2020-07-14, 14:45
Medlem
JaredLetos avatar
Tänkt på det några gånger nu, hur pallar folk/ni bo där ni bor, om ni då är bosatta på en ort som generellt anses som jävligt tråkig. Exempel på städer är:

Borås
Sundsvall
Skellefteå
Piteå
Gävle
Sandviken
Ludvika
Borlänge
Kalmar
Byxelkrok
Lund

osv.

Vad gör man där liksom? Jag säger inte att storstäderna är så mycket bättre, hela Sverige börjar mer och mer likna en jävla soptipp, men i Göteborg t ex så finns det ju rätt mycket man kan göra till skillnad mot i Gävle. Har varit i Gävle ett par gånger och hela jävla staden stinker fan skit, ni har gnällig och provocerande dialekt och staden bjuder inte på någonting välkomnande. Skulle nog hellre sitta på livstid på Kumla än att tvingas bo i den jävla hålan.

Ännu värre måste det ju vara för er som bor i små samhällen man aldrig hört talas om. Samhällen där man måste ta bilen 3 mil till närmsta skitaffär för att köpa mjölk och snus. Hur fan orkar ni liksom?
Citera
2020-07-14, 14:50
Medlem
Cannibalizations avatar
Vad är det som gör de städer du räknar upp till tråkiga enligt dig?

Människor letar väl efter olika saker här i livet, en del föredrar storstäder, andra landsbygd.

Många har kanske arbete på orten och sedan familj och vänner som de spenderar fritiden med.
Citera
2020-07-14, 14:51
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Tänkt på det några gånger nu, hur pallar folk/ni bo där ni bor, om ni då är bosatta på en ort som generellt anses som jävligt tråkig. Exempel på städer är:

Borås
Sundsvall
Skellefteå
Piteå
Gävle
Sandviken
Ludvika
Borlänge
Kalmar
Byxelkrok
Lund

osv.

Vad gör man där liksom? Jag säger inte att storstäderna är så mycket bättre, hela Sverige börjar mer och mer likna en jävla soptipp, men i Göteborg t ex så finns det ju rätt mycket man kan göra till skillnad mot i Gävle. Har varit i Gävle ett par gånger och hela jävla staden stinker fan skit, ni har gnällig och provocerande dialekt och staden bjuder inte på någonting välkomnande. Skulle nog hellre sitta på livstid på Kumla än att tvingas bo i den jävla hålan.

Ännu värre måste det ju vara för er som bor i små samhällen man aldrig hört talas om. Samhällen där man måste ta bilen 3 mil till närmsta skitaffär för att köpa mjölk och snus. Hur fan orkar ni liksom?

Du glömde Stockholm & Malmö, Sveriges 2 största rövhåls-städer.
Citera
2020-07-14, 14:54
Medlem
Citat:

Borås
Sundsvall
Skellefteå
Piteå
Gävle
Sandviken
Ludvika
Borlänge
Kalmar
Byxelkrok
Lund

osv.

Det är ju ganska skönt att bo i en trist stad, eftersom det är uppenbart att den är trist kan man lägga allt fokus på att bygga upp ett bra liv och ha kul i stället för att gå runt och låssas och vilaeleda sig själv och andra att allt är så jävla bra och svincoolt med att bo i Gbg eller Sthlm.
Citera
2020-07-14, 14:54
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Vad är det som gör de städer du räknar upp till tråkiga enligt dig?

Människor letar väl efter olika saker här i livet, en del föredrar storstäder, andra landsbygd.

Många har kanske arbete på orten och sedan familj och vänner som de spenderar fritiden med.
Jo, jag vet att alla söker olika saker men jag menar städer som är små, tråkiga, stillsamma. Det största som hänt är typ Drängarna, 1996, och att Carola körde vilse och frågade om vägen inne på ICA.
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Du glömde Stockholm & Malmö, Sveriges 2 största rövhåls-städer.
Nja, där finns det saker att göra. Har bott i Stockholm så det finns ju alltid saker att hitta på. Jag menar mer städer där det känns som att man and Truman Burbank och varje dag känns likadan.
Citera
2020-07-14, 14:55
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det är ju ganska skönt att bo i en trist stad, eftersom det är uppenbart att den är trist kan man lägga allt fokus på att bygga upp ett bra liv och ha kul i stället för att gå runt och låssas och vilaeleda sig själv och andra att allt är så jävla bra och svincoolt med att bo i Gbg eller Sthlm.
Är väl ingen som säger det eller?
Citera
2020-07-14, 14:59
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Jo, jag vet att alla söker olika saker men jag menar städer som är små, tråkiga, stillsamma. Det största som hänt är typ Drängarna, 1996, och att Carola körde vilse och frågade om vägen inne på ICA.

Finns en sorts charm i det också.

Jag har bott i en av de städer du nämner, men jag har även bott i Stockholm.

Inget av de alternativen var för mig dock.

Nu bor jag i en mellanstor stad, men skulle inte ha något emot att bo i en liten by i norra Dalarna faktiskt.
Citera
2020-07-14, 15:02
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Finns en sorts charm i det också.

Jag har bott i en av de städer du nämner, men jag har även bott i Stockholm.

Inget av de alternativen var för mig dock.

Nu bor jag i en mellanstor stad, men skulle inte ha något emot att bo i en liten by i norra Dalarna faktiskt.
Jo, det gör det förvisso. Jag har bott i en av städerna jag nämnde också, i Norrland, och det hade väl sin charm men att bo där i flera år skulle jag aldrig palla. Samma sak med Stockholm. Var riktigt svårt att vänja mig vid stressen och allt buller jämt och ständigt men jag vande mig vid det.

Men att fastna på en ort likt Gävle förstår jag inte. Vad är det som motiverar folk att stanna i så tråkiga städer.
Citera
2020-07-14, 15:04
Medlem
FiniteLifes avatar
En del är nöjda med lite.
Citera
2020-07-14, 15:06
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Jo, det gör det förvisso. Jag har bott i en av städerna jag nämnde också, i Norrland, och det hade väl sin charm men att bo där i flera år skulle jag aldrig palla. Samma sak med Stockholm. Var riktigt svårt att vänja mig vid stressen och allt buller jämt och ständigt men jag vande mig vid det.

Men att fastna på en ort likt Gävle förstår jag inte. Vad är det som motiverar folk att stanna i så tråkiga städer.

Jag tror att det i många fall handlar om var man får jobb, var ens livs kärlek man träffar bor osv. De flesta kan nog inte välja så fritt var de vill bo heller.

Pga bostadsbristen bland annat så är det inte lätt att flytta till Stockholm ens som student kan jag tänka mig. Det var svårt för mig att få bostad där och det var ett antal år sedan nu, kan tänka mig att det är svårare idag.
Citera
2020-07-14, 15:11
Medlem
DoggingDoriss avatar
Vilka saker menar du är bättre i storstäderna? Menar du det stora utbudet av restauranger och krogar, biografer, teatrar, parkfester och liknande saker? Obs, ingen kritik jag bara undrar
Citera
2020-07-14, 15:14
Medlem
Citat:
Är väl ingen som säger det eller?

Jasså jag träffar i princip aldrig någon som bor här som kan erkänna att det suger att bo i sthlm och att livet i princip på samtliga plan skulle vara bättre i städerna du räknade upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in