Citat:
Har inte sett något handfast bevis för att han rökte på vare sig hemma hos morsan eller i Vendelsö (som Madeleine Moberg hävdade), och har tyvärr inte riktigt tid att leta just nu. Men hoppas att någon annan kan eller har några minuter över, vore bra att få det fastställt.
Det är mycket möjligt att han "blev förlåten" och att "ingen ville kasta första stenen", men det får den som fick uppgiften svara på.
Länken till narkotikabrott går till Madeleine Mobergs blogg, alltså den sida som var uppe tidigare som togs bort (men finns kvar i Googles cache och nedladdad hos undertecknad).
Så kan det mycket väl vara, eller så har någon bara registrerat hans namn som domän.
Det är mycket möjligt att han "blev förlåten" och att "ingen ville kasta första stenen", men det får den som fick uppgiften svara på.
Länken till narkotikabrott går till Madeleine Mobergs blogg, alltså den sida som var uppe tidigare som togs bort (men finns kvar i Googles cache och nedladdad hos undertecknad).
Så kan det mycket väl vara, eller så har någon bara registrerat hans namn som domän.
Det kostar väl pengar att köpa en domän? Rätt ihärdigt i så fall.
Ang Tommys drogmissbruk så är det ju än så länge bara en trådsanning i så fall. Några har sagt att han blivit påkommen med kokain i kyrkan. Några andra att han åkte dit för... innehav? hemma hos morsan. Jag vet inte vad som är mest obskyrt, att sitta och röka hasch i morsans hammock eller att en granne (i en pittoresk liten sömning villiadyll i en svensk småstad i Dalsland) känner igen doften och ringer polisen. Eller var det mamma som kom hem och ringde polisen? Hade Tommy varit femton år hade jag köpt det. Men en 55-åring?
Jag tittade in lite på hans facebooksida. Han har uppdaterat den med en egen liten märklig fundering. Eftersom gudstjänsterna inom pingstkyrkan ute i landet sällan drar mer än 50 besökare tycker Tommy att man kan ha dem ändå. För då klarar man gränsen. Att majoriteten av kyrkobesökarna är i riskgruppen tycker Tommy att man kan lösa genom att ha tre separata gudstjänster på söndagarna. Tommy borde ansöka om nobelpriset.
I brist på annat upptäckte jag att han hade en förskräckligt massa bilder på sitt FB-konto. Naturligtvis är de flesta bilderna på honom själv. Eller så är det han och någon han uppträder med. Eller annonser för gamla gudstjänster.
En bild som var lite äldre förklarar han att han känner sig smutskastad från andra så kallade kristna vänner. Det var ett drev, en mobb, skrev han, som inte verkade ge sig förrän han satt i fängelse. Tydligen hade människor skickat kopior av domen till media, för att smutskasta honom. Men tji fick dom, för han fick bara böter för olovlig körning. Så nu var han fri och rentvådd.
Det jag inte riktigt förstår är varför han tar upp detta på sin FB-sida. Han är ju redan dömd för fyllekörning och massor av fortkörningar. Droginnehav. Då skyltar han med böter för olovlig körning. Som att en betald bot skulle fria honom från ansvar? Jesustanterna hyllade hans mod unisont.
Jag bläddrade vidare och kommer fram till den ödesdigra kvällen i Örebro i November förra året.På den ena bilden framgår det att kvällens möte varit en succé. Han hade sålt fler böcker och DVD:er än någonsin tidigare. Om det nu är så en förkunnare mäter sin framgång. Nästa dag är det en bild där han förklarar "med ett öppet hjärta" att han fått sparken. Men han vägrar bli ett offer. Kanal 10 har vänt honom ryggen. Det är här man möter den lite mer ryggradslöse lögnaren Tommy. Han försöker nämligen lite snyggt flika in att det har gått rykten om att han har uppträtt onykter under kvällens firande. Något han bestämt förnekar. Helt plötsligt och ut ur det blå har Kanal 10 sagt upp bekantskapen med honom och det på illasinnade rykten. Örebro är ingen stor stad och det är väl inte otänkbart att någon såg honom bli tagen av polisen utanför bordellen samma kväll. Det hade kanske inte varit någon ursäkt, men det hade varit mer förståeligt om han varit full som en kastrull när han tog det beslutet. Var han nykter framstår det ju som ännu mer klandervärt. Och att sedan skriva på sin blogg att det skulle bero på illasinnade rykten är ju att ljuga. Jag hoppas Lekardal kastar ut honom också. Han förstör ju allt de har byggt upp, men verkar inte fatta det själv riktigt. Jesustanterna fortsätter att lovprisa honom.