2020-07-13, 00:24
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Frågan var hur många han smittade.

Och fortfarande tar det cirka två veckor tills man blir sjuk och några veckor till innan man dör.

Och mötet var i Tulsa inte i Tusla. Den 20 juni. En hel del av dem som var där blev smittade och har spridit smittan vidare. Trist att Trump tog bort instruktionen om vilka stolar som skulle tjäna som mellanrum mellan folk. De som blev smittade där har spridit den vidare.

Varför vill du att fler ska bli sjuka och dö för?
Jag vet inte varför min mobil ändrar Tulsa till Tusla.
Jag tycker det var bra att Trump lät folk sitta där de ville.
Jag tror verkligen inte att Tulsamötet spridit smittan över hela USA. Att du tror så hamnar i TDS-facket.
Citera
2020-07-13, 00:30
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jaså, Herman Cain död av COVID-19, intressant och han var och spred viruset på ralliet i Tulsa.
Och man kan ställa sig frågan hur många Herman smittade.
Men vem är på sjukhuset då?

Vi vet med 100% säkerhet någon kommer dö pga smitta på ralliet.
Det är du som säger nationellt när de du svarar säger Tulsa :lol.
Så vem är byfånen nu?
Då du lägger orden i munnen så verkar det som att det är du oops.

Ja, vi vet att du hoppas på att sprida viruset mer och döda mer.
Vi ställer oss alla frågan varför trumpen bryr sig så lite för sitt folk och sina medborgare en så stor kris som detta.
Måste säga det är en totalt värdelös president man har i USA för folket och dess medborgare.
Och trumpen är så extremt svag för sitt folk att det är löjligt, och de tar skada enormt för hans svaghet och inkompetens.

Och ekonomin går fullständigt it helvete och statsskuld bara ökar sin acceleration, en statsskuld som nu skulle vara till halva betald nu och ett sviket vallöfte totalt sviket.
Och detta har vi inte räknat med COVID-19 pengarna som man delade ut.
Dock det intressanta med dom är vart $500miljarder gick till, trumpens hotell?
Tror du att 500 miljarder dollar gick till Trump hotel? Det kan bara en byfåne tro.
Själv ser jag Trump som en förkämpe för individuella rättigheter där ingen stat ska bestämma var folk ska sitta eller att de ska bära mask när de går till affären.
Jag tycker det var oerhört bra att han inte talade om var folk skulle sitta.

Alla covidpengar som betalats ut har varit en överenskommelse mellan båda partierna. Det vet du. Jag tycker såklart det var fel att stänga ner och hade hellre sett att alla fick arbeta och tjäna pengar. Men så tyckte inte politikerna. Det var synd.
Senast redigerad av Japhy 2020-07-13 kl. 00:33.
Citera
2020-07-13, 00:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tror du att 500 miljarder dollar gick till Trump hotel?
Själv ser jag Trump som en förkämpe för individuella rättigheter där ingen stat ska bestämma var folk ska sitta eller att de ska bära mask när de går till affären.

Alla covidpengar som betalats ut har varit en överenskommelse mellan båda partierna. Det vet du. Jag tycker såklart det var fel att stänga ner och hade hellre sett att alla fick arbeta och tjäna pengar. Men så tyckte inte politikerna. Det var synd.
Vart tog dom vägen dom där $500 miljarderna?
Det var ju så extremt viktigt att det inte skulle spåra pengarna, så vart gick dom?
Ser du inte hade nått svar, så vart gick dom trumpens hotell?

Herman Cain smittade säkerligen 50-100 personer lätt och med tanke på hur man flockades runt honom, om det ens räcker.

Kan du förklara för oss varför Tulsa mötet ska smitta resten av landet?
Väldigt intresserad och höra svaret på detta, sure de som resten för detta möte, men hru ska ynka 6000 smitt nationellt så det är betydande?
Och sen sade man Tulsa också, bara en sådan sak.

Det du skrev där säger också att Sverige valt rätt strategi, intressant.
Citera
2020-07-13, 00:40
Medlem
Citat:
Jag vet inte varför min mobil ändrar Tulsa till Tusla.
Jag tycker det var bra att Trump lät folk sitta där de ville.
Jag tror verkligen inte att Tulsamötet spridit smittan över hela USA. Att du tror så hamnar i TDS-facket.

Är det inte tråkigt att skriva inlägg i en diskussion och sen skriva allt du svarar beror på TDS?

Många miljoner människor tittade på mötet i Tulsa. Och då ser det att det finns absolut ingen fara i att trängas med andra utan ansiktsmask. För om det var dåligt skulle ju inte president Trump göra så. Så det handlar ju inte bara om de som fick smittan på plats utan att andras ageranden påverkades och smittades. Jag tycker är det är synd. En president borde kunna bättre.
Citera
2020-07-13, 00:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag vet inte varför du tror att Trumps hotell fått 500 miljarder dollar. Faktum är att du är mycket psyksjuk nu och bara svamlar. Som TDS-kultens överstepräst gör du ett gott jobb. Återkom när ditt skov är över.

