2020-07-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Bonusmamma mannen de den man lever för haha

Bonusen gör stor skillnad
2020-07-16, 15:42
Medlem
Antar att det är idiotiskt att använda Revolut nu om man inte vill skatta på sina pengarna man får in?
Med tanke på att de fått deras "European Banking License"?

Nu lär ju även skatteverket komma efter oss, hoppas ni sparat lite pengar ni tjänat så ni kan betala skatten på 50%(?).

Om nu inte jag är helt ute och cyklar med vad European Banking License innebär.
Senast redigerad av xns 2020-07-16 kl. 15:51.
2020-07-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Antar att det är idiotiskt att använda Revolut nu om man inte vill skatta på sina pengarna man får in?
Med tanke på att de fått deras "European Banking License"?

Nu lär ju även skatteverket komma efter oss, hoppas ni sparat lite pengar ni tjänat så ni kan betala skatten på 50%(?).

Om nu inte jag är helt ute och cyklar med vad European Banking License innebär.

Använder inte Revolut själv, men ett European Banking Licence har de väl haft sen 2018? De skaffade det som förberedelse inför Brexit tror jag, men att de inte använt det än. Men det kanske ändrats nu då eller?
2020-07-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Använder inte Revolut själv, men ett European Banking Licence har de väl haft sen 2018? De skaffade det som förberedelse inför Brexit tror jag, men att de inte använt det än. Men det kanske ändrats nu då eller?

Har de? Fick höra av en vän att de fick det för tre dagar sedan. Men då kanske det är lugnt?
2020-07-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xns
Har de? Fick höra av en vän att de fick det för tre dagar sedan. Men då kanske det är lugnt?

Ja, jag sökte på det nu. Ser inga nyheter om det senaste tiden i alla fall. Bara att de fick det 2018 och körde det i Litauen på test 2019, men står även att de planerar att rulla ut det i fler länder under 2020. Så kanske är något på gång då? Men hittade ingen info om det i alla fall. När de ändrar lär de informera om det så borde vara lugnt nu.

Därför bra med Bitsafe och de här mindre aktörerna, de har ju inga sådana stora ambitioner som Revolut har i alla fall

Edit:
https://blog.revolut.com/we-got-a-banking-licence/
https://blog.revolut.com/business-what-makes-us-different-from-a-bank-and-what-that-means-for-your-business/
Senast redigerad av Ictura 2020-07-16 kl. 16:16.
2020-07-16, 16:19
Medlem
Skatteverket har inte resurser till att granska allt möjligt. Det finns alltid en risk, men den är nog ganska liten. Jag vet flera som kört detta till svensk bank i över ett år och inte åkt dit. Men det är väl inte det smartaste dock.
2020-07-16, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Skatteverket har inte resurser till att granska allt möjligt. Det finns alltid en risk, men den är nog ganska liten. Jag vet flera som kört detta till svensk bank i över ett år och inte åkt dit. Men det är väl inte det smartaste dock.

Precis, så är det ju också. De flesta regler om KYC och rapportering mellan banker är väl främst för att förhindra penningtvätt och terrorfinansiering. Våra ynka ören är det nog ingen som lägger något större detektivarbete på.
2020-07-16, 16:28
Medlem
Mannen jag knullar dom här korrektionerna, horungar ska ändra på minsta skiten jag skriver. Dom kan lika gärna skriva åt mig asså
2020-07-16, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrtenGrabb163
Bonusmamma mannen de den man lever för haha

Nu kom bonusen
2020-07-16, 17:17
Medlem
Massor med bonusar och "bara" 120 tecken per meddelanden! Nu får man se till att skriva mycket denna vecka.
2020-07-16, 17:27
Medlem
Biggedys avatar
Vem e denna luffare Ann-Sofie på coachavdelningen, hela tiden walla ska ha in mig på coach rummet o säga att jag ej ska loggish fitthår och favoritfärger.. Helt kefft cok ful brud ann Sofie gachba walla woo..

Woo alltid samma skit shiiiiet
2020-07-16, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Nu kom bonusen
Sweet som fan, plus 120 tecken som man har kört en månad

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem