Citat:
Ursprungligen postat av
omiga
Nu börjar det bli lite väl tydligt att PU driver med media och intresserade. De har tutat i Lars Borgnäs och Gunnar Wall att de kommer att presentera Sydafrikaspåret. Vilken humor! Haha!
https://www.expressen.se/nyheter/experterna-svaret-kan-finnas-i-sydafrika-sparet/
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det är så burleskt att det måste vara en dragning.
Varje normalt sinnad inser ju hur totalt omöjligt Sydafrika är,och alltid har varit.
Det måste vara en dragning,om inte så har nuvarande PU helt tappat det,de också.
KP har ett bra rykte från ett gediget förvärvsliv..och jag kan egentligen inte tro att han helt plötsligt tappat alla aktiva hjärnceller.
Varför är det så totalt uteslutet? Beskrivningen här
https://www.expressen.se/nyheter/sydafrika-ar-det-hetaste-sparet-i-palmeutredningen/av vad som kommer att presenteras stämmer obehagligt bra med de uttalanden som hitintills getts av KP. Jag hänger särskilt upp mig på de där jävla orden "Jag är positiv till att kunna presentera vad som hänt kring mordet och vem som är ansvarig för det"...
Det KAN ju vara kanslisvenska för "Vi vet vem som sköt Palme"..., men kan lika gärna indikera att det faktiskt handlar om ett organiserat mord och att det finns en historia bakom det hela och att de som bestämde att det skulle göras och själva skytten inte är samma personer.
Nu kommer jag inte längre ihåg var jag läst vad..., men nämnde inte KP att de samarbetade med utländskt rättsväsende? Vissa tolkar det som vapen och DNA-analyser, men det kan ju lika gärna handla om erkännanden och uppgifter framkomna på senare år i Sydafrika.
Det finns ju också en del märkliga uppgifter om att WT-männen pratade tyska men inte riktig tyska. Typ holländska eller schweizer-tyska. Afrikaans ligger ju nära till hands där.
Man måste också värdera om Eugene de Kock talar sanning, blåljuger eller fått saker om bakfoten när han faktiskt vittnar framför en sanningskommission om att Craig Williamson organiserat mordet. Denne Craig Williamson som tydligen SKA ha befunnit sig i Sthlm på mordnatten...
Summa sumarum, Sydafrikaspåret kan nog inte avfärdas så där lättvindigt. Det är precis lika halvtokigt / osannolikt / troligt och fullt av förvirrningar, tveksamma uppgifter och motsägelsefulla vittnen som i princip alla uppslag på Palmemordet.
Kan inte heller låta bli att reflektera över att det absolut första de allra flesta tänkte den där tiden strax efter mordet var onekligen: "Palme mördad! Det MÅSTE ju vara ett politiskt mord! Undrar vilka som ligger bakom?"... Tänk om allas första magkänsla var rätt!
Btw, finns det ingen renodlad "Sydafrikaspåret-tråd" här i MOP-forumet? Eller missade jag den när jag letade?