Citat:
Ursprungligen postat av
JaredLeto
Tänkt på det några gånger nu, hur pallar folk/ni bo där ni bor, om ni då är bosatta på en ort som generellt anses som jävligt tråkig. Exempel på städer är:
Borås
Sundsvall
Skellefteå
Piteå
Gävle
Sandviken
Ludvika
Borlänge
Kalmar
Byxelkrok
Lund
osv.
Vad gör man där liksom? Jag säger inte att storstäderna är så mycket bättre, hela Sverige börjar mer och mer likna en jävla soptipp, men i Göteborg t ex så finns det ju rätt mycket man kan göra till skillnad mot i Gävle. Har varit i Gävle ett par gånger och hela jävla staden stinker fan skit, ni har gnällig och provocerande dialekt och staden bjuder inte på någonting välkomnande. Skulle nog hellre sitta på livstid på Kumla än att tvingas bo i den jävla hålan.
Ännu värre måste det ju vara för er som bor i små samhällen man aldrig hört talas om. Samhällen där man måste ta bilen 3 mil till närmsta skitaffär för att köpa mjölk och snus. Hur fan orkar ni liksom?
Har du ens varit i Lund? Ligger ju till och börja med i Stor-Malmö, så det är faktiskt en del av ett storstadsområde

12 min med tåg som går i princip hela tiden till centrala Malmö, ca. 25 min till Kastrup och ungefär detsamma till Helsingborg. Har TROTS det en egen stadskärna - DESSUTOM en av Sveriges äldsta och vackraste. Bra skolor och relativt fin dialekt med tanke på dess geografiska läge. Nej, läs på innan du startar en tråd som denna.
Annars kan jag hålla med TS att jag undrar varför folk vill bo i små och deppiga gamla skitstäder (läs: gamla arbetarstäder som numera är helt döda).
Hur fan kan du inte nämna Karlskoga, Trollhättan och typ Eskilstuna?! Där har du skitstäder på riktigt!