Citat:
Ursprungligen postat av
Davy
Uppenbart att Expressen jobbar övertid för att cementera SE som GM.
Hur ser CP, CA och VG:s schema ut i januari och februari? Man kan väl anta att de också strukit omkring i city väldigt många sena kvällar. Men det tar man inte upp.
Man skulle ju kunna använda KP:s bevisföringstaktik och vända på det. Hur kommer det sig att OP hade kvällsmöten när SE jobbade över? ...(sarkasm)
Det är så svaga indicier KP framför att det är lägre nivå än åtalet mot CP.
I det fallet pekade i varje fall LP ut CP som GM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Barkarrow
Som statsminister var nog OP borta de flesta kvällar så det säger inte så mycket tycker jag.
För att få någon styrfart i detta samband bör man se över hur Skandiamannen arbetat över under ett längre tidsspann.
Brukade Skandiamannen arbeta över?
Brukade OP jobba över. KP har inte funnit några bevis för att Skandiamannen var delaktig i någon konspiration öht.
Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fast i det ögonblick man har de tekniska svaren är han inte längre skäligen misstänkt.
Nej, bara väldigt tunna teorier, ingen teknisk bevisning.
Inga vittnen som pekar ut Skandiamannen.
Bara att han betett sig "annorlunda".
Vilket har en naturlig förklaring.
Skandiamannen fick bekräftelse och upplevde spänning.
Det är inget onormalt över att man påverkas av att ha upplevt något exceptionellt som ett statsminister.
De flesta av oss vill framställa oss som duktigare och mer betydelsefulla än vad vi är.
Skandiamannen ville ge intrycket av att ha varit en hjälte på mordplatsen för att stärka sin självbild. Inget ovanligt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Inte när undersökningar och förhör gav BOM.
Ja det publicerar inte Expressen.
Att skjutprov, DNA-prov och att man med ljus och lykta sökt efter att Skandiamannen hade kontakt eller samarbetade med någon eller några som kan ha haft planer på att lönnmörda statsministern.
Citat:
Ursprungligen postat av
Headon
Skräpartikel enligt mig. SE jobbade ju tydligen över ganska ofta och nu har de hittat två datum där även OP gjorde det.
Knappt ens värt att nämna som indicium.
Nej, lika starkt som att båda var arbetsnarkomaner.
Jag lider med Skandiamannens anhöriga som tvingas utsättas för att den vän de känt nu pekas ut som en mördare av Sveriges statsminister med så vaga bevis.