Citat:
Ursprungligen postat av
andersaanderssona
De hävdar samma som Ölvebro. En uppenbar lögn bland okunniga. Eller bland de som vill blanda bort korten.
Ulla i GS kom in med sina uppgifter före det förekom önskemål om att få vittnesmål om WT. Dessutom ytterligare ett som jag inte får fram i minnet just nu.
Ja de fortsätter ljuga.
Jag börjar allvarligt fundera på hur det här egentligen gått till.
Exempel: TP säger väl att han jobbat med SE i typ 12 år?
Men 2016 kom ju Lars Larssons bok om SE och det var då allt satte igång.
Året därpå började KP prata om lösning och vi vet nu att TP sedan dess eller kanske ännu tidigare spelat en mycket aktiv roll i utredningen.
Vi ska veta att TP inte alls är någon etablerad grävande journalist. Han kommer från ett helt annat håll.
Sedan 2017 starkt uppbackad av de bland journalister hyllade grävarna på Filter och av den mest hyllade och erfarna grävaren av dem alla- Nils Hanson på Uppdrag Granskning.
Allt för att bygga trovärdighet.
TP som sagt i nära samarbete med PU och KP.
Och i samarbete med Expressen.
Tack vare 10 juni i tråden vet vi att TP även har en stark bundsförvant på Veckans brott.
Enligt mig stinker det riggad utredning lång väg. Mycket skickligare än då Ölvebro tafflade på med CP.
När sedan hela den samlade expertisen på Palmemordet går i taket och fakta läggs på bordet tycks KP/TP ha en PR-strategi även för det vilket vi ser i alla hopplösa fake news-debatter lite varstans.
Nej, det här är riggat med KP som general. Jag tror inte TP jobbat med SE i 12 år. Jag tror han kopplades in när det behövdes en oförarglig skyltdocka som skulle mörka riggen.