Citat:
Ursprungligen postat av
Roerlig
En svägerska ska ha tipsat om CA kort tid efter mordet, enligt PS. Men det drunknade väl i allt annat, om det stämmer.
Sen vapnet. Även om ngt riktigt intresse kom senare.
Det var nytt för mig! Om brorsans nya tjej, som kallades ”flickan” i förhöret, tipsar polisen en kort tid efter mordet är det förstås intressant.
Det var hon som ville ha spegeln uppsatt i CA:s sovrum.
Om hon misstänkte CA som nytillkommen i familjen, så måste brorsan ha vetat minst lika mycket. Men han ger CA ett alibi.
Det får mig att tro att brorsan berättat något för henne, eller att hon hört dem prata i telefon. Det låg väl knappast en rykande Magnum på köksbordet?
Kanske kunde hon inte stå ut med det hon visste och ringde polisen. Men Polisen lyssnade inte. Var för upptagna med att jaga kurder.
Men varför följde hon inte upp när polisen inte agerade? Kanske var misstanken för svag, eller så blev hon övertygad av någon. Kanske Hans Holmer. Han såg ju ut att veta vad han gjorde.
Brorsan skilde sig senare i livet. Om det var från henne vet vi inte. Men det betyder att chansen måste ha uppstått igen.
I min värld går det inte riktigt ihop. Min känsla är att spegeln monterades i taket, att ”flickan” inte var från Sverige, och att hon var ekonomisk beroende av brorsan.
Sedan flyttar hon hem där Palme inte figurerar i media hela tiden. Det glöms bort.
Men då och då får hennes barn höra den där historien när hon bodde i Sverige. När stadsministern sköts och hon träffade den där hemska mannen. Ingen tror henne, livet rullar vidare på Bangkoks gator.
Det blev en hel höna av en fjäder. Så det tipset vill man ju gärna ta del av. Vem är hon?