Tack allihopa att ni här i tråden står ut med stollar som mig. Jag beundrar er att ni håller så god ton jämfört med mer "etablerade" och större trådar i ämnet, där någon som vågar tro något plattas till ganska snabbt. Jag tycker vi har lyckats hålla en bättre och mer tolerant ton här i tråden, vilket jag tycker hedrar oss.
Tänk på att mycket jag skriver är lite "kreativt", men om vi inte orkar vända och vrida på den byk vi lämnats med kanske sanningen aldrig kommer fram?
Jag vill tacka TS, Kato85, också då han kan vara den mest balanserade i tråden. Hur skulle vi ens tro att vi plötsligt skulle veta, på två decimaler när, i kvadratkilometer hur stor Vedasjön är utan Kato85s medverkan i tråden?
Jag har fått PM från "andra" (jag vill alltid låtsas som om jag har andra kompisar än Mollgan!) som hintar lite om att min "flair" för LZJ kan vara lite felaktig. Spångafruns citat "han som sköt sig" kan syfta på en annan "Christer"! Jag tänker vidimera detta själv. Men jag kan säga att källan känns ganska solid.
Jag vill dock "kontra" med följande citat ur (glöm inte att han är "privatspanare" och inte åklagare!) Sven Anérs till stora delar habila verk i salig åminnelse. Palmenytt:
http://runeberg.org/palmenytt/1998/0098.html
B: För Säpo var alltså Anders Larsson en känd person. Och nu kom han med sina varningsbrev till Rosenbad.
LB: ”Olof Palme död, skjuten med en direkt dödande kula.” Så stod det på papperen som han lämnade in. Och det här var åtta dagar före mordet.
Uppgiften om att Olof Palmes liv kunde vara i fara hade Anders Larsson fått här, i ett litet antikvariat på Kungsholmen i Stockholm. Innehavaren av det här antikvariatet hette då Bo Ståhl. Han och Anders Larsson var goda vänner. Bo Ståhl hade breda kontakter inom extremhögern, och han hade också bekanta inom säkerhetspolisen. Och det var från Säpo han sade sig ha fått tipset om att man kände till att Olof Palme skulle dödas före den planerade resan till Moskva senare på våren.
Vad gjorde då utredarna med det här tipset? Ingenting. I dag är både Anders Larsson och Bo Ståhl döda.
(..........borttaget, vem vill bryta mot reglerna om upphovsrätt? Klicka på länken och läs själva!)
LB: Fram till hösten 1985, några månader innan Olof Palme mördades, fick Alf Enerström upprepade besök av för honom okända män. Först polacker, men sen svenskar, som ville ha hjälp att röja Olof Palme ur vägen.
(.........tagit bor. Upphovsrätten!)
LB: Och vad förespråkade de? Vad var det de ville de göra?
AE: De förespråkade våld. De sade det att när demokratin inte längre klarar sig så återstår bara våld.
LB: Om vi ser på de här grupperna svenskar som kom, du har ju sagt att de kom ända fram till hösten 85, vad var det för sorts...
AE: Ja, det var, det kan säga, det var lärare och poliser, militärer och präster.
LB: Hur kunde du se det?
(.........tagit bor. Upphovsrätten!)
LB: Vad ville de här människorna?
(..........tagit bor. Upphovsrätten!)
LB: Så det var alltså grupper som var inriktade på att utöva våld mot samhället, även mot Olof Palme?
AE: Ja, det gällde ju att få bort Olof Palme. Det var just därför som de kom till mig för de visste att jag var mot Palmeismen.
Spångakvinnan uppger själv att LZJ kände Bo Ståhl. Jag tycker därför att mitt allt mer svajiga korthus med LZJ inblandad i MOP inte faller helt platt. (Hoppet är det sista som lämnar en privatspanare!)
Om man låtsas som om den akademiska vapenintresserade jägarpopulationen var för liten att innefatta isbjörnsjägare som jobbade som lärare och religionshistorier med täta förbindelser med den väldig högerextrema (på den tiden) kyrkan Swedenborgskyrkan och var nära vän med Bo Ståhl innan BS plötsligt gick och dog, så är det säkert mer alarmerande än att en bridgespelande avdankad reumatisk lokal moderatpolitiker i Täby utan tillgång till vapen med mytomaniska böjelser svingar runt en handledsväska som kan se ut som ett vapenfodral!
Ibland har en blind höna rätt också. Låt oss lyssna noga på mannen med en kastrull på huvudet, hur mordet kunde vara känt för SÄPO innan det hände:
"Ja, det var, det kan säga, det var lärare och poliser, militärer och präster".
Tänk om den högerextrema Swedenborgskyrkan, lärare (LZJ), högerextrema poliser, militärer. Nu får ni dra fram "kaknäskillarnas" medlemsregister och pricka av FMV!, Prästerna och religionshistorikerna. Att en av Sveriges mest högerextrema Kyrkor åker med av bara farten är på något sätt "colatteral damage"!
