Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-13, 00:49
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Har inte sett något handfast bevis för att han rökte på vare sig hemma hos morsan eller i Vendelsö (som Madeleine Moberg hävdade), och har tyvärr inte riktigt tid att leta just nu. Men hoppas att någon annan kan eller har några minuter över, vore bra att få det fastställt.
Det är mycket möjligt att han "blev förlåten" och att "ingen ville kasta första stenen", men det får den som fick uppgiften svara på.

Länken till narkotikabrott går till Madeleine Mobergs blogg, alltså den sida som var uppe tidigare som togs bort (men finns kvar i Googles cache och nedladdad hos undertecknad).

Så kan det mycket väl vara, eller så har någon bara registrerat hans namn som domän.

Det kostar väl pengar att köpa en domän? Rätt ihärdigt i så fall.
Ang Tommys drogmissbruk så är det ju än så länge bara en trådsanning i så fall. Några har sagt att han blivit påkommen med kokain i kyrkan. Några andra att han åkte dit för... innehav? hemma hos morsan. Jag vet inte vad som är mest obskyrt, att sitta och röka hasch i morsans hammock eller att en granne (i en pittoresk liten sömning villiadyll i en svensk småstad i Dalsland) känner igen doften och ringer polisen. Eller var det mamma som kom hem och ringde polisen? Hade Tommy varit femton år hade jag köpt det. Men en 55-åring?
Jag tittade in lite på hans facebooksida. Han har uppdaterat den med en egen liten märklig fundering. Eftersom gudstjänsterna inom pingstkyrkan ute i landet sällan drar mer än 50 besökare tycker Tommy att man kan ha dem ändå. För då klarar man gränsen. Att majoriteten av kyrkobesökarna är i riskgruppen tycker Tommy att man kan lösa genom att ha tre separata gudstjänster på söndagarna. Tommy borde ansöka om nobelpriset.
I brist på annat upptäckte jag att han hade en förskräckligt massa bilder på sitt FB-konto. Naturligtvis är de flesta bilderna på honom själv. Eller så är det han och någon han uppträder med. Eller annonser för gamla gudstjänster.
En bild som var lite äldre förklarar han att han känner sig smutskastad från andra så kallade kristna vänner. Det var ett drev, en mobb, skrev han, som inte verkade ge sig förrän han satt i fängelse. Tydligen hade människor skickat kopior av domen till media, för att smutskasta honom. Men tji fick dom, för han fick bara böter för olovlig körning. Så nu var han fri och rentvådd.
Det jag inte riktigt förstår är varför han tar upp detta på sin FB-sida. Han är ju redan dömd för fyllekörning och massor av fortkörningar. Droginnehav. Då skyltar han med böter för olovlig körning. Som att en betald bot skulle fria honom från ansvar? Jesustanterna hyllade hans mod unisont.
Jag bläddrade vidare och kommer fram till den ödesdigra kvällen i Örebro i November förra året.På den ena bilden framgår det att kvällens möte varit en succé. Han hade sålt fler böcker och DVD:er än någonsin tidigare. Om det nu är så en förkunnare mäter sin framgång. Nästa dag är det en bild där han förklarar "med ett öppet hjärta" att han fått sparken. Men han vägrar bli ett offer. Kanal 10 har vänt honom ryggen. Det är här man möter den lite mer ryggradslöse lögnaren Tommy. Han försöker nämligen lite snyggt flika in att det har gått rykten om att han har uppträtt onykter under kvällens firande. Något han bestämt förnekar. Helt plötsligt och ut ur det blå har Kanal 10 sagt upp bekantskapen med honom och det på illasinnade rykten. Örebro är ingen stor stad och det är väl inte otänkbart att någon såg honom bli tagen av polisen utanför bordellen samma kväll. Det hade kanske inte varit någon ursäkt, men det hade varit mer förståeligt om han varit full som en kastrull när han tog det beslutet. Var han nykter framstår det ju som ännu mer klandervärt. Och att sedan skriva på sin blogg att det skulle bero på illasinnade rykten är ju att ljuga. Jag hoppas Lekardal kastar ut honom också. Han förstör ju allt de har byggt upp, men verkar inte fatta det själv riktigt. Jesustanterna fortsätter att lovprisa honom.
Citera
2020-07-13, 06:32
Medlem
HomoHitlers avatar
Dfm ska ha någon kickoff snart, TD för så mycket reklam och får det att framstå som om han ska medverka, jag har frågat dfm om han på något sätt ska medverka, dödstyst från dem....

Lekardahl kommer inte avskeda Tommy.... Men om de använder TD för mycket kommer media, inte Dagen utan de större, att uppmärksamma honom och hans utsvävningar, speciellt om någon svart pastor börjar prata mot honom eller feminism....
Senast redigerad av HomoHitler 2020-07-13 kl. 07:01. Anledning: stavfel
Citera
2020-07-13, 11:14
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoHitler
Dfm ska ha någon kickoff snart, TD för så mycket reklam och får det att framstå som om han ska medverka, jag har frågat dfm om han på något sätt ska medverka, dödstyst från dem....

Lekardahl kommer inte avskeda Tommy.... Men om de använder TD för mycket kommer media, inte Dagen utan de större, att uppmärksamma honom och hans utsvävningar, speciellt om någon svart pastor börjar prata mot honom eller feminism....
Frågade du snällt eller ”indignerat”?
Citera
2020-07-13, 11:33
Medlem
JumpingJacks avatar
Dalman verkar ha gett ett hus i gåva till sin mamma.

Citat:
S*lveig Ull*-G*n D*lman har köpt fastigheten Billingsfors 16:13 av Rolf Rune Tommy Dalman. Priset var 0 kronor. Fastighetens adress är K*tterudsvägen 16 och den har ett taxeringsvärde på 400 000. Affären gick igenom 2020-03-01.

https://www.dalslanningen.se/2020/06/17/senaste-fastighetsaffarerna-sa-mycket-kostade-grannens-hus-20/

Har han fogden efter sig?
Citera
2020-07-13, 13:11
Medlem
HomoHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Frågade du snällt eller ”indignerat”?

Jag frågade snällt och som om jag verkligen ville att han skulle vara med lol
Citera
2020-07-13, 14:08
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Jag frågade snällt och som om jag verkligen ville att han skulle vara med lol

Tommy fick en fråga i en tidigare tråd om vilket samfund han tillhör. Han svarade då att han numera är engagerad hos DFM. Jag har lite svårt att få det gå ihop bara. Han är alltså anställd som marknadschef men får inte synas. Han får göra reklam för dem, men inte medverka?

Han har ju tidigare i somras skrivit ganska magstarka inlägg där han fördömer de messianskt kristnas tro och värderingar. Man kan med fog säga att han sågar dem vid fotknölarna. Nu marknadsför man ett semminarium i Augusti där en av talarna är just en messiansk pastor. Är det för att trakassera Tommy man har tagit in honom? Dessutom ska galningen och "bönekrigaren" Lars Enarsson vara med. Han har väl också en beef med Tommy?

DFM vad gör de egentligen och varför? Lever de på allmosor eller får de statliga bidrag?

Tommy är passionerat och starkt kritisk till att man inte har fler gudstjänster, nu när 49 personer får samlas tillsammans. Några människor påpekar att man bör undvika att samlas i större sällskap alls, för att undvika smittorisken. Tommy låtsas som att det är gudstjänsten som är viktigare än rädslan för viruset. Någon påpekar att det även är rätt besvärligt att ha flera gudstjänster då man måste städa och sanera emellan, för att inte tala om insatser av musiker, präster och vaktmästare. Då menar Tommy att det inte är en uppoffring utan en självklarhet. Jag får lite intrycket av att om han bara fick frågan skulle han själv gladeligen ställa sig i en prediksstol och babbla tills han svimmade.

Vem titulerar sig själv "bönekrigare"? Har hans böner gett resultat? Han skulle väl kunna be bort Coronan i så fall?
Citera
2020-07-13, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Tommy fick en fråga i en tidigare tråd om vilket samfund han tillhör. Han svarade då att han numera är engagerad hos DFM. Jag har lite svårt att få det gå ihop bara. Han är alltså anställd som marknadschef men får inte synas. Han får göra reklam för dem, men inte medverka?

Han har ju tidigare i somras skrivit ganska magstarka inlägg där han fördömer de messianskt kristnas tro och värderingar. Man kan med fog säga att han sågar dem vid fotknölarna. Nu marknadsför man ett semminarium i Augusti där en av talarna är just en messiansk pastor. Är det för att trakassera Tommy man har tagit in honom? Dessutom ska galningen och "bönekrigaren" Lars Enarsson vara med. Han har väl också en beef med Tommy?

DFM vad gör de egentligen och varför? Lever de på allmosor eller får de statliga bidrag?

Tommy är passionerat och starkt kritisk till att man inte har fler gudstjänster, nu när 49 personer får samlas tillsammans. Några människor påpekar att man bör undvika att samlas i större sällskap alls, för att undvika smittorisken. Tommy låtsas som att det är gudstjänsten som är viktigare än rädslan för viruset. Någon påpekar att det även är rätt besvärligt att ha flera gudstjänster då man måste städa och sanera emellan, för att inte tala om insatser av musiker, präster och vaktmästare. Då menar Tommy att det inte är en uppoffring utan en självklarhet. Jag får lite intrycket av att om han bara fick frågan skulle han själv gladeligen ställa sig i en prediksstol och babbla tills han svimmade.

Vem titulerar sig själv "bönekrigare"? Har hans böner gett resultat? Han skulle väl kunna be bort Coronan i så fall?
Misstänker att det handlar om hans egen sjuka moster, för om kyrkorna inte har gudstjänster så har han inte heller den arena han så desperat söker efter. Ju mer jag tar del av vad han skriver ju tydligare blir det att han i grund och botten har en missbrukspersonlighet, och när pressen blir för stor och inbjudningarna sinar så tar han till andra knep för att döva suget. Måhända att det finns VISS insikt i problematiken, men någon regelrätt vilja att ta itu med det verkar det vara sämre ställt med. Är man dessutom i sina egna ögon störst, bäst och vackrast så behöver man ju inte det egentligen, utan det är alla andras fel som inte inser det.
Så han lär ånga på som förut så länge det finns den minsta möjlighet, och ju längre han får hållas desto större blir fallet när det väl kommer. För kommer gör det. Eller, för att citera hans egna citat: Time will tell!
Citera
2020-07-13, 18:05
Medlem
HomoHitlers avatar
Runt årsskiftet gick Tommy HÅRT åt de "självgoda" pingstpastorerna som inte ville kalla honom att predika i deras kyrkor.... Likaså fick kanal10 och en del andra en släng av sleven, han målade ut sig som mobbad, det var så synd om honom! Men nu har allt detta försvunnit... Som en släkting som är pastor i just pingst sa om TD "Det har varit känt sedan länge att Tommy inte riktigt håller sig i skinnet", eller på ren svenska på följdfrågor, han smygsöp och raggade. Men det hölls snyggt, dvs få visste om det utaför "kretsen av pastorer", men det blev känt för fler och fler pastorer vilket gjorde att han gjorde sig omöjlig att kalla till att predika.

Med andra ord är TD helt körd i pingst och delav av trosrörelsen, därför måste han söka sig till mer okända superkarismatiska kyrkor....
Citera
2020-07-14, 11:48
Medlem
Citat:
Med andra ord är TD helt körd i pingst och delav av trosrörelsen, därför måste han söka sig till mer okända superkarismatiska kyrkor....
Det finns visst hopp trots allt, även om TD och hans fanclub inte vill inse det.
Citera
2020-07-14, 13:17
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Dalman verkar ha gett ett hus i gåva till sin mamma.

https://www.dalslanningen.se/2020/06/17/senaste-fastighetsaffarerna-sa-mycket-kostade-grannens-hus-20/

Har han fogden efter sig?
Varför skänker man bort ett hus? Det är för att slippa betala skatt. Det som är konstigt i detta fall är att Tommy verkar ha ägt morsans villa... Det är lite annorlunda. Tanten är ju över 80 och tänker väl möjligen flytta till ett äldreboende nästa gång. I så fall är det morsan som får stå för skatten om villan säljs. Alternativet är dock mer troligt...
Tommy kan ha fått en sudd över när han sålde sin kål efter skilsmässan. Kanske köpte han då morsans hus. Och nu skänker han tillbaka det i hopp om att en dag få ärva det skattefritt. Vet inte om det är olagligt, men kanske inte direkt kristet?
Citera
2020-07-14, 13:55
Medlem
Det här är en del av en tråd från en annan sida än hans egna, där alla namn utom TDs är anonymiserade. Personen ifråga ingår som synes i TDs fanclub, och tråden är numera raderad.

