprungligen postat av
Merrybum
Jag tyckte det var synd att han och lillebror inte fick placeras på samma familjehem. De hade en god relation står det tidigt i Fup. Han bad om någon snuttefilt till lillebror. De hade nog verkligen behövt varandra efter det de varit med om. Stackarn, blev placerad på ett hvb-hem. Där finns bara personal och det är inte lika mycket på riktigt som i ett hem. Det tycker jag var okänsligt av kommunen och jag hoppas att de blir placerade tillsammans i framtiden. Killen kan ju inte växa upp på på ett hvb. Man måste väl tänka familjehem.
Att det skulle finnas någon i nätverket är jag dock mycket tveksam till.
Hamnar A på HVB-hem tror jag det är kört för honom.
Familjehem med kärlek och vänner behövs.
Han uttrycker en önskan att få bo hos sin farbror (Patriks bror) vet inte om det är möjligt.
Han behöver kärlek och trygghet. Han verkar ju vettig och omtänksam.
S är så liten och verkar ha fått kärlek och närhet så anknytningen är nog inte helt fucked up där.
Iom att han är så liten blir det nog bra om han kommer till ett familjehem och får stanna där resten av sitt liv.
Försöker någon myndighet flytta på honom i framtiden skall de ha diarre för all framtid.
Barnen skall ha ro nu.