Nu måste dessa "stollar" hitta en "hitman". Vad talar emot att LZJ lärt känna Bo Ståhl, föreläst om ockulta sällskap och umgåtts med folk från Swedenborgskyrkan, delat skjutbana med CA och i något genidrag fått för sig att CA är den "perfekta skytten"? CA håller redan innan Palme gör hans liv surare med en skatt på aktier på att skruva bort bordellspeglar i sin lägenhet då hans bror ska flytta in och CA ska degraderas till "förorten".
CA var hyfsat putt på Palme redan då han började skruva runt Bordellspeglar i anslutningen till mordet. Han höll ju på att flytta ut redan då Palme sköts. Omsättningsskatten på aktier kanske var droppen, men CA var redan baxad långt in i Palmehatsbåset om ni tror på min "fantasi"....
CA är pank och bitter på Palme feb 1986. De som först ingår i OPs livvaktsstyrka innan han dör, men avviker då OP ber om att få gå på bio ensam, är medlemmar i Stockholms Försvarsskytteförening och senare i HHs livvakt (Vem vet när HH måste släckas? Bäst att vara ganska nära!) En av dessa "såta gossar" talar bredvid mun på väg till en ambassad efter mordet.
"Det här löser de aldrig!" (Proletären...?)
Som "tur" är så är den person som tar hand om kulorna från mordplatsen med i samma skytteförening som de andra i Stockholms Försvarsskytteförening (någon annan var på semester).
När PUs vapentekniker (som också är medlem i skytteföreningen, men inte han som tog hand om kulorna!) ska ta hand om kulorna så tror jag att jag kom ihåg från 80-talet att man kunde köpa "apparater som slipade mindre stenar". Det såg ut som rör med "gummilimpor" i som låg och rullade på en motor i ett vattenbad med slipmedel i. Till slut blev stenarna "runda och släta". Kanske man "tumlade" kulorna i något liknande? Hur blir en kula som gått igenom en människa och slagit i en vägg och landat sju meter från offret så "sliten" utan att tumlas av en "vapentekniker" att alla chanser att identifiera den tumlade kulan försvinner? Det borde ju finnas en "omtumlande" förklaring att Vincent Lange kammade noll på mordnatten? Då höll ju kulorna på att "tumlas" hemma hos SB för att utplanteras dagen efter av andra "aktörer". De som hittade kulorna när de droppats hade inget med "tumlingen" att göra.
Här blir det dags att "hitta på myten om den tvättade kulan" och börja mumla om annat!
Vincent Lange (tror jag) fann SBs tumlande innan utplacering märkvärdig. Om en kula slår i en vägg och landar 7 meter från mordoffret borde bara en del av kulan träffat väggen. Inte 360 grader runt om. Tumlar man kulan så tappar den all bomdata utom antalet bommar!
En annan i samma skytteförening står en meter bakom HH efter mordet vid "utredningen" som livvakt och bevakar varje steg HH tar och varje ord han fäller.... Han behöver dock aldrig skrivas in i protokollen från mötena, då han bara lyssnar och "inte är närvarande" en meter bakom HH.
En annan utan utbildning eller formell kompetens i samma skytteförening sitter i "gropen" hos polisen som högsta chef på mordnatten och fördröjer larmet enligt en tjock bok med "labyrinttitel" skriven av två ordentligt noggranna finska bröder med flera minuter. Han är medlem i Stockholms Försvarskutteförening och heter Ulf H.
En ytterligare annan i Stockholms Försvarsskytteförening blir mångmiljonär på att jobba med mystiska vapenaffärer med H. Holmer som strider mot lagen om ofantlig upphandling. Patronen som hittas hemma hos honom vid husrannsakan "kommer bort". (Föreningsmedlemmen SB har hanterat denna patron). CGÖ är också otroligt väl dokumenterat högerextremist.
Allt är frid och fröjd och "high five" i Stockholms Försvarsskytteförening" efter MOP då en avrest medlem som är bosatt i Australien påminner sina vänner om gruppbilden som togs på Kaknäs med CA med mordvapen i hand innan han emigrerade borde "försvinna" ur PU. PU fiskar upp "hinten" och hittar (på) CP istället.
Sen är väl den soppa med mörkläggning när det gäller CA beställd från högre ort?
Jag tänker gräva lite i detta helt privat och se om jag kan komma längre....
Jag har svårt att gå runt CA, men så gillar jag inte heller att gå i cirklar runt het gröt.
Hittar vi en endaste en i Stockholms Försvarsskytteförening som flyttade till Australien lovar jag att skriva en fantasifull bok om Palmemordet!
Frågan för er som varken borde eller läste inlägget:
Hur kan Stockholms Försvarsskytteförening vara så inblandad före och efter MOP utan att ens ha undersökts?
SÄPO någon? Eller har ni hört om "mytomanen" SE som lämpligtvis hade en revolver i handen utan att det finns skuggan av stöd för detta, fast KP påstår det. Fan vad jag önskar att jag vore KP. Då kunde jag glömma sund logik och verklighetsförankring och sova gott på natten då han har pekat ut SE som GM mot bättre vetande!
Tyvärr vaknar jag varje morgon och måste evaluera annat än bara KPs debila påhitt. Jag stannar på "verklighetens sida" så kan KP harva på i "pinsamhetens förgängelse"!
Jag ska forska lite och återkomma, men då jag är så "fantasifull" så skriviver jag kanske lite mer innan min forskning är helt klar!