Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-01, 14:18
  #6301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
FORTSÄTTNING:











Usch det här är så sjukt mörkt. Och jag är jätte besviken på svaren.
Inte på att det inte är dem svar man vill höra utan för att dem innehåller mer "Vet inte, det är svårt att avgöra, det är svårt att veta, vi vet inte exakt"
Dem vet ju ingenting.. Hur kan ett barn få så mycket blåmärken, tappa så mycket hår, tappa så mycket vikt, ha en stukad handled med mer blåmärken, ha ryggen full med blåmärken, få ett slag i huvudet så kraftigt att man avlider utan att man kan avgöra hur. Ingenting kan dem avgöra HUR dem här uppstod

Är det så svårt? Trodde att allting gick att avläsa för allting ger olika märken och utslag...

Håller med! Vilka skevt ”expertutlåtande”.
Citera
2020-06-01, 14:18
  #6302
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
FORTSÄTTNING:











Usch det här är så sjukt mörkt. Och jag är jätte besviken på svaren.
Inte på att det inte är dem svar man vill höra utan för att dem innehåller mer "Vet inte, det är svårt att avgöra, det är svårt att veta, vi vet inte exakt"
Dem vet ju ingenting.. Hur kan ett barn få så mycket blåmärken, tappa så mycket hår, tappa så mycket vikt, ha en stukad handled med mer blåmärken, ha ryggen full med blåmärken, få ett slag i huvudet så kraftigt att man avlider utan att man kan avgöra hur. Ingenting kan dem avgöra HUR dem här uppstod

Är det så svårt? Trodde att allting gick att avläsa för allting ger olika märken och utslag...
Oehme kommer förstås vrida och vända på allt detta. Hur funkar det får rätten tillgång till alla protokoll och intyg från rättsläkare eller är det bara det sagda i salen som gäller?
Citera
2020-06-01, 14:25
  #6303
Medlem
Pannknackarns avatar
Rimligen borde flickans kropp varit avliden INNAN torsdagen iom vittnesuppgifter från den äldsta pojken. En kropp på 100 kg kan ju inte visa likstelet före en kropp på 10-15 kg, ja ni fattar vart jag vill komma.. En fluga o en elefant. Alltså sätt dit den där vidriga ansvarslösa personen. Hon har under minst 6 års tid haft uppbackning (styrning) från en person som varit mer kraftfull än henne för han har varit hotfull, hon har fött hans barn som värsta tjackhoran samtidigt som han fått droger så hon inte behövt "känna" den jävulen.

Ska staten styras av sånt här skit? Okej, då gör vi såhär. ALLA knarkare avsäger sig ansvaret så drar vi fram dom som agerar pitbulls så kan ju dom ta över.

Ärligt 🤢
__________________
Senast redigerad av Pannknackarn 2020-06-01 kl. 14:28.
Citera
2020-06-01, 14:30
  #6304
Medlem
rikkkes avatar
Angående missG:
Vad tror ni andra att syftet med hennes inlägg var (riktar mig främst till er som har anat ett visst samband)
Var det för att ta reda på vilka som stöttade R och vilka som var emot? Genom att vilja veta så mycket om bröderna till P, var det för att se om någon av dom eller några bekanta till dom skulle skriva i tråden och avslöja något?
Citera
2020-06-01, 14:31
  #6305
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
FORTSÄTTNING:
Usch det här är så sjukt mörkt. Och jag är jätte besviken på svaren.
Inte på att det inte är dem svar man vill höra utan för att dem innehåller mer "Vet inte, det är svårt att avgöra, det är svårt att veta, vi vet inte exakt"
Dem vet ju ingenting.. Hur kan ett barn få så mycket blåmärken, tappa så mycket hår, tappa så mycket vikt, ha en stukad handled med mer blåmärken, ha ryggen full med blåmärken, få ett slag i huvudet så kraftigt att man avlider utan att man kan avgöra hur. Ingenting kan dem avgöra HUR dem här uppstod

Är det så svårt? Trodde att allting gick att avläsa för allting ger olika märken och utslag...


"Om man larmat sjukvårdspersonal när skadorna uppkom?", undrar åklagaren.

"Min bedömning är att hon haft förhållandevis goda chanser att överleva."


Jag tycker det hela är solklart. R är medskyldig till sin dotters död genom att inte se till att larma 112. Vilken/vilka anledningar och skäl hon än uppger och försöker gömma sig bakom!
Citera
2020-06-01, 14:32
  #6306
Medlem
Fortsättning:

Citat:
Oehme undrar om tecken på hlr. Wernvik säger att det finns diskreta tecken bestående av bland annat hudavskrapningar vid munnen och blödning vid bröstkorgen.


Oehme frågar om hur lång tid det tagit från huvudskadan till dödstillfället. Wernvik uppger att det kan vara ungefär någonstans mellan tre till tolv timmar. Vidare undrar Oehme om Esmeralda kan ha varit vaken efter huvudskadan. Wernvik säger att Esmeralda sannolikt varit medvetslös men det är svårt att svara på.



Skadan på huvudet kan ha orsakats av en halkskada i badkaret, säger Wernvik på fråga om huvudskadan från Oehme.



Oehme undrar vid vilken tidpunkt efter fallet som Esmeralda kräkts. Wernvik säger att det är svårt att säga. Hon kan inte heller säga om kräkningarna beror på fallet eller att hon fått i sig substanser.



