2020-07-14, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Florida Gov. Ron DeSantis will hold a news conference regarding COVID-19 at Jackson Memorial Hospital in Miami at 5 p.m. Monday.

https://www.news4jax.com/news/2020/07/13/watch-live-gov-desantis-holds-covid-19-news-conference-in-miami/

Klart man ska se DeSantis ha presskonferens och komma med förklaringar hur det kunde bli så här och vad han tänker göra åt det. Och hur det blir med skolorna. Detta kan bli sevärt!!

ganska tråkig presskonferens. Däremot hände detta.

A man wearing a mask interrupts Florida Governor Ron DeSantis' news conference in Jackson to protest his handling of the coronavirus pandemic, shouting, "“You are misleading the public. You are blaming the protesters. You guys have no plan, and you are doing nothing. Shame on you!"
Citera
2020-07-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Snälla förklara för mig vad jag inte förstår av att 14% testats positiva, som du berättade för mig.
Varför är du så rädd för att diskutera betydelsen av att 14% testats positivt? Det är väl inte farligt.
Florida Breaks U.S. State Record Of Daily New Cases: More Than 15,000

Be någon översätta för dig om engelskan är för svår.

It's not just that Florida has more cases; the percentage of people who are testing positive for the virus has been going up. When the state reopened, about 5% of those tested were positive. Yesterday, that figure was nearly 14%. Rick Kriseman is mayor of St. Petersburg. He says Florida's failure to control the virus is hurting tourism. And he worries without stronger leadership from the state, it will only get worse.

https://www.ksjd.org/post/florida-br...15000#stream/0
Citera
2020-07-14, 00:11
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Vad menar du?

Av de som testats för viruset så har 14% en pågående infektion. Vad är konstrigt med det, det är inte samma sak som att 14% av alla Florida har en pågående infektion.

Är du dum?
Jag förutsätter att masstester på 100000 per dag borde resultera i något som kan likna ett genomsnitt för befolkningen. Kanske är jag dum då. Förklara varför!
Citera
2020-07-14, 00:12
Bannlyst
Citat:
Det är nog någonting han har rätt. Dom flesta länder i Europa anser att skolstängningar för de yngsta inte var nödvändigt. Det skapar mer problem än det hjälper.

Du tror inte att yngre barn är asymptomatiska smittspridare?

Jag är tveksam till att man öppnar skolor bara så där.
Såvida man inte sprider ut barnens bänkar och ser till att handsprit finns vid dörren. Samt att barn som hostar omedelbart ska skickas hem och att föräldrarna ska tillåtas få VAB.Vilket är önsketänkande för en delstat som Florida
Citera
2020-07-14, 00:13
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Florida Breaks U.S. State Record Of Daily New Cases: More Than 15,000

Be någon översätta för dig om engelskan är för svår.

It's not just that Florida has more cases; the percentage of people who are testing positive for the virus has been going up. When the state reopened, about 5% of those tested were positive. Yesterday, that figure was nearly 14%. Rick Kriseman is mayor of St. Petersburg. He says Florida's failure to control the virus is hurting tourism. And he worries without stronger leadership from the state, it will only get worse.

https://www.ksjd.org/post/florida-br...15000#stream/0
Jo Jag förstår vad som står. Vilka slutsatser drar du av att 14% av de som testas är positiva? Jag drar slutsatsen att det är ett ganska ofarligt virus och att en omgående öppning av skolor och allt är nödvändig.
Citera
2020-07-14, 00:16
Medlem
Citat:
Det är nog någonting han har rätt. Dom flesta länder i Europa anser att skolstängningar för de yngsta inte var nödvändigt. Det skapar mer problem än det hjälper.

Det jag fann lustigt var att säga att barn smittar inte. Det är ganska klarlagt att de gör det så ha det som argument är dåligt i mitt tycke.

