Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-14, 16:12
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Det här är en del av en tråd från en annan sida än hans egna, där alla namn utom TDs är anonymiserade. Personen ifråga ingår som synes i TDs fanclub, och tråden är numera raderad.

Phil Erup Dagen har fegat ur på de flesta plan numera, de vågar
inte sticka ut alls längre. Är många år sedan jag slutade läsa den,
och har inga planer på att återuppta det.
Att man inte går tillrätta med Tommy Dahlman är ett ytterligare
exempel där man fegar ur, det om något har ett stort allmänintresse
inom deras läsekrets.

Wilma Mumduya Phil Erup Man kanske kan tänka att
Dahlman har straffats nog. Värre då att tidningen med sina
stolta traditioner från Djurfeldt och Pethrus nu uppenbarligen
har en helt annan målsättning och döljer det med olika knep.

Phil Erup Wilma Mumduya När det gäller Dahlman håller
jag inte med dig, har du koll på vad han haft för sig
(fyllkörning, olovlig körning, narkotikabrott, sexköp mm.)? Så
länge han inte gör något åt det tycker jag det ska outas, men
alla gör tydligen inte det.
I övrigt håller jag med dig.

Wilma Mumduya Phil Erup Tack. Allt visste jag väl inte, och
han har en gudagåva som jag hoppas att han ännu en gång
kan få använda.

Phil Erup Wilma Mumduya Han hade åtminstone...

Tommy Dahlman Hej Phil Erup !
Är du karl nog att ta dina frågor, som t.o.m innehåller grov
lögn, med mig personligen - eller är du bara modig bakom
tangenterna. Du kan ringa mig på
/ Tommy

Wilma Mumduya Tommy Dahlman Skall jag radera inlägget?

Som synes finns det vissa ämnen som triggar honom, finns liknande exempel även på hans egna sida när någon antyder något som de inte kan styrka med offentliga handlingar. Så ska man komma åt honom gäller det att ha på fötterna, för finns det inte en dom eller liknande då har det helt enkelt inte hänt. Är källan trovärdig så tar han på sig offerkoftan istället, och genast sluter hans fanclub upp och stöttar honom som den trakasserade oskyldige stackare han är.
Jag har sett flera såna exempel där till synes modigt och rakryggad lämnar ut sitt telefonnummer. Jag har mött (tyvärr) flera liknande psykopater med samma tillvägagångssätt. De har sin egen sanning och en svada som inte går att bemöta. Typisk telefonförsäljare. För några dagar sedan grät han när en pastor sagt upp bekantskapen med honom med just orden ”det går inte att föra ett samtal med dig”. Något psykopaten vände till sin fördel. Vad ska ett sådant samtal kunna leda till annat än att han pratar med en retorik som fan läser Bibeln?
Citera
2020-07-14, 16:21
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Dagens pekoral:

En dag fylld med intressanta samtal med drivna och glada entreprenörer - här Trädgårdsföreningen i Göteborg.☀️🇸🇪
——————-

Jag läser en bok om schimpanser som drabbats av polio efter en epidemi. Vuxna honor och hannar i flocken avled och lämnade ungarna ensamma i livet.

Äldre syskon och överlevande i familjerna försökte ta hand om barnen till de döda, men dessa drog sig undan omsorgerna. Veterinärer och forskare stod handfallna och bevittnade när tre- och fyraåriga avkomlingar vägrade att äta. De låg större delen av dagen till synes apatiska. Ingen av dem lekte eller hoppade i träd. Det hörde till saken att de ungarna inte hade drabbats av polio. Slutligen dog de och ingen bland vetenskapsmännen kunde tolka händelseförloppet på annat sätt än att ungarna hade dött av sorg och saknad.

Blodprov visade att de inte led av någon kroppslig sjukdom, men själen kom inte vetenskapen åt.

Människor gråter rakt igenom bolagsstämmor, börshot och inflationskurvor. Riksdagsbeslut om skatter på import och export och krigshot mellan länder förmår inte skingra gråten. Mellan miljonerna på banken och kassavalvens värdepapper framälskar gråten det största, starkaste, vackraste och svåraste ordet på jorden för en människa; förlåt!

Ingen har fått nobelpris i tystnad men frånvaron av ord kan få rummet att fyllas med en diger mening som larmar och sorlar med sluten mun. Försagda och blyga minspel och ögon antyder ibland vad som står mellan raderna.

När vi gråter brister vi helt utan titlar och positioner
Vad har detta med börsen att göra?
Eller Trädgårdsföreningen?
Som vanligt inleder han med något ”vetenskapligt”.
Vem läser en bok om schimpanser på sin semester?
Det är vanligt bland psykopater att enbart läsa faktaböcker och uppslagsverk. De saknar empati och kan inte ta till sig andra människors tankar och öden.
Därför börjar Tommy alltid sina predikningar med någon form av fakta eller vetenskapligt snömos, för att sedan ”genialiskt” väva in något om sig själv eller Gud. Hans läsare (jesustanterna) saknar i regel utbildning och köper hans förkunnelse som vetenskap. Vilket kan vara farligt i längden.
Denna text saknar dock allt. Snömos! Men det mest intressanta är att han erkänner apor som människor! Det trodde jag var tabu?
Citera
2020-07-14, 16:26
Medlem
Citat:
Dagens pekoral:

En dag fylld med intressanta samtal med drivna och glada entreprenörer - här Trädgårdsföreningen i Göteborg.☀️🇸🇪
——————-

Jag läser en bok om schimpanser som drabbats av polio efter en epidemi. Vuxna honor och hannar i flocken avled och lämnade ungarna ensamma i livet.

Äldre syskon och överlevande i familjerna försökte ta hand om barnen till de döda, men dessa drog sig undan omsorgerna. Veterinärer och forskare stod handfallna och bevittnade när tre- och fyraåriga avkomlingar vägrade att äta. De låg större delen av dagen till synes apatiska. Ingen av dem lekte eller hoppade i träd. Det hörde till saken att de ungarna inte hade drabbats av polio. Slutligen dog de och ingen bland vetenskapsmännen kunde tolka händelseförloppet på annat sätt än att ungarna hade dött av sorg och saknad.

Blodprov visade att de inte led av någon kroppslig sjukdom, men själen kom inte vetenskapen åt.

Människor gråter rakt igenom bolagsstämmor, börshot och inflationskurvor. Riksdagsbeslut om skatter på import och export och krigshot mellan länder förmår inte skingra gråten. Mellan miljonerna på banken och kassavalvens värdepapper framälskar gråten det största, starkaste, vackraste och svåraste ordet på jorden för en människa; förlåt!

Ingen har fått nobelpris i tystnad men frånvaron av ord kan få rummet att fyllas med en diger mening som larmar och sorlar med sluten mun. Försagda och blyga minspel och ögon antyder ibland vad som står mellan raderna.