Phil Erup Dagen har fegat ur på de flesta plan numera, de vågar
inte sticka ut alls längre. Är många år sedan jag slutade läsa den,
och har inga planer på att återuppta det.
Att man inte går tillrätta med Tommy Dahlman är ett ytterligare
exempel där man fegar ur, det om något har ett stort allmänintresse
inom deras läsekrets.

Wilma Mumduya Phil Erup Man kanske kan tänka att
Dahlman har straffats nog. Värre då att tidningen med sina
stolta traditioner från Djurfeldt och Pethrus nu uppenbarligen
har en helt annan målsättning och döljer det med olika knep.

Phil Erup Wilma Mumduya När det gäller Dahlman håller
jag inte med dig, har du koll på vad han haft för sig
(fyllkörning, olovlig körning, narkotikabrott, sexköp mm.)? Så
länge han inte gör något åt det tycker jag det ska outas, men
alla gör tydligen inte det.
I övrigt håller jag med dig.

Wilma Mumduya Phil Erup Tack. Allt visste jag väl inte, och
han har en gudagåva som jag hoppas att han ännu en gång
kan få använda.

Phil Erup Wilma Mumduya Han hade åtminstone...

Tommy Dahlman Hej Phil Erup !
Är du karl nog att ta dina frågor, som t.o.m innehåller grov
lögn, med mig personligen - eller är du bara modig bakom
tangenterna. Du kan ringa mig på
/ Tommy

Wilma Mumduya Tommy Dahlman Skall jag radera inlägget?

Som synes finns det vissa ämnen som triggar honom, finns liknande exempel även på hans egna sida när någon antyder något som de inte kan styrka med offentliga handlingar. Så ska man komma åt honom gäller det att ha på fötterna, för finns det inte en dom eller liknande då har det helt enkelt inte hänt. Är källan trovärdig så tar han på sig offerkoftan istället, och genast sluter hans fanclub upp och stöttar honom som den trakasserade oskyldige stackare han är.
Citera
2020-07-14, 14:08
Medlem
Dagens pekoral:

En dag fylld med intressanta samtal med drivna och glada entreprenörer - här Trädgårdsföreningen i Göteborg.☀️🇸🇪
——————-

Jag läser en bok om schimpanser som drabbats av polio efter en epidemi. Vuxna honor och hannar i flocken avled och lämnade ungarna ensamma i livet.

Äldre syskon och överlevande i familjerna försökte ta hand om barnen till de döda, men dessa drog sig undan omsorgerna. Veterinärer och forskare stod handfallna och bevittnade när tre- och fyraåriga avkomlingar vägrade att äta. De låg större delen av dagen till synes apatiska. Ingen av dem lekte eller hoppade i träd. Det hörde till saken att de ungarna inte hade drabbats av polio. Slutligen dog de och ingen bland vetenskapsmännen kunde tolka händelseförloppet på annat sätt än att ungarna hade dött av sorg och saknad.

Blodprov visade att de inte led av någon kroppslig sjukdom, men själen kom inte vetenskapen åt.

Människor gråter rakt igenom bolagsstämmor, börshot och inflationskurvor. Riksdagsbeslut om skatter på import och export och krigshot mellan länder förmår inte skingra gråten. Mellan miljonerna på banken och kassavalvens värdepapper framälskar gråten det största, starkaste, vackraste och svåraste ordet på jorden för en människa; förlåt!

Ingen har fått nobelpris i tystnad men frånvaron av ord kan få rummet att fyllas med en diger mening som larmar och sorlar med sluten mun. Försagda och blyga minspel och ögon antyder ibland vad som står mellan raderna.

När vi gråter brister vi helt utan titlar och positioner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in