Ja, Sverige har valt rätt strategi!
Jag ställer frågan vart tog dom vägen $500 miljarder COVID-19 pengarna vägen, till trumpens hotell?
Menar du att du inte vet heller vad dessa COVID-19 pengar är till för, mycket spännande.
För du förstår vad en fråga är för något?(Börjar faktiskt undra)

Och om inte vi ser ökning av döda om gäng veckor, så är det först då vi kan säga du har rätt, tills dess är det bara svammel om nått du aldrig kan veta nått om.
Dock så sade Fauci om man inget gör, så träffar man snart 100k smittade dagligen, detta var nog runt 20k smittade dagligen, nu +65k.

Hur kan en president vika ned sig så illa och lämna sitt folk och medborgare ensamma i en kris på detta sättet?
Citera
2020-07-13, 00:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Är det inte tråkigt att skriva inlägg i en diskussion och sen skriva allt du svarar beror på TDS?

Många miljoner människor tittade på mötet i Tulsa. Och då ser det att det finns absolut ingen fara i att trängas med andra utan ansiktsmask. För om det var dåligt skulle ju inte president Trump göra så. Så det handlar ju inte bara om de som fick smittan på plats utan att andras ageranden påverkades och smittades. Jag tycker är det är synd. En president borde kunna bättre.
Jag vet att mötet blev en storslagen succé med ca 11 miljoner som tittade, men jag tror inte att covid smittar genom dataskärmen. Jag är övertygad om att folk är medvetna om smittan och att republikaner inte går ut och demonstrerar hej vilt.
Citera
2020-07-13, 00:52
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Jag ställer frågan vart tog dom vägen $500 miljarder COVID-19 pengarna vägen, till trumpens hotell?
Menar du att du inte vet heller vad dessa COVID-19 pengar är till för, mycket spännande.
För du förstår vad en fråga är för något?(Börjar faktiskt undra)

Och om inte vi ser ökning av döda om gäng veckor, så är det först då vi kan säga du har rätt, tills dess är det bara svammel om nått du aldrig kan veta nått om.
Dock så sade Fauci om man inget gör, så träffar man snart 100k smittade dagligen, detta var nog runt 20k smittade dagligen, nu +65k.

Hur kan en president vika ned sig så illa och lämna sitt folk och medborgare ensamma i en kris på detta sättet?
Jaja. Klart alla 500 miljarder dollar gick till Trumps hotell. Vi säger så. Det är mer än halva USAs militärbudget. Men så är det nog. Kanske det var 1000 miljarder. Eller varför inte 10000 miljarder? Du har rätt och är inte längre att betraktas som en byfåne. 500 miljarder dollar. Bara ca tre gånger Sveriges BNP. Fan Trump kan nu starta en egen nation. Han drar in mer pengar än Californien.

Jag tror säkert att fler kommer bli smittad, men jag bryr mig mer om individuell frihet än statliga mandat och direktiv. Däremot är jag glad över att dödstalen minskar drastiskt.
Senast redigerad av Japhy 2020-07-13 kl. 00:54.
Citera
2020-07-13, 00:53
Medlem
Citat:
Jag vet att mötet blev en storslagen succé med ca 11 miljoner som tittade, men jag tror inte att covid smittar genom dataskärmen. Jag är övertygad om att folk är medvetna om smittan och att republikaner inte går ut och demonstrerar hej vilt.

Folk är väl inte medvetna om smittan när de sätter sig tätt på ett möte med 6000 personer fast det finns möjlighet att hålla avstånd.
Citera
2020-07-13, 00:55
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Folk är väl inte medvetna om smittan när de sätter sig tätt på ett möte med 6000 personer fast det finns möjlighet att hålla avstånd.
Jo, folk är medvetna om covid.
Citera
2020-07-13, 01:00
Medlem
Citat:
Jo, folk är medvetna om covid.

Aha det är Trumpsuportrar som har dödslängtan och därför sätter sig så nära varandra de kan i tusentals utan ansiktsmask. Det förklarar ju saken.
Citera
2020-07-13, 01:03
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Aha det är Trumpsuportrar som har dödslängtan och därför sätter sig så nära varandra de kan i tusentals utan ansiktsmask. Det förklarar ju saken.
De kanske är medvetna om att risken att dö ligger på under 1 % och är villiga att ta den för att se historiens bästa president tala?

Men visst, vi kör på din FANTASI. Folk vet inte om covid. Det låter sunt. Får hoppas att media börjar prata om smittan...

Tänk om det ändå fanns en infokampanj från WHO och om Fauci och Trump haft några PK där de talade om saken. Tänk om det hade blivit en lockdown. Då kanske folk fattat att det fanns ett covid. Nu vet ju ingen nåt. Satans media som aldrig talar om det för oss.
Senast redigerad av Japhy 2020-07-13 kl. 01:07.
Citera
2020-07-13, 01:10
Medlem
Citat:
De kanske är medvetna om att risken att dö ligger på under 1 % och är villiga att ta den för att se historiens bästa president tala?

Men visst, vi kör på din FANTASI. Folk vet inte om covid. Det låter sunt. Får hoppas att media börjar prata om smittan...

Du har så svårt att tänka logiskt. Det fanns gott om plats för folk att sitta utan att trängas axel mot axel då 2/3 av lokalen var tom.

1% av 6200 .... ja jisses ... som någon slags rysk roulette ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in