Citat:
Jamen, om du läser ordentligt, ser du att det handlar om att visa att Snoris lägger ut felaktig information om skoavtrycken. Snoris vill påskina att SD inte är mördaren, eftersom det inte finns spår av honom på brottsplatsen. Det låter han påskina ofta, och inte sällan genom att vrida på sanningen lite.
Ett exempel från idag, är att Lena med all sannolikhet har försvarat sig (" Att inte Lena gjort kraftigt motstånd är osannolikt.")
Det är tvärtom, det finns inget som tyder på att hon har försvarat sig, särskilt inte med kraftigt motstånd! Hennes skador visar på att det handlar om att hon har angripits plötsligt, blivit omkullsparkad eller omkullslagen. Hon har kraftiga skador på huvudet, vilket hon har försökt att skydda med händerna som har flera frakturer.
Den gröna tröjan visar med all tydlighet detta genom att hennes ärmar är helt dränkta i blod. Det finns inget nagelavskrap under naglarna.
Jag återkommer vid senare tillfälle med att motbevisa Snoris om detta.
"Att inte SD kunnat bindas till BP med den hantering av kroppen som förekommit bör mana till eftertanke. Att inte någon ALLS lämnat spår på BP borde mana till ännu mer eftertanke.
Det fanns skospår ( bla, på Lenas kläder) 19 par av SD skor har undersökts utan att kunna matchas med skospåren."
https://www.flashback.org/sp72273963
Med mina inlägg visar jag att det inte var 19 par skor, utan 8 varav minst ett par inte är SDs, kanske två par.
Och att forensikern på NFC inte säger att skorna inte kunde matchas till SDs skor.
Det är stor skillnad på att säga att det inte gick att få ut tillräcklig information om det var från skor eller annat och att det därför inte gick att jämföra med skoavtryck på skorna.
SDs skor har INTE matchats mot skospåren, eftersom det inte gick att göra det.
Det finns inte spår efter någon annan än SD på brottsplatsen.
Ett exempel från idag, är att Lena med all sannolikhet har försvarat sig (" Att inte Lena gjort kraftigt motstånd är osannolikt.")
Det är tvärtom, det finns inget som tyder på att hon har försvarat sig, särskilt inte med kraftigt motstånd! Hennes skador visar på att det handlar om att hon har angripits plötsligt, blivit omkullsparkad eller omkullslagen. Hon har kraftiga skador på huvudet, vilket hon har försökt att skydda med händerna som har flera frakturer.
Den gröna tröjan visar med all tydlighet detta genom att hennes ärmar är helt dränkta i blod. Det finns inget nagelavskrap under naglarna.
Jag återkommer vid senare tillfälle med att motbevisa Snoris om detta.
"Att inte SD kunnat bindas till BP med den hantering av kroppen som förekommit bör mana till eftertanke. Att inte någon ALLS lämnat spår på BP borde mana till ännu mer eftertanke.
Det fanns skospår ( bla, på Lenas kläder) 19 par av SD skor har undersökts utan att kunna matchas med skospåren."
https://www.flashback.org/sp72273963
Med mina inlägg visar jag att det inte var 19 par skor, utan 8 varav minst ett par inte är SDs, kanske två par.
Och att forensikern på NFC inte säger att skorna inte kunde matchas till SDs skor.
Det är stor skillnad på att säga att det inte gick att få ut tillräcklig information om det var från skor eller annat och att det därför inte gick att jämföra med skoavtryck på skorna.
SDs skor har INTE matchats mot skospåren, eftersom det inte gick att göra det.
Det finns inte spår efter någon annan än SD på brottsplatsen.
Citat:
Det finns inte spår efter någon annan än SD på brottsplatsen
Citat:
...genom att vrida på sanningen lite.
Vem är det som vrider på sanningen här?
Det finns inga spår efter SD på brottsplatsen,
ska det väl stå?
Och det kan finnas spår efter någon annan än
SD om det är från en nära anhörig.
Hur förklarar du tjatet om SDs sår på benet om
LW inte försvarade sig?
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-16 kl. 18:28.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-07-16 kl. 18:28.