När vi gråter brister vi helt utan titlar och positioner

Tommy Dahlman låter som den ökände nämndemannen och horan Cecilia Beckroth Simmerud Andersson
När kommer det omtalade avslöjandet av pastorer som köpt sex med TD på nittiotalet? Fasiken vad jag ser fram emot det..
Ärligt talet så är Tommy en ärlig skit i jämförelse.. Kåt,men vem fan är inte det?
Citera
2020-07-14, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag har sett flera såna exempel där till synes modigt och rakryggad lämnar ut sitt telefonnummer. Jag har mött (tyvärr) flera liknande psykopater med samma tillvägagångssätt. De har sin egen sanning och en svada som inte går att bemöta. Typisk telefonförsäljare. För några dagar sedan grät han när en pastor sagt upp bekantskapen med honom med just orden ”det går inte att föra ett samtal med dig”. Något psykopaten vände till sin fördel. Vad ska ett sådant samtal kunna leda till annat än att han pratar med en retorik som fan läser Bibeln?
Det är ju exakt det som det hela går ut på, när inte ens civila spanare kan få honom att erkänna det uppenbara så kan inte en vanlig dödlig komma någon vart heller.
Citera
2020-07-14, 16:59
Medlem
Citat:
Vad har detta med börsen att göra?
Eller Trädgårdsföreningen?
Som vanligt inleder han med något ”vetenskapligt”.
Vem läser en bok om schimpanser på sin semester?
Det är vanligt bland psykopater att enbart läsa faktaböcker och uppslagsverk. De saknar empati och kan inte ta till sig andra människors tankar och öden.
Därför börjar Tommy alltid sina predikningar med någon form av fakta eller vetenskapligt snömos, för att sedan ”genialiskt” väva in något om sig själv eller Gud. Hans läsare (jesustanterna) saknar i regel utbildning och köper hans förkunnelse som vetenskap. Vilket kan vara farligt i längden.
Denna text saknar dock allt. Snömos! Men det mest intressanta är att han erkänner apor som människor! Det trodde jag var tabu?
Det allra mest intressanta här, tycker jag, är hans försök att hävda sin egen förträfflighet. Det största en människa kan göra är att be om förlåtelse (där har han helt rätt), men vem är han att komma med det när han inte ens kan erkänna att han gjort fel när han tas på bar gärning?
Citera
2020-07-14, 17:07
Medlem
Citat:
Det är ju exakt det som det hela går ut på, när inte ens civila spanare kan få honom att erkänna det uppenbara så kan inte en vanlig dödlig komma någon vart heller.
Tommy Dahlman är en reko karl även om han är en kåt sådan. Men det är väl Inget olagligt?
När Tommy var lärare på Europaportens bibelskola i Malmö var det en drös pastorer som köpte sex regelbundet. Vilka?
TD ska under inga omständigheter få hela skulden för pingströrelsens kåta sexköpande pastorer.
Citera
2020-07-14, 17:47
Medlem
Stina-Linas avatar
Citat:
Varför skänker man bort ett hus? Det är för att slippa betala skatt. Det som är konstigt i detta fall är att Tommy verkar ha ägt morsans villa... Det är lite annorlunda. Tanten är ju över 80 och tänker väl möjligen flytta till ett äldreboende nästa gång. I så fall är det morsan som får stå för skatten om villan säljs. Alternativet är dock mer troligt...
Tommy kan ha fått en sudd över när han sålde sin kål efter skilsmässan. Kanske köpte han då morsans hus. Och nu skänker han tillbaka det i hopp om att en dag få ärva det skattefritt. Vet inte om det är olagligt, men kanske inte direkt kristet?

Hon bor där också ser jag när jag kollar.Han kanske får tvätten gjord som tack?
Citera
2020-07-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Hon bor där också ser jag när jag kollar.Han kanske får tvätten gjord som tack?
Vad är det för fel att bo hemma hos mamma när frun har dragit och gift om sig?
Tommy är arvinge och vill säkert bo in sig .
Helt rätt Tommy!
Citera
2020-07-14, 18:05
Medlem
Nu ska vi vara snälla!
Tommy älskar kvinnor men hatar bögar
Bögar kommer brinna i helvetet medans pastorer får välja och vraka viket luder dom vill.
Ettan eller tvåan eller båda
Himmelriket är nära..
Citera
2020-07-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimgris
Vad är det för fel att bo hemma hos mamma när frun har dragit och gift om sig?
Tommy är arvinge och vill säkert bo in sig .
Helt rätt Tommy!
Rätt mycket faktiskt, men det är ett helt annat ämne.
För övrigt så bor han inte där mer än korta perioder, då han mestadels håller till på hotell av det mer påkostade slaget.
Citera
2020-07-14, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimgris
Nu ska vi vara snälla!
Tommy älskar kvinnor men hatar bögar
Bögar kommer brinna i helvetet medans pastorer får välja och vraka viket luder dom vill.
Ettan eller tvåan eller båda
Himmelriket är nära..

Det är nog huvudet på spiken.
När man ser bilder på honom så ser man att han har svårt att besluta sig för vad han är.

Det borde inte vara så svårt för en andlig person, egentligen. Om han nu är det
Citera
2020-07-14, 18:18
Medlem
Visst var det här Tommy Dahlman hängde med unga kåta söta pingstflickor? För att nattetid besöka Industrigatan och S:t Knuts väg. Visst minns du en liten fin hora i blå Volvo..
Runar ,Ove ,Tommy och några till..

https://www.dagen.se/livsstil/skola-for-forsamlingsplanterare-1.260742?paywall=true
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in