Citat:
Ursprungligen postat av
Aktien
Finns tusentals saker att göra i storstäder som inte kostar något också dock. Jag är tvärtom. Jag lever helst i en storstad men åker gärna ut på landet på semestern. En veckas (eller två) stillhet klarar jag av. Efter det blir jag deprimerad.
Då är det väl bra att folk är olika.
Själv blir jag bara stressad och deprimerad om jag bor i en storstad och gå ut på krogen är väl kul ibland.
Harbinte bott i någon stad som TS räknade upp men i både större och mindre och i några större städer utanför sverige men i EU.
Efter en massa försök har jag nog hittat rätt på landet några km utanför en mellanstor stad, men bra kommunikationer max 1.5 timma till en större stad och internationell flygplats.
Närheten till skogen och lungnet samt cykelavstånd till jobbet trivs jag med till vardags. Men några ggr. om året vill jag uppleva lite storstadspuls gå på någon bra koncert eller operan och äta gott. Men då gör jag det gärna i städer med lite bättre utbud än vad(Stockholm, Göteborg eler Malmö). Kan ge. Så det blir några weekend reser utni Ejuropa några gånger per år. Men som det ser ut nu får vi hoppas det kommer några intressanta uppsättningar till Stockholm.