Oehme frågar om preparaten i flickans kropp. Han berättar att pappan i förhör har sagt att Esmeralda har krampat efter fallet. Oehme frågar därpå om något av preparaten i Esmeraldas kropp fungerar som kramplösande.

"Ja, ett preparat har kramplösande substans i sig", svarar Wernvik.



Per Oehme ställer frågor om det faktum att Esmeralda haft chans att överleva om hon fått sjukvård snabbt. Han undrar vilket tidsperspektiv man pratar om här. Wernvik säger att ju snabbare efter fallskadan hon fått vård desto bättre.


Oehme frågar om de blåmärken Esmeralda hade på kroppen och hur de uppkommit. Wernvik säger att vissa blåmärken troligtvis inte uppstått vid lek och dylikt då de sitter på så speciella ställen.

Oehme frågar om specifika skador på Esmeraldas kropp och hur de kan ha uppkommit och vid vilka tidpunkter.


Nu blir det tio minuters paus. Oehme undrar om rättsläkaren kan vara kvar i fall flera frågor skulle dyka upp. Hon svarar ja.




SVT:
Citat:
Rättsläkaren säger att hon inte funnit några fynd som direkt talar för att hon drunknat.

Rättsläkaren kan inte säga när flickan ska ha fått i sig substanser. Beskriver det som det motsatta man borde stoppa i någon som utsatts för trauma mot huvudet.


Kan inte släppa det här med handleden som inte jag har läst om tidigare?
Tänk om våldet var så utdraget att dem tog tag i henne kraftig i handleden för att slita in henne i rummet och då skadades hon svårt? Hon hade sedan ont och deras aggresivitet urartades av att hon inte ville vara tyst och då stoppade massa blandningar i henne som sedan gjorde att hon blev helt väck..

Att hon inte kunde sova och ville bada stödjs ju inte heller. Hade hon så mycket blandning av lugnande hade barnet sovit?



En sak som jag är lite fundersam över, varför rapporterar ingen av dem exakt vilka droger hon hade i sig? Är inte det lite att undanhålla sanningen och bevis?
Det är en sak om det är grafiska saker som kroppen men drogerna? :s
__________________
Senast redigerad av Citra 2020-06-01 kl. 14:39.
Citera
2020-06-01, 14:40
  #6307
Medlem
Citat:
Hur reagerade mamman när läkaren sa att Esmeralda hade överlevt om hon hade fått vård?

M
Hon reagerade inte något speciellt på just den kommentaren.


Förlåt men va? Hade någon suttit och sagt så om min dotter hade jag börjat stor tjuta.. speciellt om man har ångest?
Citera
2020-06-01, 14:41
  #6308
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pannknackarn
(...)
Inte ens när hennes eget barn blir utsatt för sinnessjuk vanvård gör hon nåt vettigt. Hon har släppt allt ansvar. Tur för honom att han e död - den svaga jäveln. Hon är en ansvarslös fästing som behöver bli matad med medicin o annat skit för o ens överleva o han va nåt jävla narcissistiskt till värddjur. Soc i andra myndigheter gick på hela storyn.

Han har slagit ingen så hon börjat krampa!!
Sen försökt dra upp massa piller ur henne med slang för o inte torskar för att slippa straff för han trodde att det fanns en chans att hon skulle överleva.. Han försökte sudda ut bevis o hon de jävla aset drar i sig massa droger för o komma undan från hela situationen. Hon har varit medveten hela tiden. Om inte rättssystemet dömer henne till fängelse o soc o flickans advokat döms för att dom varit värdelösa i sin roll så fortsätter jag tvivla på samhället.

Fy faan säger jag bara. FUCK STATEN..!!! (bl.a)

Korrekt. Helt korrekt. Finns t o m svart på vitt i FUP.
Citera
2020-06-01, 14:46
  #6309
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikkke
Angående missG:
Vad tror ni andra att syftet med hennes inlägg var (riktar mig främst till er som har anat ett visst samband)
Var det för att ta reda på vilka som stöttade R och vilka som var emot? Genom att vilja veta så mycket om bröderna till P, var det för att se om någon av dom eller några bekanta till dom skulle skriva i tråden och avslöja något?

Säkert för att kunna få reda på någon slags information. Manipulera oss som läser här typ.
Citera
2020-06-01, 14:55
  #6310
Medlem
Alltså vad försöker R slingra sig för ang narkotikabrotten.

Hon har ju redan erkänt i förhör att hon köpt alprazolam av en tjejkompis för att hennes utskrivna inte räckte till?
Så jo, hon borde ju veterligen veta om att det finns olagliga substanser MER än subtex i lägenheten, samt köpt substanser själv "utan" P.

Även om jag är övertygad om att hon givetvis både köpt och varit fullmedveten. De har väl suttit tillsammans och planerat inköp. Haha va fan de vore patetiskt att tro och påstå annat..
Citera
2020-06-01, 15:02
  #6311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Förlåt men va? Hade någon suttit och sagt så om min dotter hade jag börjat stor tjuta.. speciellt om man har ångest?

Ja men lite så..
Citera
2020-06-01, 15:03
  #6312
Medlem
Finns det något i FUP:n som vittnar om att hon blivit misshandlad tidigare? Tänker vittnesmål från syskon eller liknande? Dessa blåmärken verkar ju enligt rättsläkaren inte vara från lek.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback