Citat:
Ursprungligen postat av
fragola
Det är verkligen synd att polisen inte fick gå igenom kartongerna för att kolla Christers jackor och mössor. Att det blir upp till hans bror att avgöra vad som kan "kopplas till Palmeutredningen".
Citat:
Ursprungligen postat av
Sumer
Det känns nonchalant gjort av PU att inte gå igenom kartongerna.
Finns det mer att läsa om detta i något förhör?
Man får känslan att engagemanget hos PU minskade efterhand åren gick.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
PU gick mestadels i stå efter det att resningsansökan gällande Krille P inte togs upp av Högsta Domstolen.
Efter detta stod PU med rumpan bar,och de synes mest bli en närmast förvaltande inrättning efter det att denna luft gick ur.
Än värre blir det specifikt när det gäller CA då denne avlider.Det ytterligt ringa intresse som kvarstod från PUs sida försvinner nu helt.
Som jag förstått det här, så missade man dödsfallet eftersom man hade ambitionen att hålla CA okänd utanför en mycket trång krets. Antar att det berodde att PU tidigare läckt som et såll och att man ville förhindra att han blev röjd. Nu fick ju iofs AB tag på honom, men hans ansikte förblev okänt.
Det skulle gå till så att en person i den här kretsen och som bodde i samma område som CA skulle "hålla lite koll" på honom. Hur man annars gör vet jag inte, jag antar att man flaggar personen på något sätt.
Men. Även om man nu hade fått information om dödsfallet innan kvarlåtenskapen var skingrad, så hade väl inte polisen haft någon rätt att rota i den för att man tänkte att det hade ju varit lite intressant?
Det saknades inte intresse för CA-uppslaget hos utredarna i PU vid tiden. Men utredningen blev väl efter CP-nederlaget efterhand till stor del en administration av sig själv. Man sorterade, gick igenom och lade undan sådant som fortfarande låg öppet och hanterade eviga överklaganden från privatspanare om att få ut handlingar. Samt fikade och spelade pingis.