I Italien löste det det med en barnvaktscheck men har inte läst någon utvärdering på det. på så sätt skulle barn som gärna umgicks kusiner eller grannar kunna hållas i mindre kluster.

Inget av det här med barn går att lösa på ett sätt som passar alla. Jag tycker att varje område ska söka det som passar där. Vid intensiv smittspridning så kan en nedstängning av skolor vara en bra idé.

Man kan ha mindre klasser för barnen, de har distansundervisning och några lärarledda där grupperna är mindre.

Men det här att barn inte skulle smittas trodde jag var sen länge färdigdiskuterats att jag bara måste skratta.
Citera
2020-07-14, 00:17
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Såvida man inte sprider ut barnens bänkar och ser till att handsprit finns vid dörren. Samt att barn som hostar omedelbart ska skickas hem och att föräldrarna ska tillåtas få VAB.Vilket är önsketänkande för en delstat som Florida
Jag håller med dig om ovanstående.
Det är ett önsketänkande att folk ska få vara hemma med sina barn om de hostar. Men du menar att man ska hålla skolorna stängda så barnen får vara hemma utan föräldrar som vakar trots att de inte hostar? Det är ju helt jävla ologiskt.

Bättre att öppna skolorna och låta hostande ungar sitta avskilt. Men du menar alltså att skolorna ska hålla stängt medan mamma jobbar? Jag får inte ihop din logik. Förklara!
Citera
2020-07-14, 00:17
Medlem
Citat:
ganska tråkig presskonferens. Däremot hände detta.

A man wearing a mask interrupts Florida Governor Ron DeSantis' news conference in Jackson to protest his handling of the coronavirus pandemic, shouting, "“You are misleading the public. You are blaming the protesters. You guys have no plan, and you are doing nothing. Shame on you!"

Ja det livade upp. DeSantis i har ju stått och slagit sig för bröstet i månader om hur duktig han är vad gäller Florida. Och om han är så dum som jag tror att han är så har han inte ens funderat i de tankarna att en plan kunde vara bra att ha.
Citera
2020-07-14, 00:18
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jag förutsätter att masstester på 100000 per dag borde resultera i något som kan likna ett genomsnitt för befolkningen. Kanske är jag dum då. Förklara varför!

De som testar sig är sjuka eller känner sig sjuka. Det är ingen randomiserad testning.

Andelen med antikroppar i Florida är 4,04% för närvarande (dvs för två veckor sedan, eftersom det är så lång tid det tar att bilda antikroppar).

Jag ber om ursäkt om för att jag kallade dig dum, det var dumt och onödigt.
Citera
2020-07-14, 00:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Nä, mig veterligen så pekar det absolut mesta på att smittan inte letar sig in i hushåll genom barn.

Däremot så tror jag stenhårt på att göra som man gör i Sverige på skolor och förskolor. Minsta symtom så får barnen vara hemma.
Citera
2020-07-14, 00:20
Medlem
Citat:
Jo Jag förstår vad som står. Vilka slutsatser drar du av att 14% av de som testas är positiva? Jag drar slutsatsen att det är ett ganska ofarligt virus och att en omgående öppning av skolor och allt är nödvändig.

Ja att de hade ökat från 5% som testade positivt som det rörde sig om då, nu hade det ökat till 14%. Jag drar slutsatsen att det har ökat?

Vad drar du för slutsats?
Citera
2020-07-14, 00:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
De som testar sig är sjuka eller känner sig sjuka. Det är ingen randomiserad testning.

Andelen med antikroppar i Florida är 4,04% för närvarande (dvs för två veckor sedan, eftersom det är så lång tid det tar att bilda antikroppar).

Jag ber om ursäkt om för att jag kallade dig dum, det var dumt och onödigt.
Tack!

För två veckor sedan låg också antalet positiva tester på ca 5%. Något är skumt här. Jag har svårt att tro att bara de som känner sig sjuka testar sig när de kör 100000 tester per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in