Citat:
Nu kan det väl fortfarande vara lite tidigt att dra slutsatsen att min hud har dålig upptagningsförmåga. När jag skrev mitt inlägg hade jag ju bara testat två dagar. Tittade på en instruktionsvideo och där hade ju mannen gelen på ett betydligt större område än vad jag hade (nästan tre gånger så stort). Nu när jag stryker på större område (på utsida/framsida/baksida axel och upp lite på traps) så torkar det ju nästan direkt. Det jag menade med att när jag duschar morgonen efter och det känns "halt" är ju först när jag har på vatten på axeln. Detta kan väl vara ämnerna som utgör själva gelen och inte det verksamma testosteronet? Eller är det meningen att det ska vara som att man aldrig smort in sig med något?Du har testat en livsstilsförändring, du har små barn, du verkar ha svårt att få gelen att tränga in i huden (olika personer har olika upptagingsförmåga av dermala läkemedel), och du verkar onekligen ha en verklig underliggande problematik med testosteronbrist.
Mot bakgrunda av detta är min otvetydiga rekommendation till dig att du på sikt tar upp detta med din läkare och ber att få bli behandlad med nebido. Detta kan dock med fördel ske efter att du först utvärderat med gel för att se om gelen ger dig en effekt som ligger i den riktning som du eftersträvar.
Som svar på fråga 5: Ja gel kan aromatisera och jag det kan ge dig gynekomasti och ja det kan ske väldigt snabbt.
Mot bakgrunda av detta är min otvetydiga rekommendation till dig att du på sikt tar upp detta med din läkare och ber att få bli behandlad med nebido. Detta kan dock med fördel ske efter att du först utvärderat med gel för att se om gelen ger dig en effekt som ligger i den riktning som du eftersträvar.
Som svar på fråga 5: Ja gel kan aromatisera och jag det kan ge dig gynekomasti och ja det kan ske väldigt snabbt.
Jag tar till mig ditt råd och får överväga att prata med läkaren om Nebido efter att gelen har utvärderats.