Se så, nu ska vi inte bli sånna. Jag har aldrig påstått att jag kan allt, snarare har jag skrivit flera gånger i denna tråd att jag saknar erfarenhet/kunskap i detta område och jag uppskattar verkligen svar från de som uppenbarligen har kompetens. Du vet, dom som har erfarenhet som sträcker sig längre än ett par år (då vissa fick sin första injektion). Jag råkar bara vara en person som gillar att ställa frågor (det får man väl göra här eller?), vilket får mig att tänka på att jag aldrig fick svar på min fråga om huruvida de flesta som behandlas med Nebido fått problem eller om de blivit hjälpta. Jag tycker ändå att den frågan är ganska relevant. Du kan ju ha vilken uppfattning du vill efter att ha pratat med hur många "polare" som helst, läst hur många forum som helst, kollat på hur många youtube-videos som helst. Jag köper inte ditt resonemang förrän du visar mig vetenskapligt framtagen statistik. Jag säger inte att du har fel, jag vill bara veta om ditt påstående är sanning.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlubberBlubber
Jag tror inte alls vi lever i så speciellt olika världar då mitt enda mål med min egen hälsa är att må bra, och ha normal energi, inte på något sätt bygga muskler. Och för min egen del så går det inte alls med Nebido. Just nu går jag på propionat från ett underground labb som har smugglat in äkta varor från utländskt apotek. Hade jag kunnat ringa min endokrinolog och be om att få prova propionat så hade jag naturligtvis gjort det, men eftersom det inte ens finns som alternativ så är jag tvingad att göra på det här viset, och bara för att det är ett underground labb så är det inte per automatik oseriöst, när det gäller kvaliteten på produkterna.
Jag har inte pratat om kvalitén på produkterna (även om du aldrig kan garantera den när du inte vet vem som tillverkat det). Det är att självmedicinera/självdosera, när man saknar kompetens, som jag pratar om. Förstå mig rätt, jag är ganska liberal när det gäller AAS. Har inga som helst problem med att människor dopar sig själva för att få bra resultat på gym/tävling. Men när det kommer till att må bra psykiskt, då tror jag det är ytterst få som vet vad dom håller på med.
Citat:
Ursprungligen postat av
FlubberBlubber
Alltså, ditt testosteron kan ju ligga på en perfekt nivå, säg 25-30 Nmol, men har du för högt eller lågt östrogen så mår du helt skit ändå. Alltså ligger östrogenet helt rätt så mår man helt okej även om testosteronet ligger på, ja säg 12-16 Nmol. Detta märker man med erfarenhet, vilket du inte har ännu, och det märks rätt tydligt i ditt resonemang.... Varför försöker jag ens hjälpa dig? Du vet ju redan allt

Jag tror dig. Östrogenet påverkar hur vi män mår. Det var bara siffran 70 (procent) som jag hakade upp mig på, och hur du räknade ut den.
Jag har nog visst en viss erfarenhet, dels eftersom jag levt ungefär lika länge som dig, och dels för att jag tagit blodprover och försökt dra paralleller mellan dessa och mitt mående i ungefär 10 års tid. Jag jobbar som forskare, dock ej inom biologi eller medicin, så jag tror jag besitter en viss förmåga att tänka kritiskt och förstå hur saker ibland hänger ihop. Däremot har jag ganska nyligen börjat läsa mig in på just TRT/HRT/AAS, så du får ursäkta om du tycker det märks att jag har kunskapsluckor.
Nu ang. Nebido, jag kan väl passa på att fråga när jag ändå är igång. Du skriver att det inte fungerade för dig. Ditt östrogen skenade iväg. Du fick din första spruta 2018-11-24, sedan följer du vad som ser ut att vara vanliga intervall för uppstart och forstättning av behandling. Däremot 2018-12-22 skriver du att du shoppar DHEA och Pregnenolon via Ebay. Min fråga är enkelt, du tror inte att dessa i kombination med Nebido kan vara orsaken till att du misslyckades totalt?

Funderade du någonsin på vad som händer när du tar dessa tillsammans?
Även dina inledande beskrivningar i hur du fått Tostrex av din arbetskollega och gång på gång manipulerat testresultat för att försöka få recept känns en aning förbryllande. Jag ska vara ärlig med dig, ju mer man läser av det du skrivit i tråden (nej jag har inget bättre för mig för stunden) så framstår du mer och mer som en mixtrare som är ute efter snabba lösningar. Du skrev ju själv att du är lat. Jag kan ju ha fel här, men en sak som syns tydligt är att vad du än pysslar med för preparat, eller vilken fas du än befinner dig i, så gör du allt för att tipsa andra användare om att göra på samma sätt. Varför? Jag vet inte säkert, jag är inte psykolog, men kanske har det med kognitiv dissonans att göra? Hur som helst, jag vet inte heller varför du försöker hjälpa mig. Du kanske ska överlämna det till användare som har BÅDE erfarenhet OCH kompetens. Ha en bra kväll!