2020-07-13, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Den som avlider med en covid-diagnos dör ofta av något annat, inte sällan en underliggande sjukdom som inom kort skulle ha medfört döden i alla fall.

https://www.sydsvenskan.se/2020-07-12/darfor-ar-statistiken-om-covid-19-sa-mangtydig
Exakt det är lite synd att vi varit för snabba att skriva orsak c19 här i Sverige men omandra sidan kan vi inte bli beskyllda för att mörka...
Frågan är hur många dödsfall övriga länder har om dom skulle räkna på samma sätt som oss
Citera
2020-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Går inte att få sådana som du att förstå att all covidvård inte är respirator. Vissa anses helt enkelt inte förtjäna mediciner som blodplasma som är extremt dyrt. Att få plasma är inte ett dugg jobbigt.
Om vi glömmer c19 för en stund, om en människa ligger på hemmet som en grönsak och det står skrivet 0 HLR i journalen... skall man då vidta åtgärder tycker du???
Jag säger inte att alla som dött varit i denna sits men dom allra flesta
Citera
2020-07-13, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vilka är den här destruktiva kraften, de 10 miljoner svenskar som inte har munskydd trots att WHO tycker alla ska ha det?

Och andra sidan om WHO inte hade suttit i knät på kineserna till att börja med utan utlyst pandemi när det var dags då kanske skulle allmänheten ha lite större tilltro till dem och deras uttalanden.

Nu vill kineserna kränga några miljarder munskydd till skräckslagna människor världen över till hutlösa priser och WHO ska agera marknadsförare till detta galenskap.
Citera
2020-07-13, 21:42
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och vilka är den här destruktiva kraften, de 10 miljoner svenskar som inte har munskydd trots att WHO tycker alla ska ha det?
Det mediala och politiska etablissemanget samt den okritiska massan som ännu inte dragit av fjällen från sina små indoktrinerade smurfögon. Du har ändå lite tur att jag pallar sitta här och folkbilda. Beror enkom på det urusla vädret...
Citera
2020-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
https://forumbilder.com/i/rX0G
Mannen bakom henne, med för kort slips, har ju inte heller munskydd.

Dessutom saknas social distansering i gruppen bakom henne. De känner sig kanske trygga eftersom två av dem har munskydd.
Citera
2020-07-13, 21:47
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Om vi glömmer c19 för en stund, om en människa ligger på hemmet som en grönsak och det står skrivet 0 HLR i journalen... skall man då vidta åtgärder tycker du???
Jag säger inte att alla som dött varit i denna sits men dom allra flesta

Inte samma sak. Rätt många som inte fått någon vård av värde som har varit människor som bott i eget hem och inte alls varit grönsaker.

Jag kommer inte godkänna avlivning av människor hur folk än framställer det.
Citera
2020-07-13, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Det mediala och politiska etablissemanget samt den okritiska massan som ännu inte dragit av fjällen från sina små indoktrinerade smurfögon. Du har ändå lite tur att jag pallar sitta här och folkbilda. Beror enkom på det urusla vädret...
Den där okritiska massan av 10 miljoner som inte rättar in sig i ledet och tar på munskydd?
Citera
2020-07-13, 21:49
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Just därför tror jag att det blir masktvång när de till och med accepterar ett sämre skydd i sjukvården. Vad ska du göra om det blir tvång? Vara tuff virusrebell och vägra mask? Någon kommer att sparka in pannan på dig, tror jag. Eller så kommer Pelle Polis och ger herr/fru Sno dryga böter. Skulle du betala böter för en så löjlig princip?

Man behöver inte vara så skicklig på att hantera sin mask om man inte vill.
Citera
2020-07-13, 21:51
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nico77
Man behöver inte vara så skicklig på att hantera sin mask om man inte vill.

Anser man att mask behövs där avstånd inte kan hållas så lätt så att affärer måste kräva mask, så får du sluta handla då. Eftersom du inte kommer in utan. Rätt enkelt.

Passa på att hosta på oskyldiga så länge du kan.
Citera
Medlem
Citat:
Inte samma sak. Rätt många som inte fått någon vård av värde som har varit människor som bott i eget hem och inte alls varit grönsaker.

Jag kommer inte godkänna avlivning av människor hur folk än framställer det.

Ingen frågar dig om du godkänner det eller inte. Det händer hela tiden - även helt utan Corona.

Du har bara inte tänkt på det, eftersom det angick inte dig - innan du fick Corona-skräck själv..
Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Ja dumsvensken är verkligen dum i huvudet på riktigt.

"Det är absurda tider vi lever i. Vi har inget nationellt styre som är mer värt än använt dasspapper i ett torrdass i Svedala där flugor och larver frodas i den vämjeliga stanken av mänsklig avföring i tryckande sommarvärme. Sverige har bilvit en parodi på sig själv. Vi existerar inte längre i realiteten, blott som idé existerar den dygdefulla svensken. I den sista sovjetstaten är verkligheten kluven mellan den verklighet som politiker och media talar om, och den verklighet som vi i själva verket lever i.

Sverige är ett hälsofarligt luftslott fyllt med viruspartiklar från ett laboratorium i Wuhan där forskarna har gjort tidernas största fuck up. Den verklighet vi lever i är en existentiellt bisarr och svårbegriplig mardröm där det inte går att finna några utvägar. Det är ett surrealistiskt Teletubbie-universum på syra. En skriftställare som fångade den svenska verklighetens absurda väsen skulle få Kafka att se ut som en Kalle Anka-författare. Den stora lögnen ligger som fjäll över den stora massans ögon. De saknar det kritiska sinnelaget som krävs för att avlägsna det grånade fjället som förblindar dem, så att de kan blicka ut över det svenska sönderfallet. Aldrig har jag känt mig så ensam som nu. Aldrig har jag känt i så hög grad att jag befinner mig i ett psykologiskt fängelse av lögner och förvillelser som falska politiker och prostituerad media har skapat i sin symbiotiska existens. I Sverige råder den perfekta diktaturen, lögnens diktatur. Där de som kontrollerar informationen också kontrollerar massorna."

Ett bra inlägg men nu är man inte så säker på att viruset kommer från Wuhan, enligt SR så kan ha börjat spridas redan i Maj i fjol.
Sen kan jag hålla med dig, känns klart som ett laboratorium-virus i detta fall.
Citera
2020-07-13, 21:53
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Anser man att mask behövs där avstånd inte kan hållas så lätt så att affärer måste kräva mask, så får du sluta handla då. Eftersom du inte kommer in utan. Rätt enkelt.

Passa på att hosta på oskyldiga så länge du kan.

Tror inte det blir något masktvång ändå. Den som lever får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in